Opel Astra s drukčijim pristupom razvoja  

Opel

Opel Astra s drukčijim pristupom razvoja  

Novi način u razvoju nove Opel Astre: razvoj vozila usmjeren na „percipiranu kvalitetu”.

Nova Astra proslavila je svoju svjetsku premijeru u sjedištu Opela u Rüsselsheimu 1. rujna. Astra, koja je po prvi put dostupna i kao elektrificirani model, sa svojim odvažnim i besprijekornim dizajnom otada izaziva čiste osjećaje. Kupci će moći naručiti ovaj novi model prije kraja godine. Potpuno novu šestu generaciju Astre razvio je snažan temeljni tim od 25 članova za tri godine. Značajno je da su oko polovicu tima činile žene. Kriterijima kvalitete strateških dobavljača za Astru, primjerice, upravljala je Zuzana Majorova. Razvoj potpuno digitalnog kokpita, Opel Pure Panel, vodila je Haiyan Yu. Dizajn unutarnjih boja i materijala većinom je odredila Ilka Höbermann. A čini se logičnim da je Mariella Vogler, kao glavna inženjerka, bila zadužena za ukupan razvoj i stavila veliki naglasak na „percipiranu kvalitetu”.

„Okupio se međunarodni tim koji je ostvario cilj uz veliku otvorenost i uzajamno uvažavanje”, izjavila je Mariella Vogler. „Ne možete stvoriti automobil koji budi pozitivne osjećaje ako nemate timski mentalitet. Na rezultat nije utjecao samo ženski faktor, već i raznolike vještine i talenti koji su suradnju, interakciju, a time i konačni proizvod učinili boljim.”

Konačno, nova je Astra razvijena na drukčiji način od bilo kojeg Opela do sada: emocionalnija, sa snažnim fokusom na „percipiranu kvalitetu”. Neovisno o tome radi li se o vizualnom, akustičnom ili taktilnom podražaju, nova bi Astra trebala probudili zadovoljstvo kod kupaca koje prelazi sve osjetilne granice. „Željeli smo stvoriti dopadljivo vozilo koje iz svakog aspekta djeluje privlačno,” objašnjava glavna inženjerka. U ovom kontekstu „percipirana kvaliteta” nije nepoznata disciplina u svijetu razvoja vozila, ali u novoj je Astri po prvi put dosljedno uključena kao fiksna specifikacija od početka.

Odluka o ovoj promjeni paradigme blisko je povezana s reorganizacijom branda do koje je došlo 2018., paralelno s početkom razvoja bestselera. U to su vrijeme stručnjaci iz područja dizajna, marketinga i inženjeringa intenzivno radili na utjelovljenju Opelovih vrijednosti „njemačkog”, „pristupačnog” i „uzbudljivog” putem jezika dizajna, tehnologije i sadržaja vozila. Rođena je Opelova filozofija dizajna s osobinama odvažnosti i pročišćenog izgleda. Stoga je to bilo pravo vrijeme za stvaranje Astre s veoma posebnim karakterom.

Iznimna taktilnost: mehanizam koji budi zajedništvo

Ono što novu Astru čini toliko poželjnom nije samo njezina jasnoća, već suma snažnih osjećaja koji se mogu pronaći u mnogim aspektima automobila. Linije na bočnoj strani povučene su jasno, ali istovremeno i snažno, kako bi probudili osjećaj samopouzdanja. „Kao otac ili majka, kada stavite dijete u sjedalo i zatvorite vrata, želite znati da ste vi i vaša obitelj sigurni,” objašnjava Mariella Vogler. Primjer taktilne izvrsnosti može se pronaći na stražnjoj strani Astre s pet vrata. Tim je htio izbjeći neugodan osjećaj koji je svima poznat kada morate dosegnuti u nevidljivi otvor na stražnjim podiznim vratima da biste ih otključali. Zato su mehanizam za otvaranje integrirali u Opelov logotip. Astra također odaje počast svojoj prošlosti još jednim detaljem: „rebra” na C-stupu podsjećaju na Opel Kadett.

Vizualni detoks: svođenje na bitno povećava zadovoljstvo

Vremenski skok koji se dogodio u unutrašnjosti nove generacije Astre blisko je povezan s „percipiranom kvalitetom”. Kada sjednete za upravljač, osjećate se dobro. Osjećaj dobrobiti postiže se svođenjem unutrašnjosti na bitno – razvojni tim to naziva „vizualnim detoksom”. Dolaskom potpuno digitalne ploče s instrumentima Pure Panel, analogni prikazi otišli su u povijest. Umjesto njih, novo korisničko sučelje nudi intuitivno korisničko iskustvo s jasnim prikazom. Činjenica što je upravljanje određenim funkcijama omogućeno fizičkim prekidačima naglašava Astrin praktičan karakter. Primjerice, kada se vozač zaželi svježeg zraka, prekidač „Max AC” odmah omogućuje punu snagu iz klimatizacijskog uređaja. 

Nova zvučna pozadina: žičani instrumenti i udaraljke stvaraju ugođaj

Da bi stvorio holistički ugodnu atmosferu, tim je novoj Astri dao čak i njezin vlastiti soundtrack – u mjeri u kojoj su to dozvolile sigurnosne specifikacije. Zvona pružaju potpuno novo i ugodno akustično okruženje – ritmički zvuk indikatora; zvučni signal pojasa. Tim je smatrao da su uobičajeni generički zvukovi previše bezlični. Zato su zamolili glazbenika da dođe u studio i snimi nizove zvukova na svojim žičanim instrumentima i udaraljkama koji sada prate vozača u harmoniji.

Ruku pod ruku: „meka kvaliteta” na temelju „tvrde kvalitete”

Percipirana je kvaliteta preuzela novi značaj u Astri, ali druge tipične Opelove značajke nisu zbog toga gurnute u pozadinu. „Bilo nam je jasno da nova Astra može probuditi želje samo ako zadržimo dokazane atribute brenda. Zato uz „meku” percipiranu kvalitetu, „tvrda kvaliteta” također ima važnu ulogu”, rekla je Mariella Vogler. Ipak Opel već dugo slovi kao pouzdan automobil. Osim toga, nova Astra u kompaktnu klasu donosi inovacije koje su se prije mogle pronaći samo u automobilima viših klasa. To uključuje najnoviju verziju prilagodljivih Intelli-Lux LED® Pixel svjetala ili samostalno razvijenih ARG-certificiranih prednjih sjedala („Aktion gesunder Rücken e.V” / Akcija za zdrava leđa). Osjećaj koji prevladava u razvojnom timu ponos je na vlastite uspjehe: „Želimo da naši korisnici osjećaju entuzijazam koji su svi koji su sudjelovali u razvoju uložili u automobil,” zaključila je glavna inženjerka u ime cijelog svog tima.

Kategorije: Vijesti