Samostalno parkiranje
Volvo demonstrira sistem samostalnog parkiranja
Volvo Car Group (Volvo automobili) razvila je genijalni koncept autonomnog parkiranja. Konceptni automobil, koji će predstavnicima medija biti predstavljen sljedeće sedmice, samostalno traži slobodno parking mjesto i izvršava parkiranje bez asistencije vozača. Pametni automobil bez vozača istovremeno sigurno komunicira sa ostalim automobila i pješacima koji se nalaze na parkiralištu.
„Autonomno parkiranje je konceptna tehnologija koja oslobađa vozača potrebe za traženjem slobodnog parking prostora. Vozač jednostavno ostavlja automobil na ulazu u parking i kasnije dolazi po njega“ – kaže Thomas Broberg, stariji sigurnosni savjetnik pri Volvo Car grupaciji.
Vehicle 2 Infrastructure tehnologija, tačnije odašiljači u cestovnoj infrastrukturi, obavještavaju vozača kada je usluga dostupna. Vozač putem aplikacije na mobilnom telefonu, aktivira sistem autonomnog parkiranja i bezbrižno se udaljava od vozila. Automobil potom putem senzora određuje slobodno parking mjesto i zauzima isto. Procedura se obrnutim redoslijedom obavlja kada se vozač vraća po automobil.
Komunikacija sa drugim automobilima i učesnicima u saobraćaju
Kombinacija autonomne vožnje sa detekcijom i automatskim kočenjem, omogućava sigurnu interakciju Volvo automobila sa ostalim vozilima i pješacima na parking prostoru, a brzina i kočenje su adaptirani za ugodnu integraciju u parking okruženju.
„Naš pristup se bazira na principu da se autonomno pokretani automobili moraju sigurno kretati u okruženju sa neautonomnim vozilima i nezaštićenim učesnicima u saobraćaju“ – dodaje Broberg.
Inovativna autonomna tehnologija
Cilj Volva jeste preuzeti vodstvo na polju autonomne vožnje, a nakon prvih konceptnih vozila planirano je predstavljanje ove inovativne tehnologije krajnjim korisnicima. Koncept autonomnog parkiranja je jedan od nekoliko razvojnih projekata na ovom polju. Volvo je ujedno i jedini automobilski proizvođač među sedam evropskih partnera koji je učestvovao u SARTRE projektu sigurnih automobilskih vozova, uspješno okončanom 2012. godine. Projekat je uključivao vodeći kamion, koji je samostalno pratila kolona od četiri Volvo vozila pri brzini do 90 km/h, sa razmakom između vozila, koji je nekad mjerio samo četiri metra.
Autonomno upravljanje u budućem Volvu XC90
„Autonomno parkiranje i tehnologija samostalne vožnje u koloni su još u procesu razvoja. Ipak, prvi korak prema vodstvu na polju autonomne vožnje, napravit ćemo predstavljanjem sistema samostalnog upravljanja u sljedećoj generaciji modela XC90, koja stiže krajem 2014. godine“ – zaključuje Broberg.