Vozili smo: Porsche 911 Turbo Classic modele – 50 godina izvrsnosti

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

Vozili smo: Porsche 911 Turbo Classic modele – 50 godina izvrsnosti

Porsche u ovoj (2024.) godini slavi značajan jubilej – 50 godina 911 Turbo modela koji je historiji njemačkog brenda ostavio neizbrisiv trag. Za Porsche 911 riječ Turbo mnogo je više od samo oznake modela. Oznaka Turbo za automobile iz Zuffenhausena spaja iskustvo, uspjeh, sportski duh i svakodnevnu upotrebljivost.

Svaki Turbo u sebi nosi sve pobjede koje je Porsche slavio na svjetskim trkačkim stazama. Tako Porsche 50 godina u 911 Turbo model implementira najbolje tehnologije koje su preuzete sa trkaćih staza. Osim 911 Turbo modela svoj pedeseti rođendan slavi i planinski put Transfăgărășan koji se nalazi u Rumuniji. Ova veoma važna godišnjica odvela na se u rumunski grad Sibiu gdje nas je Porsche ugostio i omogućio nam da vozimo najznačajnije 911 Turbo modele preko najizazovnijeg planinskog puta u Evropi – Transfăgărășana.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 01
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 02
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 03
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 04
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 05
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 06
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 07
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 08
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 09
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 10
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 11
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 12
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 13
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 14
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 15
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 16
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 17
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 18
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 19
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 20
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 21
default
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 23
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 24
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 25
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 26
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 27
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 28
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 29
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 30
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 31
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 32
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 33
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 34
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 36
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 37
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 38
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 39
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 40
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 41
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 42
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 43
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 44
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 45
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 46
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 47
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 48
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 49
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 50
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 51
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 52
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 54
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 55
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 56
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 57
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 58
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 59
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 60
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 61
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 62
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 63
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 64
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 65
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 66
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 67
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 68
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 69
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 70
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 71
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 72
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 73
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 74
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 76
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 77
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 78
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 79
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 80
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 81
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 82
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 83
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 84
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 85
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 86
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 87
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 88
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 89
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 90
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 91
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 92
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 93
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 94
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 95
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 96
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 97
previous arrow
next arrow
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 01
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 02
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 03
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 04
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 05
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 06
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 07
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 08
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 09
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 10
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 11
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 12
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 13
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 14
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 15
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 16
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 17
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 18
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 19
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 20
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 21
default
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 23
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 24
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 25
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 26
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 27
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 28
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 29
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 30
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 31
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 32
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 33
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 34
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 36
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 37
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 38
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 39
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 40
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 41
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 42
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 43
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 44
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 45
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 46
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 47
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 48
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 49
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 50
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 51
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 52
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 54
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 55
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 56
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 57
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 58
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 59
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 60
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 61
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 62
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 63
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 64
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 65
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 66
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 67
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 68
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 69
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 70
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 71
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 72
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 73
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 74
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 76
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 77
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 78
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 79
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 80
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 81
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 82
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 83
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 84
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 85
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 86
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 87
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 88
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 89
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 90
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 91
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 92
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 93
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 94
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 95
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 96
Vozili smo Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej - 2024 - 97
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Porsche 911 Turbo jedinstvena je interpretacija sportskog automobila koji pruža fantastične vozne karakteristike bilo da se vozi na otvorenoj cesti, trkaćoj stazi ili pak u gradskoj svakodnevici. Međutim, za Porsche modele Turbo uvijek predstavlja granicu onoga što je izvodljivo. Kako se Turbo dinamično povezuje sa cestom, vozač se zauzvrat osjeća povezanim s njim. Turbo znači historija koja seže 50 godina unazad do svojih korijena – s porijeklom u motosportu više od 50 godina Turbo je kao tehnološka platforma. Turbo oznaka je neraskidivo povezana s markom Porsche i za mnoge automobilske entuzijaste predstavlja mnoge stvari, a ne samo krunu slave osam generacija modela 911.

Turbo oznaka sastavni je dio svih modela: 924 Turbo, 944 Turbo, Cayenne Turbo, Panamera Turbo i Macan Turbo. Turbo utjelovljuje naziv tehnologije i „Turbo izgled”, pa čak imamo i Taycan Turbo. U stvari, upotreba naziva ‘Turbo’ u potpuno električnom Taycanu pokazuje da ovih pet slova više nije vezano za korištenje ispušnog turbo punjača. Naprotiv, skoro svi Porsche modeli danas imaju ispušne turbo punjače, ali samo pionirski tehnološki modeli smiju se okititi imenom “Turbo”.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

Spoj slavljenika: 911 Turbo na impresivnom Transfagarašanu

Transfagarašan je planinski put u Rumuniji koji je sagrađen također prije 50 godina po naredbi tadašnjeg rumunskog diktatora Nicolae Ceaușescu nakon što je tadašnji SSSR izvršio invaziju na Čehoslovačku 1968. godine. Ovaj planinski put prolazi preko najviših vrhova južnih Karpata, odnosno preko planinskog masiva Fagaraš. Dug je 90 kilometara i povezuje regije Transilvaniju i Vlašku. Izgradnjom ovog puta Ceaușescu je želio osigurati brzo kretanje rumunskih trupa u slučaju napada SSSR-a pa je gradnja puta počela 1969. godine.

