Novi Renault Megane stigao u BiH
Novi Renault Megane stigao u BiH
Renault je prošle jeseni, na samju automobila Frankfurtu, predstavio novu, četvrtu generaciju svog kompaktnog modela Megane. Tokom 20 godina proizvodnje, kroz tri aktuelne generacije i preko 6,5 miliona prodanih primjeraka, Renault je sakupio bogata iskustva u segmentu, te ih nadopunio na prethodni model Renault 19.
[gmedia id=504]
Dizajnerski, novi model se oslanja na prethodnu generaciju, ali ostavlja robusniji utisak, sa tek blagom dozom agresivnosti. U odnosu na prethodnika, nova generacija donosi malo drugačije proporcije koje čine sportsku siluetu. Već u osnovi, novi model je na novoj platformi , trag točkova, sprijeda je širi za 47, a straga za 39 mm, dok je međuosovinsko rastojanje duže za 28 mm, a karoserija je 25 mm niža.
Ovakva izmjena proprcija, jasno ukazuje na poboljšanu stabilnost, udobnost i vozna svojstva, što je izgleda postao savremeni trend, a dodajmo i to da je modularna CMF C/D olatforma, prvobitno razvijena za Espace, a na njoj počivaju i Talisman i Kadjar. Zapravo, udobnost je oduvijek bio epitet koji vezujemo uz Renaultova vozila, a na tom polju se nikada ne može pretjerati, jer uvijek može bolje.
Velika pažnja posvećena je kabini, koja je skladna i prostrana, a ne može se prigovoriti ni prtljažniku zapremine 428 l. Tabla sa instrumentima i komande su u ergonomski dobrom rasporedu, a udobna sjedišta i dobra zvučna izolacija samo potvrđuju da Renault sa novim Meganeom ima visoke ciljeve.
Ponuda motora je dosta široka. Ponudu benzinskih motora čine 1.6 SCe sa 115 KS, 1.2 TCe u verzijama sa 100 i 130 KS, te najsnažniji 1.6 GT sa 205 KS. Ponudu Dizel agregata čine već provjereni 1.5 dCi u verzijama sa 90 i 110 KS, kao i 1.6 dCi sa 130 KS.
Novi su i paketi opreme: Life, Zen, Intens, GT Line, Bose i GT.
Cijene novog Meganea na BH tržištu, kreću već od prihvatljivih 26.900 KM, koliko treba izdvojiti za model sa paketom opreme Life i 1.6 SCe motorom sa 115 KS, dok bi za model sa istim paketom opreme i 1.5 dCi motorom sa 90 KS, trebalo izdvojiti 30.300 KM. Nasuprot njima, najskuplji je GT 205 sa automatskim EDC mjenjačem, čija je cijena primamljivih 48.900 KM.
Prvi utisci
Na zanimljivo zamišljenoj promociji za novinare, imali smo priliku upoznati se sa novime Meganeom i njegovim mogućnostima. Posebnu pažnju privukli su modeli sa opremom GT Line, kao i najsnažniji u ponudi, GT sa 205 KS.
Prilikom vizuelnog pregleda vozila, u oči upada veliki Renaultov logo, postavljen centralno na rešetku hladnjaka, kao i činjenica da je novi model širi od svog perthodnika, te ima „sportskiju“ siluetu. Karoserija je dobro sklopljena, a po pitanju estetike, teško joj je naći zamjerku, iako se o ukusima ne raspravlja.
Prilikom ulaska u vozilo dočekala su nas udobna duboko profilisana sjedišta, koja dobro drže tijelo i pružaju odličnu lateralnu podršku. Tabla sa instrumentima je pregledna i dobro osvijetljena, a centralni displej je napravljen poput tableta, pa je rukovanje intuitivno i jednostavno, pa se na njefovu funkcionalnost brzo priviknete.
Na probnu vožnju krenuli smo puni samopuzdanja, koje je novi Megane u potpunosti opravdao. Širok trag točkova i veliko međuosovinsko rastojanje, stvaraju dobar dinamički potencijal, koji je Renault i tehnički dobro podržao, pa je „ležanje“ na cesti besprijekorno. To se posebno odnosi na modele koji ponosno nose oznaku GT. Bez obzira na paket opreme, novo vozilo zaista dobro „drži“ cestu i neće tako lako pokazati slabosti, pa ih prosječni vozači neće ni zapaziti. Naše ceste sa grubim asfaltom i dubokim rupama ne predstavljaju poteškoće za novog Meganea, pa neće neugodno poskakivati čak ni preko dubokih poprečnih kanala, kojima naše ceste obiluju.
Prema navodima proizvođača, ova vozila nisu veliki potrošači goriva i u atmosferu ne emituju mnogo CO2. Iako nismo bili u mogućnosti precizno mjeriti potrošnju, izgleda da su navodi proizvođača istiniti, te da je novi Megane prilično ekonomičan.
U razvoj ovog modela, Renault je uložio značajna sredstva, a sudeći prema onome što smo vidjeli i osjetili, uloženo će se isplatiti, a najviše će profitirati budući vlasnici.