Kia gradi fabriku za proizvodnju električnih namjenskih vozila (PBV)
Kia gradi fabriku za proizvodnju električnih namjenskih vozila (PBV)
Kia je nedavno u svojoj fabrici Hwaseong u korejski provinciji Gyeonggi svečano položila kamen temeljac za svoju novu fabriku u kojoj će proizvoditi namjenska baterijska vozila (PBV, engl. purpose built vehicle).
Kia će uložiti oko 1 bilion wona (cca. 758 miliona američkih dolara) za kupovinu 99.000 hektara zemljišta, a masovnu proizvodnju namjerava pokrenuti u drugoj polovini 2025. godine. U prvoj punoj godini namjerava proizvesti 150.000 vozila, pri čemu se proizvodnja može povećati u skladu sa situacijom na tržištu.
Nova fabrika PBV biće ekološki prihvatljiva i koristiće inovativne proizvodne tehnologije i ujedno smanjiti emisije ugljika. U fabrici će ulagati ogroman napor i u učinkovite i inteligentne procese, kao što su tehnologije “E-FOREST” koje se već koriste u pametnim fabrikama Kia i Hundai Motor, kao i digitalni proizvodni sistemi.
Prilagodljiva proizvodnju s upotrebom pametnih inovacija, kao što je učinkovita “ćelijska metoda ” proizvodnje
Jedan od inovativnih proizvodnih postupaka koji će se obavljati u fabrici PBV je poznat kao “ćelijska metoda” i omogućava proizvodnju vozila na osnovu različitih zahtjeva klijenata.
Metoda ćelije je strategija postavljanja procesa, koja združuje mašine ili radne stanice, koje se koriste za proizvodnju sličnih proizvoda ili dijelova. Cilj ćelijske metode je stvoriti učinkovitiji i fleksibilniji proizvodni proces skraćivanjem razdaljine koju moraju preći materijali i proizvodi tokom proizvodnje. Kod ćelijske metode su mašine raspoređene tako da se optimizira protok materijala i proizvoda između radnih stanica kako bi se smanjili zastoji i troškovi i povećala produktivnost.
Najsavremeniji proizvodni sistem fabrike PBV združuje novu ćelijsku metodu s prvobitnim transportnim sistemom za masovnu proizvodnju, što omogućava prilagodljivu proizvodnju s većom fleksibilnošću različitih vrsta proizvoda.
Čovjeku prilagođena fabrika s niskim ugljičnim otiskom i inovativnim tehnologijama
Nova fabrika će pored toga biti i niskougljična, jer će tokom postupka lakiranja vozila koristiti suhu kabinu, ekološki prihvatljiviju metodu lakiranja, dok će se upotrebom prirodne svjetlosti i racionalizacijom proizvodnog procesa emisije ugljika smanjiti za oko 20 posto u odnosu na postojeće fabrike.
Kia će koristiti i inovativne tehnologije, kao što su automatizacija uređaja upotrebom mašinskog učenja i umjetne inteligencije, automatizacija pregleda kvaliteta lakiranja ispod vozila, automatizacija ugradnje dijelova (npr. staklo, ime vozila i logotip kompanije), te automatska analiza podataka o kvalitetu mjerenja u stvarnom vremenu za autonomno popravljanje i postavljanje karoserije u stvarnom vremenu.
Nova fabrika biće prilagođena čovjeku, jer će težiti automatizaciji prilikom teških radnji i zadaća kod kojih treba gledati prema gore, dok će ujedno povećati osjećaj “otvorenosti” i smanjiti buku.
Masovna proizvodnja električnih vozila u drugoj polovini 2025.
Kia planira da SW (kodno ime modela), kao prvi model iz ove fabrike, predstavi 2025. godine. Model će biti srednje velik PBV i bit će napravljen na platformi “eS”, skateboard platformi za električna namjenska vozila koja omogućava prilagodljivo kombiniranje različitih vrsta karoserija.
SW je razvijen za ispunjavanje različitih poslovnih zahtjeva, kao što su dostava, prijevoz na poziv i usluge među preduzećima (B2B), jer ima odličnu nosivost i prostranu unutrašnjost.
Nakon lansiranja srednje velikog vozila SW svoju ponudu Kia namjerava raširiti na velika namjenska vozila koja će se moći koristiti za logistiku, dostavu svježe hrane, autobuse te mobilne kancelarije i trgovine, kao i za mala namjenska vozila i srednje velike robotaksije s tehnologijom autonomne vožnje.
Grupacija Hyundai Motor Group do 2030. među tri najveća proizvođača električnih vozila na svijetu
Na svečanosti otvaranja je grupacija Hyundai Motor Group, koju čine tri sestrinske marke Hyundai Motor, Kia i Genesis, predstavila i svoj cilj da s ukupnom prodajom električnih vozila do 2030. godine postane jedan od tri najveća proizvođača električnih vozila na svijetu.
Grupacija do 2030. namjerava znatno povećati godišnju proizvodnju električnih vozila u Koreji na 1,51 milion primjeraka, a globalno na 3,64 miliona primjeraka. Za ostvarenje tih ciljeva Hyundai Motor i Kia zajedno s kompanijom Hyundai MOBIS namjeravaju u Koreji u sektor električnih vozila uložiti oko 18 milijardi USD.
2030. godine će grupacija imati ukupno 31 model električnih vozila, a krajem ove godine na evropsko tržište stiže Kia EV9, luksuzni električni SUV sa sedam sjedišta.
Svrha obimne investicije grupacije je unaprijediti korejski ekosistem električnih vozila i ojačati ulogu Koreje kao središta inovacija u svjetskoj automobilskoj industriji budućnosti. Za očekivati je i da će potaknuti uspješan krug domaće proizvodnje električnih vozila, istraživanja i razvoja, infrastrukture i s tim povezanih industrija.