Kia smanjila uticaj na okolinu pri proizvodnji vozila
Kia smanjila uticaj na okolinu pri proizvodnji vozila
Korporacija Kia Motors nedavno je zabilježila osjetan napredak u smanjenju uticaja na okolinu u svojih proizvodnim pogonima. Najnoviji podaci objavljeni su u godišnjem održivom izvještaju ‘MOVE’.
Neprestano smanjenje potrošnje vode, emisija CO2 i zagađenja zraka
Veliki napori korejskog proizvođača automobila da uvede ekološki održive proizvodne metode su se u zadnjih 12 mjeseci isplatili, jer su u njihovim fabrikama u Koreji zabilježili niže emisije stakleničkih plinova, manje otpada i manju potrošnju vode. To su postigli većim naglaskom na reciklaži otpada, održivim inicijativama zaposlenih, smanjenjem količine otpada te čistijim, savremenijim proizvodnim metodama.
Veća prodaja vozila – manji uticaj na na okolinu
Kijine korejske fabrike (Sohari, Gwangju i Hwasung) sa 1,72 miliona vozila predstavljaju 56,5% njihove cjelokupne globalne proizvodnje u 2015. godini. Uprkos tome što se Kijina prodaja širom svijeta u 2015. povećala za 0,3% na ukupno 3,05 miliona vozila to se, zahvaljujući njihovoj odlučnosti da postane najzeleniji brend automobila, nije negativno odrazilo na okolinu.
Manja potrošnja sirovina, manje otpada, više recikliranja
Rezultat Kijine fokusiranosti na poboljšanje proizvodnih metoda je 12,4% manji obim potrebnih sirovina od 2014. odn. 21,5% od 2003. godine. To uključuje 22,1% manje čelika, koji je potreban za proizvodnju svakog vozila, kao i 11,7-postotno smanjenje potrošene boje od 2003. godine.
93,7-postotna reciklaža otpadnih materijala
Zahvaljujući većoj učinkovitosti Kia je za 1,2% smanjila količinu otpada po vozilu od 2014. – a čak 30% u odnosu na 2003. U 2015. su tri korejske fabrike ukupno proizvele 233.442 tone otpada, što je 0,2% manje nego godinu ranije, uprkos povećanju proizvodnje. Istovremeno je povećan i stepen prerade cijelog otpada, koji sada iznosi čak 93,7% (219.000 tona). Npr. neiskorišteni pocinčani čelik šalje se u korejske željezare, a neobrađeni čelik prerađuje se za daljnju upotrebu u livnici u Kijinoj fabrici u gradu Gwangju. Kia je takođe predstavila programe prerade i ponovne upotrebe lakova i razrjeđivača, dok ostali otpad između ostalog koriste za proizvodnju cementa pri gradnji.
Otpadni materijal koji se ne može preraditi i ponovo upotrijebiti pali se ili zakopava na deponiji i predstavlja 1% ukupnog otpada fabrike. Fabrika Sohari, čiji godišnji proizvodni kapacitet iznosi 340.000 vozila, od 2008. godine bilježi 0% neprerađenog otpada.
Pad potrošnje vode
2015. donijela je dodatno smanjenje potrošnje vode u Kijinim fabrikama u Južnoj Koreji. Zbog ograničenosti izvora vode Kia je uvela različite mjere za prikupljanje vode, npr. s kampanjom koja je stimulisala zaposlene da štede s vodom te hlađenje vode koja se koristi pri reciklaži čelika.
Uprkos povećanju proizvodnje u sve tri Kijine fabrike potrošnja vode se u 2015. smanjila za 5,5% – sa 6,3 miliona m3 na 5,95 miliona m3, odn. 6,5% po proizvedenom vozilu. Potrošnja vode po vozilu se u odnosu na 2003. smanjila za čak 38,5%.
Niže proizvodne emisije po vozilu
Najnoviji podaci pokazuju da su takođe smanjene i emisije ugljičnog dioksida, koje nastaju tokom proizvodnog procesa. Kia je postala prva korejska kompanija, koja je prihvatila vanjsko ocjenjivanje stakleničkih plinova u njenim fabrikama, a koje obavlja korejska vladina agencija za energetiku Korea Energy Management Corporation (KEMCO). U 2015. su na godišnjem nivou emisije CO2 pri proizvodnji niže za 2,8% po vozilu odn. 29,6% manje nego 2008. Kijino ukupno smanjenje emisija CO2 jednako je količini koju godišnje “proizvede” 48 miliona borova.
Istovremeno je smanjena količina zagađivača zraka po proizvedenom vozilu tokom proizvodnog procesa – uključujući i čestice laka, hlapljive organske spojeve (VOC), čestice prašine i izgaravajuće plinove. Nivo VOC-a je za čak 54,2% niži nego 2005., dok su emisije zagađivača zraka u 2015. godini bile niže za 5% (u odnosu na 2014.) odn. čak 53% niže nego 2003. godine.
Nove ekološki prihvatljivije tehnologije u meksičkoj fabrici
Kia je nedavno pokrenula proizvodnju u novoj fabrici, u Monterrey-u u meksičkoj saveznoj državi Nuevo León. Fabrika se između ostalog može pohvaliti najsavremenijim proizvodnim procesima s minimalnim ekološkim otiskom. Među inovacije u fabrici u Nuevo Leónu je nov lakirerski pogon sa sistemom regenerativne toplotne oksidacije, kroz koji prolaze hlapljivi organski spojevi tokom procesa lakiranja. Sistem u potpunosti pročišćava zrak prije ispuštanja u atmosferu.
Ostale novosti u fabrici su npr. potpuno LED osvjetljenje širom čitave fabrike, konstrukcijski materijali koji povećavaju toplotnu učinkovitost fabrike te sistem čišćenja i recikliranja vode.
Kia Motors obavezala se pružati učinkovite inovacije i poboljšanja u proizvodnim procesima u svim svojim fabrikama širom svijeta, što će i ubuduće snižavati njihov uticaj na životnu sredinu. Ti Kijini napori, zajedno s razvojem alternativnih pogona i upotrebom recikliranih, ekološki prihvatljivijih materijala u svojim vozilima, prepoznali su i u Interbrandu, poznatoj globalnog savjetničkoj kompaniji, koji je korejskog giganta u izvještaju Best Global Green Brands svrstao na 35. mjesto svih brendova.