Novi Citroen C3 stigao na bh. tržište
Novi Citroen C3 stigao na bh. tržište
BiH medijima predstavljena je nova, četvrta, generacija modela C3 koji se za više od 20 godina proizvodnje pokazao kao vrlo interesantan ciljnim grupama kupaca. Uostalom naklada od preko 5 miliona primjeraka najbolje potvrđuje uspješnu strategiju onih koji dobro predviđaju budućnost tržišta. Osnovi model u našim će se prodajnim salonima, uz trenutno aktuelni popust, moći dobiti u zamjenu za manje od ”psiholoških” 30.000 KM…
Piše: Alden Hadžagić Bazzini
U blizini nekadašnjeg ponosa Sarajeva ali i tadašnje nam zajedničke države Jugoslavije, bob stazi (koja je bila jedna od najvećih investicija tadašnjih Zoi 84), Citroen je predstavio 4. generaciju popularnog modela C3. Da stručnjaci za tržite u Stellantis grupaciji očigledno znaju šta rade jasno pokazuje dizajn koji ”baca” na ultra popularna SUV vozila.
Karoserija modernog izgleda montirana je oko platforme koja prihvaća sve trenutno zamislive pogonske sklopove. Pod time mislima na termičke motore, benzinske sa ili bez pomoći turbo punjača, opet benzince ali čiji je rad potpomognut radom blagog hibridnog pogona, potpuno električni model, ručni i automatski mjenjač. Istina, trenutno u ponudi nema dizel motora (dok ”ekolozi” ne shvate da su možda najčišći u ”šupljoj” prići o ekologiji).
Nakon potpunog zaokreta oko potpuno električnih automobila ne bi nas čudilo da se u prostor za motor elegantno može ugraditi i dvotaktni motor…Sve navodi na činjenicu da ”masno” plaćeni menadžeri ne kroje tržište nego da oni koji daju novce (po bosanski pare) rade baš to. Karoserija duga 4,02 m , široka 1,76 m i visoka respektabilnih 1,58 m daje popriličan komfor putnicima, kako na prednjim tako i na zadnjim sjedištima. Ni prtljažnik zapremine 310 litara neće razočarati nikoga.
Recimo da je visina karoserije kod SUV vozila itekako važan podatak jer, iako u konkretnom slučaju nema 4×4 pogon, dopušta odlazak na teže pristupačna izletišta. Kod novog C3 sa benzinskim verzijama najniža tačka od tla je udaljena skoro 20 cm dok je kod EV verzije skoro 4 cm niža. Set baterija nije baš lak kao perka…Uostalom to se odražava i na dinamiku vožnje. Znamo to iz iskustva iako novi C3 sa teškim baterijama nismo imali priliku probali. Uostalom EV vozila su toliko bezlična da je potpuno svejedno koji je znak na volanu ili na prednjoj masci.
U pod naslovu smo napisali da se osnovna verzija You može dobiti za manje od 30.000 KM na šta treba dodati troškove prve registracije. Istina u tom paketu opreme nema čak ni audio uređaja. Ali onaj koji želi slušati muziku ili prepucavanja političara jednostavno može spojiti svoj pametni telefon za šta i ne treba previše pameti. Dovoljno je mobitel staviti na za to predviđen nosač i slijediti kratke i jasne upute.
Prva dva paketa opreme dolaze sa ”šminkerskim” pokrivačima čeličnih felgi dok se tek najskuplja verzija adekvatno nazvana Max ponosno kotrlja na aluminijskim felgama… Sve u svemu tek predstavljeni C3 s vanjske strane izgleda moderno i privlačno. Zaista nemamo nikakvih bitnih zamjerki. Čak ni na izbor boja kako jednobojnih tako i dvobojnih verzija…
Što se unutrašnjosti tiče odmah recimo, da se baš kao kod svih novih modele bilo kojeg modela bilo kojeg brenda predviđenog za radničku klasu, radi o ”plastikaneru”. Pod tim mislimo da su sve površine obložene tvrdom (vjerovatno recikliranom plastikom). Ništa loše ali…Kupci se ”pecaju” na veliki centralni ekran, skromnu digitalnu tablu i još nekoliko ”elektronskih” sitnica koje zapravo nisu skupe u proizvodnji ali se kao takve žele predstaviti. Mlađi kopci koji zapravo i jesu ciljna grupa kupaca zapravo se i ”lože” na to dok mi nešto stariji to jednostavno prihvaćamo jer dolaze neka nova digitalna vremena.
Na polusatnoj vožnji po jako lošem asfaltu odmah smo zapazili da je ovjes sa progresivnim amortizerima dosta udoban. Kao malo iznenađenje dolazi činjenica da je tokom brzih prelazaka preko oštećenja na asfaltu (što je kulturan izraz ta rupetine koje mogu uništiti i gumu i felgu) udobnost veća dok se prilikom sporije vožnje mogu osjetiti i jači udari.
Mi smo vozili verziju sa benzinskim motorom bez asistencije baterija uparenu sa ručnim mjenjačem sa šest dobro raspoređenih stepeni prijenosa. Osjećaj na upravljaču je solidan iako elektronika ima dosta utjecaja. Onaj ko želi automatski mjenjač, za koji na našem tržištu već postoji dosta upita, morati će sačekati hibridnu verziju koja, kako čujemo, neće biti dostupna prije iduće godine.
Na press konferenciji čuli smo da postoje i planovi za prodaju potpuno električne verzije. Navodno oko 20 primjeraka. Ako smo slobodni reći, a jesmo jer smo potpuno nezavisan mediji, ambicije bez municije. Snaga je 113 KS dok je domet u idealnim uslovima cirka 320 km. Očigledno je da neka ozbiljnija putovanja treba izbjegavati što zbog cijene obnavljanja energije u baterija (punjenje na javnim punionicama), što bog enormnog čekanja na punjačima čime se vrijeme ”ekološkog” putovanja produžuje za 4-5 sati u odnosu na prikazano vrijeme na navigaciji. Ko voli neka izvoli.
Sve u svemu može se reći da je nastup avangardnog francuskog proizvođača automobila sa tek predstavljenim C3 pun pogodak. Pod tim se prvenstveno misli na odnos uloženo – dobiveno, pa čak i za EV verziju. Za razliku od većine drugih proizvođača ne prodaju maglu nego konkretan proizvod čija nabavna cijena u potpunosti odgovara zakonu tržišta. Prema dobivenim informacijama rok čekanja od januara naredne godine je oko 90 dana što je u skladu s očekivanjem. Proizvodne linije se pripremaju a budući da već vlada ogroman interes na svim tržištima gdje je Citroen prisutan ne čudi nas što će se naši potencijalni kupci morati malo strpjeti.
Sve detaljnije informacije možete dobiti kod ovlaštene prodajno-servisne mreže a naše nešto preciznije utiske nakon standardne test vožnje koja bi se trebala obaviti s početkom naredne godine.