Prije 140 godina rođen André Gustave Citroën
Prije 140 godina rođen André Gustave Citroën
André Citroën 05.02.1878. – 03.07.1935. – bio je kreativni inženjer s vizijom. Njegova želja bila je promijeniti tadašnju sliku automobila, da on nije samo luksuz za malobrojne već dostupan svima.
Osnovao je tvornicu automobila u Parizu i počeo proizvoditi Type A – prvi serijski proizveden automobil u Evropi, ali i povoljni auto s mnogo opreme.
”U automobilskoj industriji vas može održati jedino napredak!”. Ovaj je savjet dao 1917. godine, André Citroën (1878.-1935.) svojim saradnicima. On se tih riječi uspješno pridržavao cijelog života. Sa 20 godina (1898.) upisao je prestižni Ecole Polytechnique, a 1902. kreće na specijalizaciju u Poljsku. Tamo upoznaje tehnologiju izrade specijalnih zupčanika, čiju će proizvodnju nakon otkupa licence pokrenuti i u Francuskoj 1905. godine.
Prvi susret sa automobilima imao je 1906. kada dolazi na mjesto direktora prodaje u francusku tvrtku Mors (poznata po mnogim brzinskim rekordima), gdje reorganizuje tvornicu i uvodi nove modele. U deset godina udvostručio je godišnju proizvodnju kompanije.
Od 1912. godine, postaje predsjednikom francuskog udruženja automobilskih proizvođača, a tu mu se javlja i prilika da posjeti SAD, te prouči metode rada u Fordovim pogonima. U Prvom svjetskom ratu, André Citroën učestvuje sa činom kapetana u artiljeriji. Uvidjevši probleme sa nabavkom topovske municije, predlaže Ministarstvu odbrane da organizuje tvornicu koja bi serijski dnevno proizvodila pet do deset hiljada granata. Do 1918. godine, tvornica na Quai de Javelu u Parizu izradila je 24 miliona granata. Završetkom rata kreće u proizvodnju automobila.
André Citroën vjerovao je da industrijski progres mora biti u suglasju sa socijalnim. Bio je prvi koji je ženama ponudio porodiljni dopust, izgradio je u okviru tvornice vrtiće, škole i zdravstvene ambulante. Tvornica je imala i restoran, tuševe te sobe za odmaranje. Citroën je prvi u Evropi otvorio i specijalnu radionicu za invalide.
Citroën je kreirao prvi evropski serijski automobil sa prednjim pogonom, prvo lako dostavno vozilo, prvu evropsku kreditnu liniju (12 ili 18 mjeseci), prvu dilersku mrežu, izdao je prvi katalog rezervnih dijelova.
Osnovao je i prvu vučnu službu, a nakon prodajnog servisa kupac je imao godinu dana garancije na automobil te pravo na besplatne servise tokom garancije. Citroën je također otvorio i autobusnu kompaniju, taxi službu i vlastito osiguravajuće društvo.