Skidamo kacigu i otkrivamo identitet Nissanovog Stiga
Skidamo kacigu i otkrivamo identitet Nissanovog Stiga
Nissanov Stig prvi put predstavljen javnosti. Vrhunski testni vozač svakom novom automobilu za lokalna tržišta osigurava vrhunske performanse.
Neki kažu da svaki dan za doručak pojede cijelu Micru. Neki kažu da spava na šasiji Nissana GT-R i da spava na boku. Sve što znamo je da se zove Paul Eames i da je on Nissanov vlastiti pripitomljeni trkaći vozač.
Dok se obožavatelji širom svijeta pripremaju za željno iščekivanu novu sezonu popularnog BBC-jevog TV showa Top Gear, Nissan Europa je skinuo kacigu s glave svog testnog vozača i predstavio ga javnosti.
Paul ima važnu ulogu u ekipi kojoj je zadaća osigurati da je svako novo Nissanovo vozilo dinamički potpuno prilagođeno europskim cestama. Kao jedan od samo četiri stručnjaka izvan Japana koji se mogu pohvaliti Nissanovim certifikatom rezervisanim za vrhunske vozače, Paul je odvezao bezbroj krugova na testnim stazama širom svijeta.
Zahvaljujući 20 godina iskustva u Nissanu, Paul instinktivno zna nudi li podvozje novog automobila najbolju ravnotežu između performansi i udobnosti. Iako se može pohvaliti nadljudskim sposobnostima za upravljačem, Paul zna razmišljati i kao kupac.
Paul objašnjava: „S novim GT-R-om, čija prodaja počinje ovog ljeta, cilj je bio postići najviši mogući nivo uzbudljivosti, prijanjanja i stabilnosti kad ga se vozi na gornjim granicama mogućnosti, jer to je ono što traže vlasnici GT-R-a.
Ali, pravila su bitno drugačija kod razvoja najprodavanijih modela, kao što su crossoveri Juke i Qashqai. Ti automobili moraju biti upravljivi, stabilni i sigurni, ali istodobno udobni i mekani”, rekao je Paul koji je svoju karijeru započeo sredinom osamdesetih kao inžinjer.
Paulov posao ne svodi se na skidanje desetinki sekunde s vremena kruga… iako mu to prilično dobro ide. Važnije je oponašati način na koji Nissanovi kupci zaista voze svoje automobile.
„Vozim različitim brzinama, na različitim dijelovima kolnika, utabanim stazama, po autocestama i gustom „kreni-stani” saobraćaju, penjem se i spuštam sa trotoara… Nissan izuzetno veliku važnost daje osjećaju za upravljačem. Tek tada mogu dobro procijeniti dinamičke performanse automobila i uvjeriti se da će se svidjeti kupcima.
Paulov posao je izuzetno složen jer Nissan razvija automobile za tržišta cijele Evrope, gdje se ceste vrlo razlikuju u pogledu izrade, nagiba i kvalitete površine od zemlje do zemlje. Ono što se u jednoj zemlji s dinamičkog stajališta smatra dobrim, u drugoj zemlji možda neće biti dobro. Zbog toga putuje po cijelom kontinentu – od testiranja u hladnim vremenskim uslovima u Arktičkom krugu do testiranja u španskim vrućinama.
Trenutno blisko sarađuje s Nissanovim inženjerima koji rade na autonomnim automobilima i pomaže u razvoju tehnologije koja će biti dostupna kupcima širom Evrope. Nissan je već postao vodeći svjetski proizvođač inovativnih tehnologija. Sistem ProPilot za autonomnu vožnju u jednoj saobraćajnoj traci svjetlo će dana ugledati sljedeće godine u Nissanu Qashqai.
„Sistem autonomne vožnje vozaču će dati veću kontrolu, zadržati elemente koji donose užitak u vožnji i oduzeti neke koji vožnju znaju činiti napornom, a pritom povećati sigurnost vozača i putnika. Tim inženjera Nissana Europe i ja ovu tehnologiju smatramo vrlo uzbudljivom. Mi smo pioniri revolucionarne promjene u automobilskoj industriji.”