Prije izgradnje puta bilo je jako teško preći preko ovih planina, a o nepristupačnosti terena najbolje govori podatak da je za trasiranje puta potrošeno je oko šest milion tona dinamita. Put je gradila vojska i prema službenim informacijama tokom izgradnje poginulo je 40 vojnika i civila. Put se penje se kroz planinski lanac do visine od 2.034 metra, zajedno sa nizom krivina, tunela i vijadukta. Sa vrha kada pogledamo put pomislit ćemo da je dizajnirana za kompjutersku igricu, ali ono što je sigurno jeste da je najteži test za vozače u Evropi. Put počinje kod sela Baskov, u blizini mjesta Piteştija, a završava nedaleko od grada Sibiua.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

Transfagarašan zbog svoje konfiguracije i predivnog ambijenta postao je neizostavna destinacija ljubitelja automobilizma i putovanja. Porsche je odlučio da 50-ti rođendan Turbo modela obilježi fantastičnom vožnjom nekoliko legendarnih modela preko ovog spektakularnog planinskog prevoja.

Četiri slavljeničke generacije 911 Turbo modela: 930, 964, 993 i 992

Slavlje 50-tog rođendana 911 Turbo modela odvelo nas je u rumunski Sibiu koji je nedaleko od Transfagarašana gdje je 60 novinara iz 16 zemalja dočekala vrhunska dobrodošlica Porsche tima. U prelijepi planinski ambijent ekipa iz Porsche Museum-a dopremila je četiri kultne generacije 911 Turbo modela iz limitiranih serija koje je pripremila za cjelodnevnu vožnju u dužini od 300 kilometara i sa 160 krivina.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

U detaljno isplaniranoj ruti imali smo priliku voziti ove kultne modele i osjetiti sve čari ovih modela zbog kojih su stekli status legendi. Kako bi stekli što bolji utisak iz vožnje legendi, paralelno s njima imali smo priliku voziti posljednju generaciju 911 Turbo S modela, te Macan Turbo GT i Panamera Turbo S e-hybrid modela. To su zaista različiti automobilski svjetovi, različite emocije koje se bude, različiti stilovi vožnje. Svaki od njih budi poseban osjećaj u vozaču, ali ako bi se lično morali opredijeliti samo za nešto što je po nama posebno onda je to vožnja 911 Turbo S (993) Exclusive koja je vrhunac “G serije”. Zbog čega upravo on opisat ćemo u nastavku…

Prva generacija 930: Najbolja tehnologija trkaćih automobila za cestu

U godini prve naftne krize, posjetioci Međunarodnog sajma automobila u Frankfurtu u septembru 1973. godine mogli su vidjeti srebrni prototip 911 Coupé sa oznakom ‘Turbo’ i sjajnim zadnjim krilom. U serijsku proizvodnju ući će godinu dana poslije jer su unutar kompanije postojale sumnje da li ovakav vrhunski model ima smisla s obzirom na naftnu krizu. S druge strane oduševljeni kupci nisu oklijevali ni sekunde. Dinamika vožnje sportskog automobila visokih performansi, proizašla iz motosport tehnologije i obogaćena izuzetno udobnom i luksuznom unutrašnjosti, bila je jednostavno previše primamljiva.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

Porsche je prvobitno planirao 911 Turbo kao prestižnu ograničenu seriju, ali prodajne brojke premašile su sva očekivanja. U prve tri godine proizvodnje, Porsche je proizveo 2.850 jedinica 911 Turbo 3.0 – modela koji je interno bio poznat kao 930 i koji je bio prvi te vrste s turbopunjačem kontrolisanog pritiska. Sportski automobil sa 260 KS dobio je mnoge detalje iz konstrukcije trkaćih automobila, uključujući krute glavčine kotača sa 917, i kinematiku prednju i zadnju osovinu od 911 Carrera RSR modela. Za 1974. godinu vozne performanse prvog Turbo modela bile su na granici onoga što je bilo moguće zamisliti u to vrijeme. Mogao je da ubrza od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde s preko 250 km/h maksimalne brzine. 911 Turbo prve generacije brzo je stekao reputaciju sportskog automobila za ‘prave muškarce’.

