Opel na koljenima
Opel na koljenima
Opelova tvornica u Bochumu nalazi se pred zatvaranjem, a to bi značilo veliki udar i na grad Bochum, jer veliki broj stanovnika radi upravo u toj tvornici. Na takvu mogućnost oštro su reagovali uposleni u tvornici, a jedina šansa za opstanak njihovih radnih mjesta vide u mogućnosti da koncern Opel ubuduće ne proizvodi samo za evropsko tržište nego da se otvori za nova svjetska tržišta. Savjet zaposlenih optužio je menadžment Opela i matičnu kompaniju General Motors da snose krivicu za neuspjeh u poslovanju. Rajner Ajnenkel, predsjednik Proizvodnog savjeta radnika, radnicima je poručio da još uvijek nisu predstavljena prava rješenja za prevazilaženje trenutnog stanja.
Kada je u pitanju proširenje prodaje vozila izvan evropskih granica, General Motors nije iskazao veliku zainteresovanost. „Opel mora da izađe iz svog dvorišta“, poručuju radnici iz Bochuma. Izvozom automobila van evropskih granica Opel bi godišnje mogao da proizvede 150 hiljada automobila više nego što je to sada slučaj. Proizvodnja samo za oslabljeno evropsko tržište nije dovoljna, kaže Rajner Ajnenkel. Pored Opel modela, matični GM mogao bi u Evropi proizvoditi Ševrolet modele namjenjene za evropsko tržište. Brojka od 40 hiljada modela Ševrolet Orlanda sasvim je realna. Pored Opela u tekućoj godini i Ford je takođe suočen sa lošom prodajom na evropskom tržištu, kaže Ajnenkel.
Opelovi menadžeri, prema izvještaju u časopisu Business Week, očekuju zatvaranje pogona i smanjenje proizvodnje u slučaju da se situacija sa prodajom bitno ne poboljša. Situaciju otežava i želja General Motorsa da sarađuje sa francuskim proizvođačem automobila Peugeot-Citroen, što povećava pritisak na ostale pogone.
Zatvaranje Opela u Bochumu ili postrojenja u Velikoj Britaniji ugrozilo bi čitav niz evropskih kompanija koje su vezane za Opel i auto industriju. „Ako se zatvori fabrika u Bochumu, neće preživjeti ni marka Opel. GM bi trebao da vidi šta se dešava sa novcem za sanaciju. Posebno što General Motors ima dovoljno novca“, dodaje Ajnenkel. On napominje da u Bochumu od pokrajine i države ne očekuju finansijsku pomoć. Treba napomenuti da je Njemačka vlada več jednom spašavala Opel, ali po sevemu sudeći “neko” želi ugasiti za sva vremena marku sa dugom tradicijom.