Kijin novi inteligentni ručni mjenjač (iMT)
Kijin novi inteligentni ručni mjenjač (iMT)
Kia Motors je razotkrila više detalja o svom novom inteligentnom ručnom mjenjaču (iMT – intelligent Manual Transmission), namijenjenom Kijinim različitim blagim hibridima (MHEV).
To predstavlja prvu upotrebu 48-voltnog blagog hibrida s mjenjačem ‘clutch-by-wire.’ Tehnologija je razvijena s ciljem smanjenja potrošnje goriva i nižih emisija CO2, dok ujedno omogućava angažiranu vožnju, koja je karakteristična za konvencionalne ručne mjenjače. IMT jača Kijinu vodeću ulogu u razvoju elektrificiranih pogona u svim cjenovnim razredima.
U kombinaciji s 48-voltnim starterskim generatorom blagog hibrida u realnim voznim uslovima smanjuje emisije CO2 za oko 3%
Umjesto mehaničke veze iMT kvačilo kontrolira potpuno elektronski. Neprimjetno se integrira sa starterom-generatorom blagog hibrida (MHSG) i gasi motor prije nego Kijin ISG sistem stani/kreni (Idle Stop & Go) u »coastingu« – to je stanje kada vozilo ide bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja. Takođe omogućava kratka vremenska razdoblja »ugašenog motora« tokom coastinga pri brzini do 125 km/h, koja se neprimjetno ponovno aktiviraju kada vozač pritisne papučicu gas ili kvačila. Sistem u realnim voznim uslovima može smanjiti potrošnju goriva i sniziti emisije CO2 za oko 3%.
Auto ostaje u izabranoj brzini i kada se motor ugasi. Zahvaljujući snazi koju omogućava MHSG motor se ponovo pali odmah nakon što vozač pritisne na papučicu kočnice ili gasa. Ako vozač pritisne kvačilo kako bi promijenio stepen prenosa (kod uključenog kvačila) ili ako je brzina vozila preniska za trenutni stepen prenosa onda se pali motor u položaju “neutral”.
Kako djeluje – korak za korakom
- Vozač ostavlja vozilo u brzini kada počinje “coasting”, s nježnim usporavanjem vozila (npr. prilikom kočenja, na raskrsnici ili u gustom saobraćaju)
- Kada je vozilo u brzini iMT šalje elektronski signal mjenjaču i MHSG-u za neprimjetno gašenje motora i uklapanje kvačila
- Kod ugašenog motora auto je još uvijek u »coastingu«, s uključenim kvačilom, koje ograničava usporavanje i dozvoljava vozilu da maksimalno iskoristi kinetičku energiju
- Kada vozač pritisne na gas za ubrzavanje ili kvačilo za promjenu stepena prenosa, MHSG ponovo pali motor u izabranoj brzini, ili u neutralu (s uključenim kvačilom)
- Električna snaga MHSG-a i 48-voltne baterije u trenu pruža odgovarajuće djelovanje motora i mjenjača, koji omogućavaju pravu brzinu vozila
- Ako se brzina vozila spusti ispod određenog nivoa ponovo se pali motor pomoću sistema MHEV i uključuje se kvačilo kako bi se izbjeglo djelovanje motora u neodgovarajućem stepenu prenosa
iMT razvijen u Evropi u okviru programa elektrifikacije pogona
Kijin novi iMT razvijen je u Hyundaijevom tehničkom centru u Offenbachu (Njemačka), pod vodstvom dr. Michaela Winklera, vođe odjeljenja za razvoj pogona. Gospodin Winkler je rekao: “Uvijek tražimo nove načine za poboljšanje iskorištenja motora i njegovih performansi i iMT je jedna od takvih inovacija. Automatski mjenjač ili mjenjač s dvostrukim kvačilom odgovara mnogim vozačima, ali vozači širom Evrope još više vole da sami mijenjanju brzinu. S obzirom na rast potražnje za elektrificiranim modelima iMT je rezultat naših napora pri elektrifikaciji ‘klasičnih’ ručnih mjenjača.”
Dr. Winkler je nastavio: “Elektrifikacija je prevladavajuća razvojna tema u našem evropskom odjeljenju, zbog toga naš posao obuhvata područja od razvoja 48-voltnih blagih hibrida do novog ‘clutch-by-wire’ iMT mjenjača kao komplementarne tehnologije. Vozačima i dalje želimo pružati klasični ručni mjenjač, stoga je ovo idealno rješenje za nove blage hibridne pogone koji u dolazećim mjesecima stižu u salone širom Evrope.”
Familijarnost klasičnog ručnog mjenjača
Iako iMT predstavlja novu tehnologiju elektronske promjene brzine umjesto mehaničke karike između vozača i mjenjača samo djelovanje još uvijek ostaje zabavno kao kod ručnog mjenjača. Novi sistem vozačima omogućava uživanje u angažiranoj vožnji kakvu nudi samo ručni mjenjač. Papučica za kvačilo djeluje na isti način kao kod konvencionalnog ručnog mjenjača, ali s boljom kontrolom zbog elektromehaničke kontrole kvačila i s ‘boljim kontaktom’, koji vozačima omogućava uglađen prenos.
Raspoloživo kod Smartstream benzinskih i dizelskih EcoDynamics+ blagih hibrida
iMT će prvi put biti predstavljen kod modela s blagim hibridom i Kijinim najnovijim motorima Smartstream. Prvi model koje će to dobiti će biti Ceed (sve izvedbe karoserije) s EcoDynamics+ varijantama koje će pokretati 1,6-litarski CRDi dizelski motor s blagim hibridom. iMT će biti raspoloživ i kod unaprijeđenog Rija EcoDynamics+ koji u jesen stiže u Evropu s novim 1.0 T-GDi benzinskim motorom i blagim hibridom. Novi mjenjač će do kraja ove godine svoje mjesto naći i kod ostalih modela Kia.