Kia želi do 2030. postati vodeći brend na području održive mobilnosti

Kia plan 2030

Kia želi do 2030. postati vodeći brend na području održive mobilnosti

Korporacija Kia je nedavno na virtualnom događaju Danu investitora kompanije predstavila svoje strateško opredjeljenje da postane vodeća na području održive mobilnosti s vremenskim planom do 2030. godine. Plan se temelji na Kijinoj strategiji „Plan S“ predstavljenoj prije godinu dana i razotkriva pojedinosti o tome kako će kompanija ostvariti svoju viziju da postane pružalac rješenja održive mobilnosti.

Viziju kompanije podupiru tri ključna stuba – »ljudi«, »planet« i »profit«. U okviru tih stubova Kia želi povećati vrijednost za stranke, njegovati ljudske talente, smanjiti emisije ugljena uz brigu za životnu sredinu i ostvariti dobit, dok će djelovati kao odgovorna korporacija.

Kia je objavila i svoja četiri ključna poslovna cilja za 2030. godinu. Isti uključuju: brži tempo elektrifikacije i dostizanje godišnje prodaje od 1,2 miliona primjeraka baterijskih električnih vozila (BEV) do 2030. godine; dostići 4 miliona prodatih vozila godišnje do 2030., uključujući i više od dva miliona ekološki prihvatljivijih modela; širu upotrebu automobilskih funkcija povezivosti i tehnologije autonomne vožnje na sva nova vozila; te do 2030. godine postati brend broj jedan na svjetskom tržištu namjenskih vozila (PBV).

Na događaju je Ho Sung Song, predsjednik i izvršni direktor Kia Corporation, rekao: »Kia je doživjela potpunu preobrazbu koja je uključivala promjene vizije kompanije, logotipa, proizvoda i dizajna te strategije. Kako bi ostvarili viziju kompanije, a to je postati pružalac rješenja za održivu mobilnost, naš fokus biti će na bržem prelasku na buduće poslovne modele. U našem pristupu postajemo još više fokusirani na klijente i radit ćemo na dinamičnom preoblikovanju uz održavanje dobrog poslovanja.”

Kia plan 2030

U dvije godine otkako je razotkrila svoju strategiju Plan S Kia se razvila u vodeći globalni brend električnih vozila (EV), dok je ujedno u 2021. zabilježila najvišu bruto zaradu i dobit iz poslovanja. Kia želi nastaviti taj pozitivan momentum za kreiranje buduće vrijednosti kako u kvalitativnom tako i u kvantitativnom vidiku od 2022. godine.

Cilj je prodati 4 miliona vozila godišnje, uz popularizaciju ekološki prihvatljivijih vozila

Počevši s globalnim prodajnim ciljem od 3,15 miliona vozila u 2022. Kia želi nastaviti kvantitativno rasti, zajedno s unaprijeđenjem svojih vozila kako bi ista bila najkvalitetnija na svijetu. Cilj je dostići 4 miliona prodatih vozila godišnje u 2030. godini, što je 27 posto više od Kijinog cilja za ovu godinu.

Kao dio tog kvantitativnog rasta kompanija će proširiti ponudu svojih ekološki prihvatljivijih vozila (uključujući i BEV, plug-in hibridna vozila (PHEV) i hibridna električna vozila (HEV)) s omogućavanjem i ubrzavanjem svojih napora elektrifikacije. Kompanija će prodaju ovih vozila postaviti u središte budućeg poslovnog rasta. Kia će povećati udio ekološki prihvatljivijih automobila sa 17 posto od svoje globalne prodaje u 2022. godini na čak 52 posto u 2030. Na najvećim tržištima sa strogom ekološkom regulativom i rastućom potražnjom za električnim vozilima (npr. Južna Koreja, Sjeverna Amerika, Evropa i Kina) Kia namjerava povećati svoj udio ekološki prihvatljivijih automobila na 78 posto do 2030. godine.

Ponuda električnih vozila će do 2027. godine narasti na 14 modela

Kia ubrzava prelazak na električna vozila kako bi učvrstila svoj položaj globalnog lidera proizvođača te vrste vozila. Od 2023. godine Kia namjerava lansirati barem dva EV vozila godišnje i do 2027. dopuniti svoju ponudu sa čak 14 električnih modela. U odnosu na prošli plan, kada je bilo predviđeno 11 modela do 2026., Kia će tome dodati dva električna kamiona – namjenski električni kamion i strateški model za tržišta u razvoju – i ulazni BEV model.

