Na bh. tržištu predstavljen novi Citroen C3
Na bh. tržištu predstavljen novi Citroen C3
Pred velikim brojem predstavnika medija u Sarajevu je upriličena prezentacija potpuno nove generacije Citroena C3. Novinari su na raspolaganju imali nekoliko verzija novog francuskog gradskog automobila pa su na probnim vožnjama mogli steći prvi utisak. Cijene modela uz posebno pripremljene pakete opreme čine se kao veliki adut za privlačenje kupaca.
Premijera 3. generacije Citroena C3 odigrala se protekle jeseni na sajmu automobila u Parizu. Iako je od tada proteklo malo vremena nova je generacija Citroenovog gradskog automobila već dostupna i na našem tržištu.
Već je na prvi pogled jasno da je novi C3 pravi Citroen. Pod tim mislimo na zanimljiv dizajn, kako vanjski tako i unutrašnji, i izraženu udobnost. Oni koji su tek predstavljeni C3 prvi put vidjeli uživo nisu krili oduševljenje. Šta više mnogi tvrde da se po pitanju dizajna može ravnoprano postaviti uz bok deklarisanim premium automobilima gradske klase.
Posebno je upečatljiv prednji dio na kojem se nalaze svjetla podijeljena u tri nivoa. Na vrhu su dnevna LED svjetla, u sredini su glavna dok su na najnižu tačku postavljene maglenke. Zadnji dio je moderno dizajniran pa kao takav zaokružuje generalno skladan dizajn.
Ovisno o odabranom paketu opreme kupac može dobiti dvobojnu karoseriju i, na modelu Cactus predstavljene, Airbump plastične umetke koji uz vizualnu imaju i praktičnu ulogu. Onaj ko si ne može priuštiti aluminijske točkove dobit će plastične ratkape koje gotovo savršeno ”glume” aluminijske felge. Sve u svemu vanjski dizajn je originalan što je u ovoj klasi automobila od velike važnosti. Jednostavnije rečeno novi C3 odskače iz opšteg sivila.
Onima koji žele maksimalno personalizirati automobil recimo da mogu birati jednu od 36 kombinacija boja. Pri tome se misli na 9 boja karoserije, 3 boje krova, 3 nivoa opreme, i 4 nivoa unutrašnjeg uređenja. Nabrojano je sasvim dovoljno da u vašem okruženju sastavite jedinstven automobil.
Kako s vana tako i iznutra se može primijetiti sličnost sa Cactusom. Jednostavne ali vrlo funkcionalne kvake na vratima i sjedišta izgledaju kao da su transplantirana iz Cactusa. Instrument tabla je upečatljiva. Ispred vozača nalaze se klasični veliki i pregledni instrumenti dok je na centralnom dijelu kokpita instaliran displej dijagonale 7 inča. Ispred suvozača može se dobiti obloga od platna što daje zaista fin osjećaj.
Ovisno o prohtijevima kupca moguće je dobiti kameru za olakšanu vožnju unazad ali i još jednu koja se nalazi integrisana u unutrašnji retrovizor. Poslije pritiska na taster počinje snimanje malih klipova ukupne dužine 2h. Poslije toga najstariji se klip briše a novi snima. U slučaju udesa ostaje zapisano 20 sekundi prije i minut poslije udara.
Ako se otvore vazdušni jastuci automatski se poziva pomoć uz slanje tačnih koordinata. Isti se sistem može koristiti za traženje automobila na parking mjestima u većim gradovima. Za sve je dovoljno skinuti za to predviđenu aplikaciju na pametni telefon poslije čega komunikacija sa automobilom može početi.
Ergonomija na prednjim sjedištima je odlična a isto se može reći i za ponudu prostora u prvom dijelu kabine. Nazad je dovoljno mjesta za odrasle osobe pa ni duže vožnje ne bi trebale predstavljati problem. Za pohvalu je i prtljažnik zapremine od 300 litara…
Obzirom da su vanjske dimenzije novog C3 3.99 cm mora se priznati da je unutrašnji prostor iskorišten na najbolji mogući način. Za tačne specifikacije paketa opreme te trenutne ponude za određene nadogradnje najbolje je posjetiti službenu stranicu Citroena ili otići kod ovlaštenog trgovca koji će vam dati konkretne informacije i precizne cijene…
Paleta motora sačinjena je od poznatih benzinskih i dizelskih motora. Benzinci PureTech generacije višestruki su osvajači nagrada što znači da imaju dobar balans između cijene, performansi i prosječne potrošnje goriva. Raspon snage od 68 do 110 KS zadovoljiti će sve prohtjeve. Logično, zlatna sredina od 82 KS nameće se kao najbolji izbor. Naša probna vožnja potvrdila je da se zaista radi o motoru koji može zadovoljiti sve potrebe većine kupaca.
Što se dizelaša tiče tu je 1.6 HDi sa dva nivo snage- 75 i 100 KS. Uz ručni mjenjač kupcima će se uskoro na raspolaganje staviti i automatski EAT6 mjenjač koji će komfor podići na još viši nivo. Najjača benzinska verzija te oba dizelaša dolaze sa sistemom ”start-stop” što dodatno smanjuje ionako malu prosječnu potrošnju goriva.
Tokom prezentacije mi smo vozili jači dizelaš sa 100 KS i srednji benzinac jak 82 KS. Osječaj u vožnji je dobar. Čak se ima utisak da se radi o za broj većem automobilu. Obzirom na želje većine kupaca Citroena C3 ovjes je podešen za ugodnu a ne sportsku vožnju. Pri tome je upravljački mehanizam dovoljno precizan što se može reći i za osječaj na pedali kočnice.
Citroen je za naše kupce pripremio vrlo dobre pakete opreme po atraktivnim cijenama. Cijena baznog modela je 18,569 KM dok je snažniji (82 KS) i upadno bolje opremljeni C3 Feel PureTech 82 dostupan za 22.508 KM.
Najpovoljniji dizelaš može se dobiti za 22.883 KM dok drugu krajnost predstavlja dizelski C3 sa 100 KS i najboljim paketom opreme koji se dobije u zamjenu za 30.761 KM.
Navedene cijene su redovne ali na startu prodaje imamo i posebne pakete koji C3 čine povoljnijim. Recimo da se po tom receptu može kupiti benzinac sa 82 KS i najboljim paketom opreme Shine za 23.555 KM. U tu je cijenu uključeno: Citroen Connect Radio sa 7 inčnim ekranom, automatski klima uređaj, aluminijski točkovi, Airbump bočna zaštita… Ko za tu cijenu nudi više?