Regulativa za autonomna vozila
Volvo zagovara uređenje regulativa za autonomna vozila
Ulazak u svijet autonomne vožnje, odnosno samostalno upravljanih vozila, sljedeći je korak Volvo Car korporacije u razvoju najsigurnijih automobila na svijetu. „Autonomna vožnja ima veliki potencijal za unaprijeđenje sigurnosti, uređenja toka soabraćanja i smanjenje potrošnje goriva“ – izjavio je Peter Mertens, stariji potpredsjednik odjela za istraživanje i razvoj pri Volvo Car korporaciji, na nedavno održanom seminaru u Washingtonu.
Seminar pod nazivom „uređenje politike za autonomna vozila“, koju su organizovali ambasada Švedske i Volvo Car korporacija, fokusirao se na izazove tehnologije autonomnih vozila.
„Volvo želi zadržati vodeću poziciju na polju autonomne vožnje, predstavljanjem konkretnih solucija za kupce. Već sad imamo nekoliko funkcionalnih sistema asistencije. Međutim, zakonske regulative vezane za ovu tehnologiju su i dalje nejasne. Zbog toga želimo legalizirati testiranje autonomnih vozila, te ući u konstruktivnu saradnju sa donosiocima zakona“ – objašnjava Peter Mertens.
Zabrinutost za legalno šarenilo
Peter Mertens je izrazio zabrinutost Volva da bi različite regulative u različitim državama, dovele do svojevrsnog šarenila zakona i pravila.
„Zato je bitno da američke vlasti porade na uniformnim regulativama. Istraživanje nacionalne NHTSA sigurnosne administracije bi mogao biti prvi veliki korak u prihvatanju tehnologije autonomne vožnje. Od izuzetne je važnosti da zakoni ne ograničavaju korištenje sistema pomoći“ – naglašava Mertens.
Sistemi autonomne vožnje spremni za 2014. godinu
Razvoj sigurnosnih sistema je jedan od obilježja Volva. Prvi fokus je na razvoju sistema pomoći u sporoj vožnji, odnosno prilikom gužvi, a zatim na samostalnoj vožnji otvorenom cestom. Sistem pomoći u saobraćajnoj gužvi, bit će predstavljen već 2014. godine.
„Omogućavanje automobilu da funkcioniše samostalno je bitno za našu viziju stvaranja maksimalno sigurnih automobila. Naši postojeći sistemi automatskog kočenja, održavanja pravca i adaptivnog tempomata su praktično naši prvi koraci. Sada idemo korak dalje sa kompleksnijim sistemima autonomne vožnje“ – rekao je Mertens.
Prednosti za društvo i vozače
Pored unaprijeđene sigurnosti, nova tehnologija autonomne vožnje donosi nekoliko prednosti:
- značajno smanjenje potrošnje goriva
- skraćivanje vremena putovanja i bolji protok saobraćaja
- više slobode za upravljačem prilikom monotonog kretanja u koloni
„Prosječan vozač godišnje provede 250 sati u saobraćajnoj gužvi. Vjerujemo da se to vrijeme može efikasnije iskoristiti za dobrobit kako individue, tako i društva“ – zaključuje Mertens.