Generacija 930 zbog svog neukrotivog karaktera dobila je nadimak Widowmaker – tvorac udovica! Šta se krije iza ovako okrutnog nadimka? Suštinski automobil je bio zaista okrutne ćudi, eksplozija mnogo snage na visokim okretajima pri velikim brzinama bivale bilo je kobno za mnoge vozače. U konačnici to je značilo da su 911-ke Turbo (930) stvorile veliki broj bogatih udovica. U 1970-ima kada je ovaj automobil osmišljen, još uvijek smo imali Grand Prix koji s vozio na Nürburgring Nordschleife Green Hell-u. Dok su Porsche inžinjeri za radnim stolom još pušili cigarete nastao je automobil, bez zračnih jastuka i bez ABS-a.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

Porsche je dominirao vrhunskim moto sportovima poput Le Mansa s turbo tehnologijom u Porscheu 956, a Porsche 962C osvojio je većinu utrka 1970-ih i 1980-ih. Bio je tu vrlo uspješni Porsche 935 Turbo, koji je zahtijevao razvoj homologovani model za ulicu pa je Porsche proizveo model 930 Turbo u 400 jedinica prema zahtjevima 1975. godine.

Druga generacija 930 koju smo vozili: Veći pomak i prvi u svijetu

Našu cjelodnevnu avanturu sa Porsche legendama upravo smo započeli sa drugom generacijom koja je nosila oznaku 930 iz 1989. godine. To je ujedno bio i najbolji način da kroz svaku narednu vožnju novije generacije osjetimo razlike i napredak novih modela. Prije samog polaska na izazovnu vožnju profesionalni Porsche instruktor vožnje upoznao nas je o svim bitnim detaljima automobila koje ćemo voziti, a poseban akcenat stavljen je na činjenicu da ovaj automobil nema nikakva elektronska pomagala, pa čak ni ABS sistem.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

Jednostavno potpuna kontrola je prepuštena vozaču! Vrlo brzo nakon ulaska na vijugavi put Transfagarašana dobro smo upoznali divlju i prilično neobuzdanu ćud ovog modela koje zaista traži “čvrstu” ruku koja će ga voditi. Vožnjom ispod 4.000 okretaja može se reći da je pitom, međutim kada se motor zavrti preko ove brojke automobil doslovno počinje da se otima, posebno u zavojima kada se od vozača traži znanje i vještina.

Druga nadograđena 930 generacija stigla je 1978. godine sa povećanom zapreminom motora na 3,3 litre i postavljenog hladnjak zraka za punjenje ispod zadnjeg spojlera. Ovo je bio prvi u svijetu serijski automobil sa ovim rješenjem koje je opet preuzeto iz motosporta. U konačnici dobivena je izlazna snaga od 300 KS pri 5.500 o/min i maksimalni okretni moment od 412 Nm, a motor je bio zrakom hlađen.

Procijenjena vrijednost voženog primjerka Porsche 911 Turbo (930) iznosi oko 180.000 eura.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

Treća generacija 964 koju smo vozili: Više od 85% novih dijelova

Prelijepi 911 Turbo 3.6 treće generacije 964 u žutoj boji bio je naredni model koji smo vozili. Kada je predstavljen označio je u novu eru jer se po prvi put u model 911 uvodi pogon na sva četiri točka. Uz to povećana je radna zapremina motora na 3,6 litara koji je isporučivao 360 KS. Razvoj motora fokusirao se uglavnom na stvaranje većeg okretnog momenta pa se došlo do brojke 520 Nm koji je sada bio dostupan pri nižim okretajima, što smo praktično i osjetili.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

U odnosu na prethodnu generaciju 930, novi 964 je znatno “pitomiji” za vožnju. Automobil je znatno precizniji i stabilniji, a tome je uveliko pomogla 20 milimetara niža šasija i preuređeno ogibljenje. Snažniji motor, poboljšana stabilnost i samo 1.470 kg omogućili su ovom automobilu ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,8 sekundi i postizanje maksimalne brzine od 280 km/h.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

Za prijenos snage kao i kod prethodnog modela bio je zadužen ručni mjenjač sa pet stepeni prijenosa. Papučice kvačila, kočnice i gasa također su redizajnirane kako bi se dobila bolja harmonija u vožnji. Kočioni sistem također je modifikovan za povećanu snagu, pa je ovaj model imao interno hlađenje i unakrsno izbušene kočione diskove. Pored povećanja snage smanjena je emisija štetnih plinova, a potrošnja goriva do 10%.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

Četvrta generacija koju smo vozili: Vrhunac G serije!

