Predstavljen nacrt rješenja za Volkswagen TDI motore
Predstavljen nacrt rješenja za Volkswagen TDI motore
Nacrt servisnih mjere za sporne Volkswage dizelske motore EA 189 predstavljene su u Njemačkom uredu za motorna vozila (KBA) Ove mjere KBA je i odobrio nakon intenzivnog ispitivanja i razmatranja. Time je za većinu zahvaćenih vozila razjašnjena situacija glede uklanjanja nepravilnosti.
Problem kod 1,6-litrenog TDI motora EA 189 bit će riješen na način tako što će se neposredno ispred mjerača mase zraka pričvrstiti takozvani transformator strujanja. Riječ je o rešetkastoj mreži, koja će umiriti vrtloženje struje zraka ispred mjerača mase zraka i na taj način uvelike poboljšati njegovu točnost mjerenja. Mjerač mase zraka utvrđuje trenutni protok mase zraka, koji predstavlja vrlo važan parametar za upravljanje motorom kada je u pitanju optimalan postupak izgaranja. Na ovom motoru će se osim toga provesti i aktualizacija softwarea. Očekuje se da će za ovaj servis biti potrebno manje od sat vremena.
Kada je riječ o 2,0-litrenom TDI motoru, on će dobiti samo nadogradnju softwarea, a za to će biti potrebno oko pola sata. Zahvaljujući napretku u razvoju motora i poboljšanom strujanju unutar složenih usisnih sistema, bilo je moguće u kombinaciji s prilagođenom optimizacijom softwarea razviti jednostavnu servisnu mjeru koja je optimirana za kupce. Cilj razvoja servisnih mjera ostaje postizanje zadanih važećih vrijednosti po pitanju emisije ispušnih plinova, bez utjecaja na snagu motora, potrošnju i performanse. No s obzirom da se najprije mora provesti mjerenje kod svih modela, u ovom trenutku još nije moguće konačno potvrditi postizanje zadanog cilja.
Cilj je da se od januara 2016. godine u prva vozila implementiraju nužne servisne mjere. Prema aktualnoj procjeni, servisne mjere za sve modele motora produžiti će se na cijelu 2016. kalendarsku godinu. Volkswagen će sa svakim kupcem stupiti u kontakt i potruditi se da u obzir uzme individualne potrebe kupaca u okviru provođenja servisnih mjera kako bi se izbjegle eventualni nepogodnosti za kupce, kao primjerice moguća ograničenja mobilnosti.
S predmetnim definiranim mjerama sada su na raspolaganju servisna rješenja za većinu pogođenih modela koncerna s EA 189 motorom u Europi. Krajem ovog mjeseca Njemačkom uredu za motorna vozila predstavit će se odgovarajuće mjere i za 1,2-litreni 3-cilindarski dizel motor.
Temeljem procesa marke Volkswagen, ostale marke koncerna – Audi, SEAT, ŠKODA i Volkswagen privredna vozila – također planiraju odgovarajuće mjere za pogođena vozila. Osim toga, Volkswagen AG se do 31. decembra 2016. godine izričito odriče prava na podnošenje prigovora na temelju zastare u pogledu eventualnih prava na ostvarivanje garancije zbog softwarea ugrađenog u vozilima s tipom motora EA 189 ako ova prava već nisu zastarjela. Stoga, kako tvrde u Volkswagenu, njihovi kupci neće pretrpjeti nikakve gubitke.
www.transportmagazin.hr