Emisija ispod 100 gr/km
Prvi Ford Focus benzinac sa emisijom CO2 ispod 100 gr/km
Ford Motor Company najavio je novu verziju 1.0-litarskog EcoBoost Focusa koji će biti prvi benzinski porodični automobil u Evropi sa emisijom gasova od 99 g/km.
Focus 1.0 EcoBoost biće vodeći u klasi po potrošnji goriva (4,3 l/100km). Opremljen specijalno kalibriranim i višestruko nagrađivanim EcoBoost motorom sa 100 KS, biće opremljen i Ford ECOnetic tehnologijom, koja uključuje pneumatike s ultra niskim otporom kotrljanja, jedinstvenu aerodinamiku ispod automobila te revidiranu transmisiju, koja će doprinijeti da Ford Focus, kada se pojavi u prodaji početkom sljedeće godine, ponudi do sada najekonomičniji porodični automobil sa benzinskim motorom.
“Prije samo par godina tek nekolicina ljudi mogla je pomisliti da je moguće da srednje veliki automobil sa benzinskim motorom može da savlada barijeru CO2 ispod 100 g/km, istakla je Barb Samardzic, potpredsjednica za razvoj proizvoda u Ford Evropa. “Jednolitarski EcoBoost mijenja očekivanja o tome šta može da isporuči benzinski motor, okrećući ih naopako.”
Fordov 1.0-litarski motor – proglašen Međunarodnim motorom godine 2012. i 2013. – omogućava novoj verziji da bude snažnija od prve generacije Ford Focusa sa 1.6-litarskim motorom od prije desetak godina, dok je emisija CO2 manja za 47%.
Poreske olakšice
Zbog niske emisije štetnih gasova, novi Focus sa 1.0-litarskim EcoBoost motorom biće izuzet od akciza na vozila u Velikoj Britaniji, dok će se francuski kupci kvalifikovati za 200 eura popusta pri registraciji novog vozila.
Nova verzija, koja će se proizvoditi u Saarlouisu, u Njemačkoj, proširiće na tri broj Focusa koji će se nuditi sa 1.0-litarskim EcoBoost motrom – pored standardne verzije sa 100 KS i emisijom CO2 od 109 g/km i verzije sa 125 KS i emisijom od 114 g/km.
1.0-litarski EcoBoost motor već je prisutan u modelima Fiesta, B-MAX, C-MAX i Grand C-MAX sa sedam sjedišta, a ugradnja ovog motora najavljena je i za EcoSport SUV, Transit Connect i Transit Courier komercijalna vozila, zatim u Tourneo Connect i Tourneo Courier, te konačno i u potpuno novom Mondeu.
Ford je nedavno lansirao i Focus Electric sa nultom emisijom gasova, a u ponudi je i dizelski Focus ECOnetic sa potrošnjom goriva od 3,4 l/100km i emisijom CO2 od 88 g/km.
“Sa Focusom 1.0 EcoBoost, Focusom Electric i Focusom ECOnetic, Ford kupcima porodičnih automobila nudi izbor snage iz ekonomičnih motora bez premca“, kaže Sherif Marakby, direktor linija vozila u Ford Evropa.
Ford će cijene za Focus 1.0 EcoBoost sa emisijom CO2 od 99 g/km saopštiti neposredno pred njegovo uvođenje u ponudu u Evropi – početkom naredne godine.