Vozili smo: novi Kodiaq i osvježenu Octaviju – Lideri segmenata u još jačim izdanjima
Vozili smo: novi Kodiaq i osvježenu Octaviju – Lideri segmenata u još jačim izdanjima
ŠKODA je na bh. tržištu novih automobila apsolutni lider, a Octavia i Kodiaq najznačajniji su modeli za češkog proizvođača na ovom tržištu koje i dalje voli hatchback izvedbe, ali ništa manje super popularne SUV modele. Zbog toga Škoda BiH u velikom stilu priredila je bh. premijeru osvježenog modela Octavia i potpuno novog Kodiaq-a s kojim smo napravili prve kilometre na bh. putevima od Sarajeva, preko Konjica, Jablanice pa do prelijepog Blidinja.
Piše: Emir Kalender
Osvježena Octavia: zatezanje bora i nadogradnja tehnologije
Škoda Octavia je apsolutni lider na bh. tržištu novih automobila pa osvježeni model sigurno da će privući veliku pažnju potencijalnih kupaca. Razloga za to svakako ima jer je Škoda temeljito obnovila Octaviu, prije svega tehnološki i sa novim paketima opreme. Osvježena četvrta moderna generacija modela Octavia dobila je blago izmijenjeni izgled – prije svega novu svjetlosnu grupu i odbojnike, grafički i veličinom izmijenjene ekrane, dodatne sigurnosne i sisteme pomoći za vozača koji unapređuju aktivnu i pasivnu sigurnost, te više opcija za personalizaciju. Osvježena Octavia nudi se kroz četiri paketa opreme, Essence, Selection, Sportline i RS.
Nova prednja svjetla donose najveću vizuelnu promjenu po čemu ćete najlakše prepoznati osvježenu Octaviu. Već u osnovnom paketu opreme Octavia ima standardna LED svjetla, dok su kao opcija dostupna LED matrix svjetla druge generacije, kroz Selection i Sportline paketima opreme, a kod RS modela dolaze kao standardni dio opreme.
Zadnji dio automobila također je dobio nova svjetla – potpuno u LED tehnologiji, koja su dio standardne opreme a dostupna su u dvije verzije. Osnovna verzija dolazi u paketima opreme Essence i Selection, dok napredna verzija donosi animiranu funkciju Coming/Leaving home, te dinamične pokazivače smjera. Napredna verzija zadnjih svjetala standardna ja za Sportline i RS modele. Značajan doprinos svježijem izgledu daju i proširena ponda felgi pa budući kupci imaju četiri nova dizajna felgi od ukupno 12.
Osvježena Octavia kroz nove pakete opreme donosi više standardne opreme pa tako kao standard dolazi samostojeći centralni 10-inčni ekran infotainment sistema i 10-inčni Digital Display instrument klaster, a kao opcija dostupan i 14-inčni ekran. Dvozonski Climatronic sistem standardan je za sve modele, a u paketima Selection i višim dolazi 15W brzi hlađeni bežični punjač za mobitele. te glasovni asistent pod nazivom Laura koji koristi ChatGPT chatbot baziran na AI tehnologiji.
Unutrašnjost donosi i nove presvlake, novi dizajn obloga vrata, a prilikom izrade unutrašnjosti značajan broj elemenata izrađen je od održivih materijala. Ergonomska prednja sjedišta opcionog Design Selecitiona imaju AGR (Healthy Back Campaign) pečat, kao i funkciju ventilacije i masaže.
Škoda je unaprijedila sigurnost uvođenjem novih sistema. Novi Attention and Drownsiness Assist sistem koristi inovativni algoritam kako bi preciznije procijenio ponašanje vozača. Vozaču je na raspolaganju i novi Intelligent Park Assist sistem dostupan samo za modele s DSG mjenjačem. Ovaj sistem omogućava Octaviji da uđe i izađe iz parking mjesta automatski. Pored toga što kontroliše upravljanje kao Park Assist u drugim Škodinim modelima, sada kontroliše i kočnice, brzinu i smjer kretanja (naprijed i unazad). Automobil će se automatski zaustaviti ukoliko sistem detektuje prepreku. Popis sigurnosnih sistema je prilično velik pa budući kupci detalje mogu pronaći na www.skoda.ba. Ukratko rečeno, Octavia je jedan od najsigurnijih automobila u svojoj klasi s pet Euro NCAP zvjezdica.
Pogonski agregati: omiljeni dizel i dalje ostaje u ponudi, ali od sada tu su i dvije blage hibridne verzije
Osvježena Octavia ima široku paletu pogonski agregata koju čine moderni TSI turbo benzinci, poznati TDI turbo dizelaši te dvije izvedbe modela s hibridnim pogonom. Raspon snage benzinaca i hibrida kreće od 115 KS do 265 KS, dok su u dizelskoj ponudi dostupna dvije izvedbe 2.0 TDI motora, sa 115 i sa 150 KS. Ovisno o motoru, kupcima je na raspolaganju ručni mjenjač sa šest stepeni prijenosa ili automatski DSG sa sedam stepeni prijenosa. Cijena novog modela bit će u okviru prethodne generacije s blagim povećanjem cijene, uglavnom zbog inflacije.
