Nova Škoda Fabia: Otriveni detalji novog modela koji uskoro stiže
Nova Škoda Fabia: Otriveni detalji novog modela koji uskoro stiže
22 godine nakon debija modela FABIA, ŠKODA predstavlja četvrtu generaciju ovog popularnog malog automobila. Ovo je prva FABIA koja je zasnovana MQB-A0 koja donosi više prostora, efikasne motore i broje napredne sigurnosne sisteme.
Nova ŠKODA FABIA u svojoj četvrtoj generaciji donosi upečatljiv dizajn, veći enterijer, povećanu udobnost i, zahvaljujući naprednim sistemima sigurnosti i pomoći, još veći nivo sigurnosti.
22 godine nakon debija, popularni mali automobil kombinira klasične ŠKODA-ine kvalitete kao što su pouzdanost, jednostavnost upotrebe i izvanrednu praktičnost s povećanom sigurnošću, udobnošću i dinamikom.
Širok raspon pogonskih sklopova od 65 KS do 150 KS
Nova ŠKODA FABIA nudi izbor od pet efikasnih benzinskih motora. Ovim je ŠKODA ne samo povećala broj različitih motora u odnosu na prethodnu generaciju, već je i raspon izlazne snage – od 65 KS do 150 KS – znatno širi nego prije.
Svih pet motora su iz nove EVO generacije Volkswagen koncerna i većim dijelom omogućavaju kombinovanu potrošnju goriva od približno pet litara na 100 km u WLTP ciklusu. To čini novi FABIA model i do 10 posto ekonomičnijim od prethodnika modela. Ako se kombinira sa opcionim rezervoarom od 50 litara, to rezultira dometom većim od 950 km.
Paletu motora za novu ŠKODA FABIA čine dva atmosferska benzinska MPI motora tri turbo TSI motora sa direktnim ubrizgavanjem. Novi početni motor je 1.0 MPI sa tri cilindra i snagom od 65 KS. On je u odnosu na prethodnika snažniji za 5 KS.
Snaga se prenosi na prednje točkove putem novog ručnog 5-stepenog mjenjača, koji se također koristi u varijanti s drugim MPI motorom. Snažnija verzija MPI motora ima snagu od 80 KS, a oba MPI motora udovoljavaju trenutnom Euro 6d standardu emisija.
Nova ŠKODA FABIA ima najniži koeficijent otpora u svom segmentu sa cd od 0,28
Zahvaljujući mnoštvu genijalnih aerodinamičnih detalja, ŠKODA je značajno smanjila potrošnju i vrijednosti emisije novog FABIA modela. U poređenju s prethodnikom, FABIA-in koeficijent otpora (cd) pao je s 0,32 na 0,28, što ga čini aerodinamičnijim malim automobilom u svom segmentu. Aerodinamika je pretežno razvijena korištenjem preciznih CFD (Computational Fluid Dynamics) simulacija.
Što je vozilo aerodinamički sofisticirano, to je manji njegov otpor. Smanjuje se energija potrebna za kretanje, te se smanjuje potrošnja goriva i nivo emisije. Pored toga, dobra aerodinamička svojstva također imaju pozitivan efekat na upravljanje vozilom.
U roku od otprilike tri i po godine, inženjeri ŠKODA-e napravili su više od 3.000 simulacija dinamike fluida. Rezultat? Sa cd od 0,28, FABIA ima najniži koeficijent otpora u svom segmentu.
Nova FABIA nudi odličan nivo aktivne i pasivne sigurnosti
ŠKODA je još jednom poboljšala sigurnost putnika u novom FABIA modelu i dodatno proširila raspon dostupnih sistema pomoći. Karakteristike sigurnosti i udobnosti sada uključuju i nove sisteme pomoći koji su ranije bili rezervisani za vozila višeg nivoa.
Nova FABIA može biti opremljena sistemom pomoći pri parkiranju, kao i sa devet zračnih jastuka za zaštitu putnika u slučaju nesreće. Ovo je prva ŠKODA FABIA koja nudi dodatne ISOFIX priključke i gornje točke kačenja za suvozačevo sjedište. Pohvaljujući izvrsnoj aktivnoj i pasivnoj sigurnosti, nova ŠKODA FABIA jedno je od najsigurnijih vozila u segmentu malih automobila.
U pogledu aktivne i pasivne sigurnosti, ŠKODA također koristi mogućnosti MQB-A0 platforme koja dolazi iz Volkswagen grupe. Ova platforma omogućava upotrebu najnovijih pasivnih i aktivnih sistema pomoći i nudi robusnu strukturu karoserije sa velikom otpornošću na uvijanje i velikom stabilnošću. U tu svrhu ŠKODA koristi visokokvalitetne, napredne visokokvalitetne ili posebno kaljene oblikovane čelike.