Vrijednost branda Kia Motors od 2007. narasla za 480%
Vrijednost branda Kia Motors od 2007. narasla za 480%
Kada se, ne tako davne 2007. godine, Kia opredijelila za dizajn kao temeljni pokretač budućeg rasta kompanije, definitivno nije pogriješila. Postavivši na čelo dizajnerskog tima jednog od najcjenjenijih svjetskih dizajnera Petera Schreyera počinje poslovni uzlet ove kompanije. Prema, danas objavljenom, Interbrandovom ekskluzivnom popisu 100 „Najboljih svjetskih brandova“ vrijednost branda Kije, od spomenute 2007. godine, narasla je za nevjerovatnih 420 posto. Od početnih 929 miliona američkih dolara, dosegla je visokih 5,4 milijarde američkih dolara. Rast vrijednosti branda Kije daleko je premašio prosječnu stopu rasta preostalih 11 proizvođača automobila, koji su se našli na ovogodišnjem popisu.
Kia se tek 2012. godine prvi put našla na Interbrandovom popisu 100 „Najboljih svjetskih brandova“, zauzevši 87. mjesto. Prvobitnu vrijednost od 4,1 milijarde američkih dolara, 2013. povećala je na 4,7 milijardi, popevši se na 83. poziciju. Tokom prošle godine Kijina vrijednost povećala se za dodatnih 15 posto, što je korejskog proizvođača automobila smjestilo na 74. poziciju s vrijednošću u iznosu 5,4 milijardi američkih dolara. Prema ovogodišnjem istraživanju, prosječna stopa rasta vrijednosti brandova iznosila je 7%, što je više nego dvostruko manje od rasta kojeg je zabilježila Kia.
Značajno povećanje vrijednosti Kijinog branda u proteklih godinu dana može se pripisati različitim faktorima. Zasigurno su od velike važnosti bile brojne marketinške aktivnosti kompanije, uključujući i ovogodišnje sponzorstvo SP u fudbalu Brazil 2014 i teniskog Australian Opena. Takođe, važno je uzeti u obzir kako je Kia tokom 2013. i 2014. lansirala čak dvanaest novih ili unaprijeđenih modela vozila te je u promatranom periodu zabilježila porast prosječne prodajne cijene vozila za 4 posto.
Kijin svjetski brand temelji se na identitetu kreiranom 2012. godine kada je Kia predstavljena kao kompanija s unutrašnjom jasnoćom i jakim jezgrom prepoznatljivih atributa branda kao što su jedinstvenost, živahnost i pouzdanost. Kao dio kampanje s ciljem jačanja branda i stvaranja emocionalne povezanosti globalnih kupaca s brandom, Kia se posvetila raznim marketinškim aktivnostima. Primjerice, uveden je vizualni identitet „crvene kocke“ na salonima diljem svijeta te prepoznatljiv zvuk koji se koristi u svim Kijinim radio – televizijskim reklamama.
Kijin uspjeh komentirao je Hyoung-Keun (Hank) Lee, potpredsjednik Kia Motors Corp. rekavši: “Mi u Kiji ulažemo velike napore kako bi kupcem ponudili veću vrijednost za njihov novac, a naš uspon na I6nterbrandovoj ljestvici „Najboljih svjetskih brandova“ i ove godine dokazuje predanost svih zaposlenika Kije širom svijeta da premaše očekivanja klijenata u svakom području poslovanja.”
Interbrand je Kijin uspjeh opisao na sljedeći način: “Kao rezultat upornog brendiranja, opisanog u sloganu ” The Power to Surprise” (Snaga iznenađenja), korejski proizvođač automobila uspješno je promijenio sliku o sebi kao proizvođaču automobila niske cijene i niske kvalitete, okrenuvši se dizajnu i novoj skupini potrošača koji su emocionalno vezani uz brand svog vozila.“
Osim na listi 100 „Najboljih svjetskih brandova“ Kia je svoje mjesto pronašla i na Interbrandovoj listi 50 „Najboljih svjetskih green brandova 2014“ na kojoj je zabilježila uspon s 37. na 35. mjesto.
Interbrandova studija 100 „Najboljih svjetskih brandova“ 2014. nastala je kao rezultat sveobuhvatne analize karakteristika branda. Studiju su proveli stručni analitičari koristeći ponajbolje metodologije za ispitivanje. Studija mjeri finansijske rezultate kompanije u odnosu na povrat investicije, ulogu marke prilikom odluke o kupovini i snagu branda, koja podrazumijeva sposobnost marke da osigura očekivanu zaradu u budućnosti.