Potpuno novi Kodiaq: puno noviteta u velikom pakovanju
Veliki Škodin SUV ostvario je odlične prodajne rezultate već u prvoj generaciji koja je proizvedena za sedam godina nešto malo manje od milion primjeraka – 850.000 širom svijeta. Od druge generacije puno je očekivanja, kako od kupaca tako i od samog proizvođača koji se ozbiljno potrudio da zadovolji sve zahtjevnije kupce.
Kodiaq prve generacije prošao je jednu restilizaciju pa su inžnjeri krenuli u stvaranje potpuno nove, druge generacije velikog Kodiaqa. Najveći Škodin SUV zadržao je prepoznatljivu karoserijsku forumu, ali u puno elegantnijem i modernijem dizajnerskom pakovanju. Dimenzije su blago promijenjene u odnosu na prethodnu generaciju, pa je novi model za 6 cm duži i za 2 cm uži.
Novi vanjski dizajn drugoj generaciji Kodiaq modela sa bogatim paketima opreme dao je glamurozan izgled zahvaljujući brojnim atraktivnim elementima poput LED svjetala ili dvobojnih elemenata karoserije, a tu je i svjetleća rešetka motora koja posebno atraktivno izgleda noću. Ispod nove rešetke motora nalazi se usisnik zraka te dvije zračne zavjese. Veliki značaj dat je poboljšanju aerodinamike pa je otpor zraka smanjen na 0,282.
Značajna poboljšanja aerodinamike dobivena su integracijom optimiziranog upravljanja zrakom u svrhu hlađenja motora i kočnica, a tu su i aerodinamički optimizirane felge u veličini od 17 do 20 inča. Novi Kodiaq moguće je poručiti u nekoj od devet boja eksterijera: Energy plava, Brilliant srebrna, Race plava, Steel siva, Graphite siva, Velvet crvena, Moon bijela, Magic crna i Bronx zlatna. Sve u svemu novi Kodiaq ostavlja utisak moćnog i profinjenog automobila.
Unutrašnjost je stvorena po istom receptu – prepoznatljiv koncept, ali u drugačijem pakovanju, kako dizajnerski tako i tehnološki. Dizajneri su uveli dosta svježine koristeći nove boje, nove materijale i u konačnici nove tehnologije. Ispred vozača nalazi se nova digitalna instrument tabla, a centralno mjesto zauzima samostojeći ekran Infotainment sistema koji serijski dolazi u veličini od 10 inča.
Ono što iz Škode posebno ističu je novo multifunkcionalno rješenje Smart Dial kontrole koje se koriste za upravljanje sistemima klimatizacije, pojačavanje audio sistema, zumiranje navigacije, određivanja snage punjenja, izbora načina vožnje, itd. S pravom iz Škode stavljaju naglasak na ovo rješenje jer smo tokom vožnje novog Kodiaqa imali priliku da ga isprobamo te smo se uvjerili u lakoću korištenja.
Listu tehnoloških noviteta nadopunjuju i sigurnosni sistemi kao što je Turn Assist koji pomaže u sprečavanju nesreća prilikom skretanja na raskrsnicama, kao i Remote Park Assista koji omogućava parkiranje putem aplikacije. Već prethodno dostupni sigurnosni sistemi su poboljšani među kojima su Side Assist i Emergency Assist. Naravno, ova lista nije konačna, a detalje možete pronaći na www.skoda.ba.
Kao i prethodna generacija novi Kodiaq nude mnogo prostora u putničkoj kabini pa se bez problema može smjestiti pet putnika sa njihovim prtljagom za čij smještaj u prtljažniku dostupno 910 litara. U slučaju kada je Kodiaq opremljen sa tri reda sjedišta u prtljažniku je dostupnu i dalje velikih 845 litara.
Bogata ponuda pogonskih sistema: novi Kodiaq pokreću TSI, TDI i hibridni agregati isključivo sa DSG mjenjačima
Model Kodiaq kao Škodina SUV perjanica ima bogatu paletu pogonskih agregata koju čine moderni TSI turbo benzinski, TDI turbo dizelski i blagi hibridni pogonski sklopovi. Ono što je najvažnije za tradicionalna tržišta kao što je bh. u ponudi su ostali fantastični TDI dizel motori.
Bazni model pokreće poznati 1.5 TSI benzinski motor sa 150 KS, a naredna stepenica je 2.0 TSI sa 204 KS. Plug-in hibridnu verziju čini 1.5 TSI benzinac sa elektro motorom koji isporučuje kombinovanih 204 KS, a ovaj model isključivo na električni pogon može prijeći do 100 kilometara. Tradicionalne ljubitelje dizelaša očekuje 2.0 litarski TDI motor u dvije izvedbe snage, sa 150 ili 193 KS. Svi motori su unaprijeđeni te sada nose oznaku Evo2.
Kao i osvježena Octavia, tako i novi Kodiaq dolazi u novim paketima opreme koji su dosta bogatiji od prethodnika. U ovom momentu na bh. tržištu je dostupan samo viši nivo opreme Selection, a nešto kasnije se očekuje uvođenje Essence paketa. Početni model 1.5 TSI 150 KS DSG7 s prednjim pogonom ima cijenu od 70.214 KM, dok dizelski model sa 2.0 TDI motorom sa 150 KS DSG7 i istim paketom opreme košta 75.104 KM. Više detalja o cijenama možete pronaći na www.skoda.ba, a osamom automobilu pisat ćemo u skorijem vremenu nakon detaljnog testa oba noviteta.