Peter Schreyer slavi 10 godina s Kijom
Peter Schreyer slavi 10 godina s Kijom
Peter Schreyer, glavni dizajner i predsjednik korporacije Kia Motors, ovih dana obilježava 10 godina rukovođenja dizajniranjem novih vozila ovog korejskog brenda. U periodu njegove dizajnerske ‘vladavine’ je proizvodnja vozila Kia porasla s 1,1 miliona vozila u 2005. na impresivnih 3,05 miliona vozila u 2015. godini.
Peter Schreyer je najzaslužniji za Kijinu revoluciju u dizajnu u zadnjem desetljeću. Njegov rad je doveo do iskoraka, koji je bitno promijenio način na koji stranke širom svijeta gledaju na Kiju.
Izgradnja novog imidža Kije
Kia je do 2006., kada joj se pridružio Peter Schreyer kao glavni dizajner, uradila brojna unapređenja. Te godine je brend u Evropi predstavio model cee'd koji se i proizvodi u Evropi, a uz njega i revolucionarnu 7-godišnju fabričku garanciju (do 150.000 pređenih kilometara, prve tri godine bez ograničenja kilometraže). S novom fabrikom u Slovačkoj Kia je povećala svoje proizvodne kapacitete.
Kupci širom svijeta su tada u sve većem broju počeli shvatati vrijednost i kvalitet vozila Kia, pri čemu je Schreyerov svjež dizajnerski pristup puno doprinijeo u transformaciji brenda i njegovog imidža.
Peter Schreyer objašnjava: “Kada sam počeo raditi u Kiji bilo je jako važno da izgradimo identitet i neku konsistentnost brenda. Priča o nastanku naših vozila je više od puke estetike, jer uključuje odabir kompleksnih ideja, koje moraju kreirati nešto, što stvara emocionalnu reakciju.”
Zamišljena vizija se u godinama koje su slijedile ostvarila kroz konsistentni dizajn čitave game modela Kia, s prepoznatljivim elementima, koji se pojavljuju kod svih novih modela Kia. Schreyerov zacrtani smjer odredio je jasan identitet Kije, povećao prepoznatljivost brenda i pokrenuo masovnu proizvodnju brojnih modernih i progresivnih dizajna modela.
‘Korejsko je kul’: inspiracija, koja se krije iza dizajna
Schreyeru i njegovim dizajnerskim odjeljenjima je pri preobrazbi Kijine game modela bila od pomoći sve veća popularnost korejske kulture širom svijeta – K-Pop, ‘Gangnam Style’, moderna arhitektura i lokalna korejska umjetnost.
Peter Schreyer to objašnjava: “Za dizajnera nije samo važno da gleda auta nego i da ga zanimaju arhitektura, umjetnost, muzika, industrijski dizajn … različite stvari. Sve to utiče na nas i mi utičemo na njih. Ljudi danas bolje poznaju Koreju i šta se tamo događa. Po jednoj strani još uvijek imate u Seulu taj ‘puls’, a po drugoj strani tišinu, koncentraciju. Oboje inspiriše, ne samo mene, nego i naše dizajnere.”
Suprotnosti su ono što oduševljava dizajnerski jezik Kijinih modela. Schreyer dodaje: “Imamo riznicu u kojoj možemo naći inspiraciju u umjetnosti, te jednostavnost – luksuz praznog prostora i površina. To je vrlo jednostavno, ali urađeno s velikom dozom truda i koncentracije.”
Schreyerova filozofija dizajna potvrđuje tu inspiraciju Korejom: ‘jednostavnost ravnih linija’, koja je karakteristična za cijelu njegovu karijeru. Širenje globalne mreže dizajnera dovelo je do različitih interpretacija tog pristupa, s dizajnerskim centrima u Kaliforniji, Frankfurtu i korejskom Namyangu, gdje je Kijin centar za istraživanja i razvoj.
Promjena shvatanja Kije kao brenda
Kia Optima iz 2010. je jedan od prvih modela, koji su u potpunosti nastali pod vodstvom Petra Schreyera i danas predstavlja tipičan primjer nedavne dizajnerske preobrazbe Kijine game modela. Dizajn Optime je, pored novih tehnologija i veće profinjenosti nego kod prethodne varijante, Kijinoj gami modela dao novu dimenziju i iz korijena promijenio način na koji su ljudi širom svijeta počeli gledati na Kiju. Najnovija generacija Optime, predstavljena ove godine, takođe je zadržala jedinstven karakter.
I svi ostali modeli Kije, koji su otada predstavljeni – Peter Schreyer je odgovoran i za nastanak brojnih koncepata – pomjerali su granice Kijinog dizajnerskog jezika. Koncepti, kao što su Track’ster (2012), GT4 Stinger (2014) i Ray (2010) predstavili su Kijiinu uzbudljivu viziju dizajna u budućnosti.
Dizajn koji odudara
Schreyerovi dizajnerski najatraktivniji modeli su Soul, koji je svojim neobičnim, cool izgledom i alternativnim imidžom “promijenio brend”, te nova Optima Sportswagon, pravi “evropski lifestyle auto”, čija prodaja počinje uskoro. Koncept koji ostavlja bez daha – Kia GT, predstavljen na salonu u Frankfurtu 2011. godine, najavio je kako bi trebala izgledati Kijina buduća sportska limuzina s četvero vrata.
Koncept GT je inače Schreyerov najdraži model Kije: “Znate kako je, kada imate više djece. Nikada ne možete reći koje vam je najdraže. Sve ih volite. To važi i za mene i za sve automobile koje sam dizajnirao, ali ipak moram priznati da jedan odskače. Koncept GT je bio projekat iz snova za mene i naše dizajnere, jer smo imali priliku kreirati pravi GT – vozilo s kojim putujete sa stilom.”
Budućnost Kijinog dizajna
Dizajn je odigrao ključnu ulogu u preobrazbi brenda Kia i njenih modela u posljednjih nekoliko godina, a tako će biti i ubuduće. Novi modeli u novim razredima zajedno s nastavkom uspješne priče aktuelnih modela znače da će dizajn i dalje biti u središtu Kijinog uspjeha.
Schreyer završava riječima: “Ono što me zaista oduševljava je brza evolucija kompanije. Brend koji ste poznavali prije deset godina više ne postoji. To možete vidjeti čak i u najsitnijim detaljima, a i osjetiti u savremenim teksturama i materijalima. I doživjeti na načine koji su međusobno povezani. Kada koračamo naprijed važno je da stvari mijenjamo zbog unapređivanja, a ne zbog drugačijeg izgleda.”