Porsche 911 Turbo S četvrte generacije koja je nosi oznaku 993 jedan je od najboljih modela koji napravila Njemačka marka! Predstavljen sad već davne 1995. godine na sajmu automobila u Ženevi demonstrirao je moć i tehnološke inovacije zahvaljujući kojim se ovaj automobil ne boji stati na megdan i današnjim vrhunskim sportskim modelima. Ovo je posljednja generacija koju je pokretao zrakom hlađeni bokser motor i prvi koji je dobio dvije turbine.

Zapremina je ostala ista, 3,6 litara ali sa dvije turbine motor isporučuje 450 KS i 586 Nm okretnog momenta. Motor sa dvije turbine dobio uglađenu i ravnomjernu isporuku snage već od niskih 2.000 okretaja pa se ponaša kao da je riječ o velikom atmosferskom motoru. Međutim, voženi model je po mnogo čemu jedinstven.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

Riječ je o 911 Turbo S modelu koji je nastao u Exclusive odjeljenju i napravljen je u svega 336 primjeraka. Ima sportsku šasiju koja je spuštena za 15 milimetara, a karoserija ima aerodinamički paket sa prednjim i zadnjim spojlerima. Pored pokazivača pravca na prednjoj strani nalaze se dodatni otvori za poboljšano hlađenje kočnica, a usisnik zraka u stilu Porsche 959 tehnološkog primjerka integrisan je u stražnje bočne strane. Četiri ispušne cijevi također su posebno upečatljive. Bitan detalj je i sportsko keramičko kvačilo.

Za unutrašnjost korišteni su visokokvalitetni materijali: krovna obloga, trokraki sportski volan i gotovo svi plastični dijelovi presvučeni su kožom. Kako bi se to poklopilo, brojni elementi kao što su instrument tabla i ručica ručne kočnice dobili su karbonske dijelove.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

Ova generacija je brutalna na autoputu u što smo se i uvjerili tokom vožnje! Vožnja brzinom od 150 km/h je samo “rolirajuća” brzina jer recimo ako pritisnete gas u četvrtoj brzini momentalno ćete dobiti udarac u leđa uz nevjerovatnu “pjesmu” turbina koje stvaraju zabludu – da li ste u automobilu ili mlaznom avionu!

Ako uspijete pogledati na brzinomjer vidjet ćete kako kazaljka sa nevjerovatnom lakoćom dolazi do 200 km/h pri tome osjećate da automobil želi da nastavite dalje do 300 km/h koliko mu je i maksimalna brzina! Jednostavno sve puca od snage uz nevjerovatnu stabilnost! U ekstremnim situacijama, okretni moment motora na prednju osovinu može biti povećan se sa pet na 40%. S težinom od 1.500 kg od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,1 sekunde.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

Osma generacija koju smo vozili: superiornost se nastavlja

Nakon malog povratka u prošlost vozeći legendarne Classic 911 Turbo modele vozili smo posljednju osmu generaciju 911 Turbo S modela oznake 992. Besmisleno je praviti bilo kakve komparacije novog modela i njegovih prethodnika međutim ima nešto što ih sve veže, a to je tehnička evolucija. Svaka generacija ranije je opravdala tvrdnju da je globalno mjerilo za sportske automobile visokih performansi.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

To vrijedi i za posljednju generaciju koja je više nego dvostruko snažnija od originalnog Turbo motora, kojeg pokreće 3,0 litarski šestocilindrični turbo motor sa 260 KS. Osmu generaciju pokreće 3,7 litarski motor koji isporučuje nevjerovatnih 650 KS i 800 Nm okretnog momenta, snaga se prenosi preko automatskog PDK mjenjača na sva četiri točka. Same brojke dovoljno govore koliko je posljednja generacija odmakla u od svog začetnika i ne samo po snazi već vozljivosti, efikasnosti, udobnosti i sigurnosti. Jednostavno to su neuporedivi svjetovi!

U poređenju sa svojim direktnim prethodnikom, najnoviji 911 Turbo više ističe svoje mišiće: 20 mm širi naprijed i 45 mm širi nazad. Aktivni prednji spojler i varijabilni zadnji spojler također su veći. Hladnjaci zraka za punjenje postavljeni su u struji zraka ispod zadnjeg poklopca. Iako je 911 Turbo postao brži, veći i udobniji tokom godina, uvijek je zadržao svoj temeljni karakter. Kombinacija visokih performansi sa svakodnevnom upotrebljivošću, strast sa pouzdanošću, dinamikom i efikasnošću. Model 911 Turbo S nastavlja da utjelovljuje Porsche DNK sa kojim se proizvođač sportskih automobila upisao historiju.

Porsche 911 Turbo - 50 godina jubilej

Kategorije: Vijesti, Vozili smo