Kia namjerava ponovo potvrditi svoju lidersku ulogu na tržištu električnih vozila sa svojim najprestižnijim električnim vozilom EV9 kog će lansirati u 2023. godini. Iako je EV9 veliki SUV s ukupnom dužinom oko 5 metara može se pohvaliti odličnim ubrzanjem (od 0 do 100 km/h za 5 sekundi) i s dometom od oko 540 km s jednim punjenjem. Za domet od 100 kilometara modelu EV9 dovoljno je tek šest minuta punjenja.

Kia plan 2030

EV9 će biti prvi model Kije koji će pružati bežičnu nadgradnju programa (OTA – Over the Air) i mogućnost aktivacije pojedinih funkcija (FoD – Feature on Demand) koje će strankama nuditi selektivnu kupovinu funkcija programske opreme. Pored toga to će prvi model opremljen Kijinom naprednom tehnologijom autonomne vožnje AutoMode.

Kia će do 2030. godine dostići cilj od 1,2 miliona prodatih električnih vozila godišnje

Zahvaljujući novim modelima kao što je npr. EV9 ovaj južnokorejski gigant želi povećati prodaju svojih BEV-ova. Počevši s prodajom 160.000 BEV-ova u ovoj godini Kia do 2026. godine namjerava prodati 807.000 vozila i 1,2 miliona u 2030., što je 36-postotno povećanje u odnosu na ciljeve predstavljene na prošlogodišnjem događaju. Kia predviđa da će više od 80 posto njene prodaje BEV-ova 2030. godine predstavljati prodaja u J. Koreji, Sjevernoj Americi, Evropi i u Kini pri čemu će električna vozila imati tržišni udio od 45 posto od ukupne prodaje Kije na tim glavnim tržištima.

Kako bi se prilagodili tom rastućem obimu električnih vozila uloge pojedinih proizvodnih pogona će se mijenjati. Koreja će služiti kao globalno središte za istraživanja, razvoj, proizvodnju i isporuke električnih vozila, dok će drugi globalni proizvodni pogoni proizvoditi strateška električna vozila za pojedina tržišta. U Evropi će od 2025. proizvoditi mala i srednje velika električna vozila. U SAD-u gdje su popularni srednje veliki sportski terenci i pick-up vozila će električne izvedbe tih modela lokalno proizvoditi od 2024. godine. Kia u Kini planira lansiranje srednje velikih električnih modela već od iduće godine, a u Indiji planiraju proizvodnju baznih i srednje velikih električnih vozila od 2025. godine.

Kia planira uspostaviti strategije ponude i potražnje za baterijama i unaprijeđenje tehnologije baterija, jer se potražnja zbog povećane prodaje 2030. godine znatno povećala sa 13 GWh na 119 GWh. Kia planira nabavku baterija iz indonezijskog preduzeća za baterijske ćelije čiji je Kia suvlasnik, dok će ujedno uspostaviti stabilan sistem isporuke i potražnje za baterijama s vanjskim ponuđačima baterija. Pored toga kompanija do 2030. namjerava povećati gustoću energije baterije za 50 posto i smanjiti troškove za 40 posto kako bi unaprijedili performanse i cjenovnu konkurentnost.

Kia plan 2030

Strategija novih modela fokusirana na povezivost vozila i tehnologiju autonomne vožnje

Kia je izdvojila četiri ključna područja i proizvoda na kojima može u najvećoj mjeri mobilizirati svoje mogućnosti za vođenje buduće industrije mobilnosti: povezane automobilske usluge, tehnologija autonomne vožnje, performanse i dizajn.

Od 2025. će sva nova vozila Kia biti opremljena najsavremenijim funkcijama povezivosti. S raspoloživošću usluga za nadgradnju programske opreme OTA (Over-the-Air) i FoD (Feature-on-Demand) u kompletnoj ponudi Kije kupci će moći svoje vozilo nadgrađivati različitim funkcijama i tehnologijama. To je dio Kijinih napora u traženju novih poslovnih mogućnosti na osnovu programske opreme i automobilskih usluga povezivosti. Kia očekuje kako će usluge povezivosti igrati važnu ulogu na različitim područjima mobilnosti, kao što su zajednička upotreba automobila, zajednički prijevoz i usluge dostave. Kijin zbir tehnologija za autonomnu vožnju pod imenom “AutoMode” brzo će se proširiti na svu ponudu, počevši s modelom EV9 već 2023. godine.

Kia AutoMode podupire optimizaciju performansi s bežičnim nadgradnjama, što će se poboljšavati s razvojem tehnologije. Sistem će uključivati i funkciju Highway Driving Pilot koja će omogućavati vožnju bez posredovanja vozača na autocestama.

