Novi Porsche Taycan predstavljen u Sarajevu – Tehnološki usavršen!
Novi Porsche Taycan predstavljen u Sarajevu – Tehnološki usavršen!
Porsche Taycan svjetskom tržištu predstavljen je skoro prije pet godina pa je bilo očekivano da ovaj fantastični električni model dobije sveobuhvatnu nadogradnju. Inženjeri iz Stuttgarta već u startu su napravili fantastičan posao pa zapravo nije bilo potrebe za dramatičnom promjenama. Vanjski dio automobila dobio je blagi redizajn, međutim na polju snage i dometa napravljeni su značajni iskoraci. Osvježenje dobile su sve tri karoserijske izvedbe Taycan Sedan, Taycan Cross Turismo i Taycan Sport Turismo.
Piše: Emir Kalender
Porsche je uložio veliki trud da unaprjeđenja za Taycana ne budu puka šminka, pa su napravili značajna tehnička unaprijeđena zahvaljujući kojim je Taycan dobio osjetno više snage i veći domet. Tokom razvoja novih tehničkih rješenja testni vozači prešli su više od 3,6 miliona kilometara širom svijeta u različitim uslovima realne vožnje.
Kupcima su na raspolaganju četiri verzije pogonskih jedinica, a mogu birati između pogona samo na zadnje ili na sva četiri točka. Taycan u sedan izvedbi i Taycan Turbo S mogu se pohvaliti ubrzanjem od 0 do 100 km/h od 4,8, odnosno 2,4 sekunde. Kombinovana potrošnja električne energije u slučaju Taycana iznosi 20,0 – 16,7 kWh/100 km (WLTP), odnosno 20,5 – 17,9 kWh/100 km kada je riječ o Taycanu Turbo S. Zahvaljujući novim tehničkim rješenjima nove izvedbe Taycana brže su od prethodnika za 0,6 i 0,4 sekunde.
Unaprijeđeno ubrzanje dobiveno je sa većom izlaznom snagom motora. Sa paketom Sport Chrono dostupna je “push-to-pas” funkcija koja u boost modu daje 70 kW (ovisno o modelu), a kod modela Taycana Turbo S to je čak dodatnih 140 kW s Launch Controlom. U konačnici Taycan Turbo S momentalno raspolaže sa 700 kW / 952 KS.
Snaga bez razumnog dometa ne znači mnogo pa je značajan iskorak napravljen i na tom polju. Tako je domet povećan do 678 kilometara (WLTP), što je povećanje 35% pa kada to prevedemo u praksu vozač ima dodatnih 175 kilometara. Poboljšan je i sistem punjenja što Taycanu omogućava brže punjenje zahvaljujući sistemu 800-voltnih DC punjača sa snagom do 320 kW, dok je prethodna generacija bila koristila maksimalno do 270 kW. Novi Taycan donosi i poboljšanu bateriju – Performance Battery Plus baterija sada ima kapacitet od 105 kWh što je 12 kWh više od prethodne generacije. Sistem rekuperacije je također poboljšan pa tako kada Taycan koči pri velikim brzinama može vratiti do 400 kW električne energije što je 30% više nego prije. Novi modeli Taycan od svog prethodnika lakši je 15 kg.
Kada je riječ o estetskim promjenama, one nisu dramatične. Vanjski dio dobio je nove branike, a na prednjem dijelu odmah se prepoznaje nova tehnološki savremena svjetlosna grupa. Nova prednja svjetla sadrže HD matrix tehnologiju s detaljnom optikom te sada noću prikazuju karakterističnu grafiku s četiri tačke. Porscheov logo u stražnjoj osvijetljenoj liniji krasi trodimenzionalni stakleni dizajn. Osvijetljena verzija pomenutog je prvi put dostupna te sadrži “welcome/leaving” animacije.
Unutrašnjost putničke kabine ostala je ista, ali je bogatije opremljena. Ambijentalno osvjetljenje, ParkAssist s kamerom za vožnju unazad, elektronski sklopivi bočni retrovizori s osvjetljenjem, grijana prednja sjedišta, Porsche Intelligent Range Manager (PIRM) samo su dio standardne opreme s kojom se isporučuje novi Taycan.
Tu ne treba zaboraviti i toplotnu pumpu s novim sistemom hlađenja, pretinac za smartphone s bežičnim punjačem, električni portovi za punjenje na strani vozača i suvozača, Drive Mode dugme i Power Steering Plus. Poboljšan je i softver automobila što je od izuzetne važnosti u današnjem digitalnom dobu.
Detaljne informacije o cijenama i mogućem konfigurisanju Taycana možete dobiti u Porsche Centru Sarajevo, a preporučujemo vam da brojne zanimljivosti i iskustva pročitate u našem detaljnom testu Taycan 4S modela.