Novi motor za Juke
Novi motor za Nissan Juke
Više obrtnog momenta, manja potrošnja goriva, manje emisija, smanjena buka i sistem Stop/Start – to su samo neke prednosti najnovijeg motora 1.5 dCi koji se odsada ugrađuje u Nissan Juke.S novom izvedbom nagrađivanog dizelskog motora sa direktnim ubrizgavanjem, razvijenog u Renaultu, Nissanovom partneru u Alijansi, Juke je efikasniji, uglađeniji i još zabavniji za vožnju. Od 330.000 Jukeovih modela prodanih u Evropi od lansiranja krajem 2010., više od 132.000 primjeraka, odnosno nekih četrdesetak posto, pogoni 1.5 dCi. Dolazak novog motora, stoga, teško da može biti važniji.
Promjenama je najveći obrtni moment motora povećan za znatnih 20 Nm, na 260 Nm. Osamdeset posto dostupno je već od 1.500 o/min pa je automobil žustriji. A obzirom na to da ispušta samo 109 g/km CO2 i u mješovitom ciklusu troši 4,2 l/100 km, motor nove generacije najefikasnija je jedinica u Jukeovoj ponudi.
Poboljšanja su ostvarena nizom tehnoloških promjena. Među njima su primjena novih piezoelektričnih brizgaljki goriva, koje sada imaju tačnije usmjeren uzorak brizganja radi boljeg izgaranja (čak do petnaest posto manje neizgorenog goriva) i novi turbopunjač promjenjive geometrije s manjom “turborupom” i male inercije sa direktnijim i efikasnijim usisom zraka.
Usto, ugradnja niskotlačnog sistema recikliranja ispušnih plinova u zatvorenoj petlji, kod kojeg se ispušni plin hladi prije ponovnog uvođenja u usisni sistem, pridonijela je usklađenosti jedinice s budućom normom Euro 6. Ostale promjene obuhvataju novu, termostatski upravljanu uljnu pumpu promjenjive zapremine koja smanjuje unutarnje trenje, automatski se prilagođavajući potrebama motora i viskoznosti ulja.
A vodeći se primjerom benzinskog motora koji su konstruisali Nissanovi inženjeri, novi dizelski motor ima poboljšanja za manje trenje poput ugljika strukturom nalik na dijamant za podizače ventila, što je tehnologija Formule 1. Motor odsada ima i Nissanov automatski sistem Start/Stop s iznimno efikasnom tehnologijom upravljanja, pa se isti ponovno pokrene za samo 0,5 s nakon pritiska papučice kvačila. Opću uglađenost motora dodatno je povećalo smanjenje buke izgaranja.
Promjene su doživjeli i prenosni omjeri. Prvi i drugi malo su kraći radi brži reakcija na malim brzinama i većeg užitka u vožnji. Preostala četiri omjera malo su duži, čime se iskorištava bolji obrtni moment radi manje potrošnje. U mješovitom ciklusu novi Juke 1.5dCi troši samo 4,2 l/100km, što je 12,5 % manje u odnosu na prethodnika koji je trošio 4,8 l/100km.
Manjoj potrošnji doprinosi i Nissanov sistem upravljanja dinamikom koji vozaču omogućava da bira između tri postavke motora – Eco, Normal i Sport. Sistem ne samo što zadaje odgovarajuću osjetljivost papučica u postavkama Eco i Sport nego i ograničava najveći obrtni moment u postavci Eco na 220 Nm. Ipak, svih 260 Nm dostupno je u kick-downu. Snaga motora od 110 KS (81 kW) nije se mijenjala, kao ni performanse (najveća brzina je 175 km/h, a iz mjesta do 100 km/h ubrzava za 11,2 s).