Hyundai-Kia i Baidu još odlučnije u razvoj povezivosti automobila
Hyundai-Kia i Baidu još odlučnije u razvoj povezivosti automobila
Grupacija Hyundai Motor Group (HMG), koje dio čine južnokorejski giganti Hyundai i Kia, potpisali su sporazum s kineskim Baidu-om o razvoju interneta vozila (IoV, engl. Internet of Vehicles), čime su izrazili privrženost jačanju saradnje u razvoju sljedeće generacije tehnologija povezivosti automobila. Potpisani sporazum učvrstiće postojeće partnerstvo petog najvećeg proizvođača automobila i vodeće kineske internet tražilice, što će ubrzati razvoj inovacija u povezivosti vozila.
Partnerstvo kod usluga povezivosti, koje se temelje na bazama podataka, mapama, umjetnoj inteligenciji i uslugama tog portala
Kao prvi korak partnerstva će Hyundai-Kia i Baidu zajedno razvijati usluge povezivosti u vozilima, koje će nuditi trenutno stanje u prometu i informacije o konačnim destinacijama korisnika, a koje se temelje na bazama podataka (engl. big data), mapama, umjetnoj inteligenciji i uslugama portala. Tim uslugama Hyundai-Kia i Baidu žele zadovoljiti sve veću potražnju za uslugama povezivosti među korisnicima u Kini i šire.
Operacijski sistem Xiaodu In-Car razvijen za masovnu proizvodnju
Operacijski sistem Xiaodu In-Car će standardno ugrađivati u vozila grupacije Hyundai Motor Group. Sa sljedećom generacijom tehnologija i produktnim inovacijama žele ubrzati korištenje umjetne inteligencije (AI) i interneta vozila (IoV). Xiaodu In-Car OS, predstavljen početkom jula na konferenciji developera Baidu Create 2018, otvorena je platforma, koja se temelji na umjetnoj inteligenciji rješenja interneta vozila. Trenutno se temelji na četiri komponente: armaturna ploča, kamera za pomoć kod vožnje unazad, infotainment i robot u vozilu.
Na konferenciji Baidu Create 2018 su Xiaodu In-Car OS pokazali u Kia Sportagu. Robot u vozilu prikazuje širok izbor emocija s kojima komunicira s vozačem i služi za neprekidnu komunikaciju s vozilom. Robot se interaktivno odaziva na glasovne naredbe putnika za različite funkcije kao npr. navigacija, ventilacija, upotreba medija i zaključavanje vozila. Pored toga Xiaodu uključuje i sigurnosne funkcije, koje upozoravaju vozača ako sistem prepozna umor ili opasnu vožnju.
Partnerstvo razvija usluge glasovnih naredbi, koje se temelje na Baidu-ovom jeziku i tehnologiji anuliranja buke, razvijenoj u grupaciji Hyundai-Kia
Drugo ključno područje saradnje su usluge glasovnih naredbi, koje se temelje na Baidu-ovoj tehnologiji obrade jezika. Baidu-ova tehnologija prepoznavanja glasa koristiti će se zajedno s tehnologijom za anuliranje buke, koju su razvili u grupaciji Hyundai-Kia, a koja filtrira buku u pozadini i tako poboljšava preciznost kako bi što bolje djelovale glasovne naredbe.
Zajednički rad na bržoj realizaciji inteligentnih usluga vozilo-dom
Giganti, koji dijele zajedničko razumijevanje interneta stvari (IoT, engl. Internet of Things) kao centralne tačke povezane mobilnosti, slažu se da treba nastaviti s bržom realizacijom inteligentnih usluga vozilo-dom. Konačni cilj partnerstva je zauzeti vodeći položaj ponuđača na konkurentskom tržištu interneta stvari.
“Ovakva saradnja između informacijsko-komunikacijske tehnologije i automobilske industrije, koja se sada dešava, dosad je neviđena, što nas motivira da razvijemo i pružimo nove mogućnosti za naše stranke,” kaže Kyowoong Choo, direktor i vođa razvojne grupe za infotainment u HMG. “Zajedno s Baidu-om ćemo razviti vrhunska povezana vozila, koja će premašiti očekivanja naših kupaca.”
Partnerstvo traje od 2015., kada su ove dvije kompanije zajedno razvile informacijsko-zabavnu platformu ‘CarLife’. Saradnja se pojačala 2017., kada je grupacija Hyundai-Kia u svojim vozilima kao prva u Kini ponudila Baidu-ov povezivi navigacijski sistem s tehnologijom prepoznavanja glasa. Prošli mjesec je južnokorejski div zvanično najavio da će biti dio programa Apollo, koji je Baidu-ov otvoreni program autonomne vožnje.
“Apollove vrhunske vozne tehnologije i cjelovita rješenja pružaju pravu potporu našim partnerima. Radujemo se saradnji s grupacijom Hyundai-Kia s kojom ćemo ostvariti masovnu proizvodnju vozila s umjetnom inteligencijom, koja će pružati sigurnu i udobnu vožnju našim strankama,” kaže Tan Su, generalni direktor interneta vozila u Baidu-u.
Kina kao strateški laboratorij za povezana vozila
Prošle godine je grupacija Hyundai-Kia otvorila prvi globalni centar baze podataka u kineskoj provinciji Guizhou, gdje će prikupljati i analizirati ogromne količine podataka iz njihovih povezanih automobila. Novi centar će im omogućiti osjetno proširenje istraživanja i razvoja povezanih vozila, predviđanja tržišta i unapređenje poslovanja u Kini.
Centar za baze podataka u Kini postavlja temelje za »aute u oblaku« (engl. Car Cloud), jer Hyundai Motor Group namjerava unaprediti svoje znanje na području tehnologija povezanih vozila, koje prikupljaju od 2013. godine, kada su u Južnoj Koreji pokrenuli program »auti u oblaku«.
Pored otvaranja centra za baze podataka je grupacija Hyundai-Kia potvrdila saradnju s kompanijom China Unicom, koja je drugi najveći kineski ponuđač telekomunikacijskih usluga, s kojom će razvijati platformu predvidive analitike.