Koliko se Yaris promijenio nakon 3 miliona proizvedenih primjeraka
Koliko se Yaris promijenio nakon 3 miliona proizvedenih primjeraka
Nije teško primijetiti razlike između prvog proizvedenog Yarisa, koji je 31. januara 2001. godine izašao iz proizvodnog pogona i proizvedenog 3-milijontog primjerka u istom francuskom pogonu. Ali ukoliko pogledate malo bolje, shvatit će te da su promjene puno dublje nego što oko na prvu može primijetiti.
Ispod poklopca motora
Ekološka efikasnost Yarisa znatno se poboljšala tokomgodina. Uspoređujući prvi model, sa 3-milijontim primjerkom – Yarisom hibridom – emisija CO2 i potrošnja goriva u proizvodnji, gotovo su se prepolovile, iako su masa i izlazna pogonska snaga veće.
Koeficijent otpora zraka, koji ponajviše utiče na ekološku efikasnost automobila, smanjen je sa 0,3 na 0,286. S druge strane, čak i poređenje sa konvencionalnim benzinskim modelom Yarisa pokazuje znatan inženjerski napredak u pogledu potrošnje goriva i emisije štetnih plinova.
Ekološki od samih početaka
Automobil se ne ističe ekološkim performansama samo na cesti – način na koji je automobil proizveden je isto tako od značajne važnosti za ekologiju. Od samih početaka rada TMMF-a, pogon je zamišljen kao vrlo efiksno postrojenje s minimalnim uticajem na okolinu.
U nekim segmentima proizvodnog pogona, skladišni prostori su do 10 puta kompaktniji u odnosu na industrijske standarde. Vizualno, niska zgrada je diskretno uklopljena u vizuru okoline, a od 2007. godine TMMF spada u TOP 5 održivih proizvodnih pogona Toyote u svijetu.
Koristeći 90% manje vode u odnosu na 2002. godinu, TMMF je potpuno neovisan o vodovodnom sustavu
TMMF je postao potpuno autonoman proizvodni pogon u vidu korištenja vode iz vodovodnog sistema. U odnosu na prvu punu godinu proizvodnje (2002.), Toyotino francusko postrojenje u cijelosti radi bez korištenja vode iz vodovodne mreže – svu potrebnu vodu dobiva iz kišnice i reciklirane vode.
Od navedenog, 60% otpada na kišnicu koja je prikupljena u dva velika bazena ukupnog volumena 16.000 m3 te zatim prolazi kroz sisteme obrade vode kako bi se postigli potrebni zahtjevi kvalitete vode za konzumaciju i proizvodne procese.
Ostalih 40% vode je dobiveno recikliranjem otpadne vode. Kako je voda obrađivana prije i nakon industrijskih procesa, dobivena kvaliteta nadilazi ekološke norme i potpuno sigurno može biti ispuštena u obližnju rijeku Scheldt.
100% otpada je reciklirana, a ništa nije ispušteno u okoliš
TMMF je oduvijek bio proizvodni pogon bez ispuštanja otpada u okoliš, ali od 2007. godine ističe se potpunim recikliranjem proizvedenog otpada u krugu postrojenja. Industrijska ulja i boje su prikupljene za ponovno korištenje ili reciklažu, čelik i aluminij predstavljaju dostupnu sirovinu, drvo, karton i plastika su potpuno reciklirani, a mali preostali dio otpada je korišten kao alternativni izvor energije.
57% manje potrošnje energije u odnosu na 2002. godinu
Iako je potrošnja energije u samim počecima rada postrojenja bila rekordno mala za razdoblje, zahvaljujući brojnim unaprijeđenima proizvodnog procesa i kompaktnom izdanju čitavog objekta, TMMF je uspio smanjiti potrošnju energije za čak 57% u odnosu na 2002. godinu.
Čak 2,5 tone CO2 godišnje su očuvane zahvaljujući naprednom fotonaponskom sistemu solarnih ćelija. Dodatnih 18,4 tone CO2 godišnje je očuvano uslijed korištenja solarnog zida koji ujedno grije zrak za potrebe nekih segmenata postrojenja. U konačnici, zadnje unaprjeđenje se odnosi na zamjenu plinskih bojlera s bojlerima na biomasu, što je rezultiralo uštedom u CO2 od 1.285 tona godišnje.
3-milijunti Yaris za francuskog kupca
Jubilarni 3-milijonti model Yarisa je crno-bijeli Bi-Tone Yaris hibrid koji stiže u ruke francuskog kupca. Čak 87% ukupne proizvodnje Yarisa predstavlja izvoz na 42 tržišta (Evropa, SAD, Kanada i Puerto Rico). Kroz zadnjih 15 godina, više od 1 milijarde eura je uloženo u razvoj proizvodnih procesa i samo postrojenje kako bi na tržište izašle tri generacije Yarisa.