Do 2026. će svi novi modeli predstavljeni na većim tržištima nuditi tehnologiju autonomne vožnje AutoMode pri čemu bi stepen prihvatljivosti trebao premašiti 80 posto. Dugoročno Kia planira daljnju nadgradnju tehnologije AutoMode i implementaciju tehnologije potpuno autonomne vožnje. Kia će ponuditi različit dizajn svojih modela i širenje ponude modela velikih performansi. Počevši s lansiranjem modela EV6 GT Kia planira proširenje ponude GT izvedbi na sve električne modele.

Kia EV6

Zauzimanje vodećeg položaja na globalnom tržištu namjenskih vozila (PBV)

Kao kompanija fokusirana na stranke Kia će pružati prilagodljive usluge mobilnosti koje odražavaju različite potrebe ljudi i preduzeća. Centralni dio Kijinog rada na tom polju će se fokusirati na PBV-ove. Kia je jedna od prvih na svjetskom tržištu PBV-ova i namjerava postati vodeća. Potražnja za dostavnim i logističnim uslugama se znatno povećala nakon ubrzanja e-trgovine tokom pandemije Covid-19.

Glavna svrha PBV-ova je klijentima pružati specijalizirana vozila u skladu s njihovim posebnim potrebama. Zbog toga Kia planira uspostavljanje namjenskog komunikacijskog kanala koji se može brzo i precizno odazvati na zahtjeve klijenata. Kia želi uspostaviti i integriranu platformu podataka za pružanje prilagođenih usluga i rješenja za PBV-ove u skladu s različitim poslovnim modelima svojih klijenata na područjima kao što su punjenje, održavanje i upravljanje vozila.

U skoroj budućnosti Kia namjerava razviti namjenska vozila koja proizlaze iz sadašnjih modela (npr. Niro Plus) koje će predstaviti još ove godine. Niro Plus će se temeljiti na ekološki prihvatljivijem sportskom terencu Niro, a biće namijenjen taksi prijevozu i uslugama zajedničke upotrebe vozila.

KIA IONTY 2021

Srednjoročno i dugoročno Kia će razvijati namjenske PBV-ove. Ta vrsta vozila napravljena na tzv. skateboard platformi za električna vozila biće prilagodljiva na način da će biti moguće prilagoditi dimenzije i oblik s obzirom na svrhu i potrebe klijenata. Kia će svoj prvi namjenski model lansirati 2025. godine kada će sazrijeti tržište PBV vozila. Prvi PBV model dimenzijski će biti sličan srednje velikom vozilu s djelimičnom prilagodljivošću. S tim modelom Kia želi pružiti vrhunsku udobnost i ponuditi 600.000 prijeđenih kilometara s funkcijama OTA (bežična programska nadgradnja) i tehnologijom autonomne vožnje za što niže operativne troškove preduzeća. Kako tržište namjenskih vozila raste Kia planira postepeno širenje svoje ponude s malih na velika PBV vozila koja bi mogla postati alternativa javnom prijevozu ili se čak koristila kao mobilne kancelarije.

Finansijski ciljevi za 2026. godinu ꟷ profitabilnost EV vozila i nova poslovna područja

Kompanija planira da 2026. godine ostvari 39 posto profita iz poslovanja s električnim vozilima uz niže fiksne troškove povećanjem obima i snižavanjem troškova zbog razvoja tehnologije. Pored toga Kia očekuje da će do 2026. udio u dobiti iz poslovanja svih ekološki prihvatljivijih modela dostići 52 posto što će premašiti udio modela s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.

Kia Nira 2021

Za ostvarenje ovih ciljeva Kia neće samo proširiti prodaju svojih ekološki prihvatljivijih modela nego će i osjetno poboljšati profitabilnost i obezbijediti dodatnu prodaju i profit zbog komercijalizacije novih preduzeća i tehnologija. Kia će u narednih pet godina u svoje buduće projekte uložiti čak 46 posto sredstava, što je više od dvaput u odnosu na 2021., kada je uložila 19 posto.

Kia će i ubuduće nastaviti s privrženošću ekološkom socialnom upravljanju (ESG). Kia je 2020. oblikovala srednjoročni i dugoročni plan upravljanja ESG i najavila kako će do 2045. postati karbonski neutralna. Aktivno će učestvovati i u projektima sljedeće generacije grupacije Hyundai Motor Group, kao što su napredna mobilnost u aviaciji i robotika. To znači kako će se Kia fokusirati na stvaranje sinergije između napora na području napredne mobilnosti aviacije i svog programa namjenskih vozila.

Kategorije: Vijesti