Veliki uspjeh Seata u 2014. godini
Veliki uspjeh Seata u 2014. godini
Seat nastavlja sa trendom rasta. Povećanje prodaje u 2014.godini omogućilo je ovoj kompaniji da okonča godinu sa prometom od 7.497 milijarde eura – čime je zabilježen plus od 15.8 odsto u odnosu na 2013 godinu, a što je ujedno najbolji rezultat u historiji ove kompanije.
Razlozi za ovakav rezultat su rastuća tržišta poput Njemačke, Španije, Velike Britanije i Centralne Evrope u kombinaciji sa širokom paletom atraktivnih proizvoda. Poseban doprinos uspjehu dao je model Leon sa 154,000 isporučenih vozila, što je za 49.9 odsto više nego u prethodnoj godini. Na taj način Leon je postao najprodavaniji model, čime je po prvi put premašen model Ibiza. Proširenje palete modela Leon u 2014.godini doprinijelo je povećanju dobiti po vozilu, ponajviše zahvaljujući uspjehu Seatovog prvog kompakt karavana (Leon ST) sa više od 47,000 prodatih primjeraka. Tokom zadnjih pet godina ukupan prihod kompanije porastao je za 61odsto.
Formula uspjeha
Ikona kompanije, model Ibiza, zauzima drugo mjesto. U 2014. godini proslavila je 30-ti rođendan dostigavši brojku od 5 miliona prodatih vozila. Ova dva modela zajedno sa uspjehom modela Audi Q3 najviše su doprinijela povećanju proizvodnje u tvornici Martorell na 442,677 komada, što čini plus od 13.5 odsto, a što je najveći broj prodatih vozila u zadnjih 12 godina.
Budućnost Seata
Seat namjerava da poveća prodaju tokom 2015.godine. U prva dva mjeseca ove godine prodaja Seat-a širom svijeta porasla je za 7.5 odsto u odnosu na isti period prošle godine. U ovoj godini će se raditi na pripremama za prvi Seatov SUV koji će sljedeće godine biti predstavljen na Sajmu automobila u Ženevi. Ovaj model je dizajniran i razvijen u Seatovom Tehničkom Centru u Martorellu koji ove godine slavi 40 godina od osnivanja.