Novi Peugeot 308 stigao na bh. tržište
Novi Peugeot 308 stigao na bh. tržište
Novi Peugeot 308 u novom izdanju jedan je od najatraktivnijih modela u svom segmentu, a francuski proizvođač očekuje da s ovim modelom zaposjedne vrh segmenta. Nakon prošlogodišnje svjetske premijera popularni francuski kompakt od sada dostupan je i na bh. tržištu s brojnim tehnološkim novitetima, ali još važnije u današnjem vremenu i po povoljnim cijenama.
Piše: Emir Kalender
Treća generacija modela Peugeot 308 zvanično je predstavljena na bh. tržištu. Čelnici francuskog proizvođača ne skrivaju ambiciju da s ovim modelom preuzmu “poziciju broj 1” u segmentu. Koliko je to realno donosimo vam u nastavku kroz upoznavanje činjenica o ovom modelu.
Potpuno novi dizajn i dimenzije
Novi Peugeot 308 donosi novi dizajnerski pristup i prvi je model koji nosi najnoviji logotip francuske marke. Dizajn novog 308 modela definitivno nikog ne ostavlja ravnodušnim, ali ono što je još važnije svaki element na automobilu napravljen je kako bi imao svoju funkciju u smanjenju štetnih emisija i poboljšanju efikasnosti u potrošnji goriva.
Novi model u odnosu na prethodnika ima veću dužinu za 10,5 cm (4,36 m), međuosovinski razmak (2,67 m) također je narastao je za 5,5 cm, širina je ostala ista (1,80 m), a visina (1,44 m) je smanjena za 1,6 cm. Značajno je promijenjena i geometrija automobila jer je vjetrobransko staklo pomjereno za 10 cm prema kabini, čime je povećana površina poklopca motora.
Na prednjem dijelu automobila dominira velika maska motora sa upečatljivim LED svjetlima, a tu je i potpuno novi logo brenda s lavljom glavom. Sve izvedbe novog Peugeot 308 modela standardno dolaze sa LED farovima koje dopunjuju vertikalna dnevna LED svjetla. U varijantama GT i GT Premium svjetla su opremljena sa Matrix LED tehnologijom.
Nazad se nalaze LED svjetla s poznatim potpisom brenda koji imitira trag tri kandže. U početku prodaje novi Peugeot 308 isporučivat će se u zelenoj zelenoj, bijeloj, sivoj, crnoj, biserno bijeloj, plavoj i crvenoj boji.
Da je moguć spoj vrhunskog dizajna i visokog stepena aerodinamičnosti na najbolji način pokazuje novi Peugeot 308. Kako je već rečeno svi karoserijski elementi dizajnirani su kako bi doprinijeli što boljem aerodinamičkom učinku pa se u konačnici dobio impresivan koeficijent otpora zraka od samo Cd 0,28.
Nova unutrašnjost u prepoznatljivom stilu
Unutrašnjost automobila ima posljednju generaciju poznatog i-Cockpita koji uključuje 10-inčni ekran digitalne instrument table, a koji kod GT modela dolazi sa 3D efektima. U sklopu i-Cockpita dolazi i 10-inčni ekran za Infotainment sistem. Peugeotov novi programski paket za zabavu i-Connect ugrađen je u novi 308 model i omogućava osam različitih podešavanja za vozača. Ovaj sistem nudi i bežičnog funkciju dupliranja ekrana između pametnog telefona i centralnog ekrana.
Novi Peugeot 308 opremljen je brojnim sistemima pomoći u vožnji koju čine lakšom i sigurnijom. Do kraja godine bit će u ponudi s paketom Drive Assist koji dodaje prilagodljivi tempomat sa Stop and Go funkcijom, pomoć pri zadržavanju vozila u raci, poluautomatska promjena trake, predviđena preporuka za brzinu, i prilagođavanje brzine u zavojima.
Povećani međuosovinski razmak (+55 mm) osigurava više prostora za putnika na zadnjoj klupi, a zapremina prtljažnika ostaje u nivo najboljih iz klase, 412 litara osnovne zapremine i 1.323 litra sa preklopljenim sjedištima. Putnicima je na raspolaganju i dodatnih 28 litara u brojnim pretincima.
Posljednja tehnološka rješenja dostupna su u novom 308 modelu
Današnji moderni automobili nezamislivi su bez brojnih tehnoloških rješenja posljednje generacije, posebno onih iz segmenta sigurnosti. Zbog toga novi Peugeot 308 opremljen je brojnim sistemima pomoći posljednje generacije. Tako se na listi bogatoj listi nalaze sistemi: praćenje mrtvog ugla na dužini od 75 metara, upozorenje o zadnjem bočnom saobraćaju, kamera za vožnju unatrag od 180° visoke rezolucije sa integriranom mlaznicom za čišćenje, 360° surround pogled pomoć pri parkiranju s četiri kamere, Peugeot Open & Go Grijanje za vjetrobrana i upravljač sa dugmetom za e-poziv u hitnim situacijama, uključujući smjer vozila u traci Indeksiranje retrovizora pri uključivanju mjenjača unazad.
Uz sve navedeno krajem godine bit će dostupan i Paket Drive Assist koji donosi prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go (za model sa automatskim mjenjačem) i pomoć pri održavanju trake.
Nova paleta snažnih ali i štedljivih pogonskih agregata
Novi Peugeot 308 stiže na trećoj generaciji EMP2 platforme koja uključuje bogatu paletu pogonskih agregata bez izuzetka na vrstu goriva. To će zasigurno obradovati mnoge jer je Peugeot novi model 308 opremio svim vrstama pogonskih agregata: turbo benzinci, turbo dizel i hibridi pogon.
Osnovni model pokreće 1.2 litreni PureTech turbo benzinski motor sa 110 KS i ručnim šestostepenim mjenjačem. Sljedeća stepenica u ponudi je ista konfiguracija motora i mjenjača ali sa snagom od 130 KS uz mogućnost opcionog automatskog EAT8 mjenjača sa osam stepeni prijenosa.
Dizelsku ponudu čini poznati 1.5 litreni Blue HDi motor sa izlaznom snagom od 130 KS koji se isporučuje sa ručnim šestostepeni mjenjačem ili opciono sa EAT8 automatskim mjenjačem sa 8 stepeni prijenosa.
Ono što će definitivno u skorijoj budućnosti biti najbolje rješenje za svakodnevne štedljive gradske vožnje i daleka bezbrižna putovanja na kojim nećete biti ograničeni punjenem struje jesu hibridni modeli. Francuski proizvođač napravio je dvije hibridne izvedbe 308 modela koji koristi hibridni pogonski sistem. Njega čini 1.6 litreni THP turbo benzinski motor sa 150/180 KS i električni motor snage 110 KS. U konačnici, ovisno o izvedbi, ova kombinacija motora na prednju osovinu isporučuje 180 odnosno 225 KS.
Električna energija skladišti se u bateriju kapaciteta 12,4 kWh koja je smještena iznad zadnje osovine i dovoljna je za svakodnevnu gradsku vožnju u radijusu od 60 km. Ono što je bitno napomenuti jeste da je maksimalna brzina na čisto električni pogon 135 km/h. Baterija se može puniti rekuperacijom ili na utičnicu punjača jer se radi o Plug-in hibridnom modelu.
Vrijeme punjenja baterije ovisi o vrsti punjača, pa tako na klasičnoj kućnoj utičnici s punjačem od 3,7 kW punjenje traje 7h05min, na utičnici od 16A i istim punjačem punjenje traje 3h50 min, dok na Wall Boxu od 32A i punjačem od 7,4 kW punjenje traje 1h55 min.
Kada je riječ o cijeni automobila, u BiH one kreću za osnovni model od 37.268 KM koliko je potrebno izdvojiti za za model sa Active Pack paketom opreme i 1.2 PureTech benzinskim motorom od 110 KS. Osnovni dizelski model sa Active Pack paketom opreme košta 40.807 KM.
Kada je riječ o hibridnim modelima, model 308 Active Pack 1.6 THP Hybrid sa 180 KS i automatskim EAT8 mjenjačem na bh. tržištu koštat će 69.475 KM. Uz njega će Peugeot poklanjati i dodatni punjač snage 7,4 kW čija cijena u prodaji iznosi oko 1.900 KM.