Citroën u na sajmu automobila Ženevi 2013.
Citroën u na sajmu automobila Ženevi 2013.
Na Sajmu automobila u Ženevi, CITROËN neprestanim inovacijama još jednom pokazuje svoju dinamičnost i strast prema kupcu.
- Marka je svojim proizvodima izvela pravu ofenzivu. Osim što će predstaviti obnovljena dva najvažnija modela iz C linije, novi C3 i Technospace, koncept koji najavljuje obnovu modela C4 Picasso u drugom polugodištu 2013., CITROËN nastavlja osvajati tržište premium vozila lansiranjem modela DS3 Cabrio.
- Proizvodnu ofenzivu podržava i tehnološka ofenziva. Kao pionir kad je riječ o pročistaču krutih čestica, kao prvi koji je komercijalizirao sustav Stop&Start, kao začetnik dizelskih hibrida s tehnologijom Hybrid4 i prvi koji je počeo prodavati električno vozilo, CITROËN sada nastavlja svoju ofenzivu i na Sajmu u Ženevi predstavlja revolucionarno tehnološko otkriće: Hybrid Air. Riječ je Full hybrid rješenju koje rabi stlačeni zrak povezan s hidraulikom, a to znači da je iskorišteno cjelokupno znanje i umijeće ukorijenjeno u samim genima Marke. Ta je inovacija misao vodilja marke CITROËN: ponuditi tehnologije dostupne svima i za sve namjene.
TEHNOLOŠKA OFANZIVA U SLUŽBI ZAŠTITE OKOLIŠA
CITROËN u Ženevi predstavlja tehnologiju Hybrid Air, jedinstvenu tehnologiju u svijetu koju je razvio PSA Peugeot Citroën u suradnji s grupacijom Bosch®, oslanjajući se na povijesno znanje i umijeće inženjera Marke koji su ovladali uporabom hidraulike u automobilskoj industriji.
Hybrid Air ima revolucionarne performanse jer s manje od 3 l/100 km i bez dodatnog akumulatora za punjenje ostavlja još manji trag u okolišu, ima pristupačnu cijenu, a prostor u vozilu je očuvan. Ta revolucionarna tehnologija osobito je dobro prilagođena modelima iz segmenta B i C te gospodarskim vozilima. Na Sajmu u Ženevi bit će posebno prikazana u novom Citroën C3.
Uostalom, Marka već sada nudi niz najsuvremenijih tehnoloških rješenja za sve namjene:
- hibridni dizel Hybrid4, dostupan na DS5 (25% izvedbi prodanih u Europi u 2012.),
- Full electric u malom gradskom automobilu C-ZERO, ali i u gospodarskoj inačici Berlinga, dostupnoj u drugom tromjesečju 2013. godine.
- mikrohibridna e-HDi tehnologija, najdorađeniji je sustav na tržištu, spaja udobnost i učinkovitost i dostupna je uz većinu modela Marke, poput motora e-HDi 70 u novom C3 koji ispušta samo 87 g CO2,
- nova obitelj benzinskih motora PureTech, još snažnija i ekološki prihvatljivija: 15% više snage i 25% manja potrošnja i emisija CO2 u odnosu na prethodnu generaciju benzinskih motora.
ENERGIČNA PROIZVODNA OFENZIVA
C linija: važni noviteti
CITROËN nastavlja proizvodnu ofenzivu pa ove godine obnavlja dva najvažnija modela svoje palete: C3 kao najprodavaniji model i C4 PICASSO kao jedan od vodećih modela u razredu kompaktnih jednovolumena. CITROËN tako na Ženevskom sajmu otkriva novi Citroën C3 i koncept TECHNOSPACE, koji prikazuje budući kompaktni monovolumen čije se pojavljivanje na tržištu očekuje na početku druge polovine 2013. godine.
Novi Citroën C3 ponovno potvrđuje najjače strane modela C3: najveći vjetrobran na tržištu, jedinstvenu osobnost i dopadljivost, energičan stil naglašen novim prednjim dijelom, udobnost boravka u vozilu, novi osjećaj u vožnji zahvaljujući još inovativnijim tehnološkim rješenjima.
Kao dokaz Créative Technologie marke CITROËN, koncept TECHNOSPACE prikazuje budući C4 Picasso koji će obilježiti dolazak novog doba rekordno malom razinom ispuštanja CO2 od 98 g/km, brojnim tehnološkim rješenjima u službi udobnosti, novim dimenzijama te dojmljivim i izražajnim dizajnom.
DS linija: još zavodljivija i ekskluzivnija
Nakon više od 300 000 prodanih primjeraka u tri godine, CITROËN nastavlja osvajati tržište premium vozila lansiranjem modela DS3 Cabrio i otkrivanjem dviju ograničenih serija DS linije u Ženevi: DS3 Racing odvažne mat zlatne završne obrade, te DS4 Electro Shot, automobil fascinantnog. A kako bi naglasio svoju posvećenost kreaciji i luksuzu, izložit će jedinstveni primjerak toga modela ostvaren u suradnji s talijanskim izdanjem časopisa Vogue Homme: DS3 Cabrio L’Uomo Vogue. Za vozilo je organizirana tajna dražba u korist udruženja Women Create Life. Ovaj projekt razvijen je u okviru Svjetske zdravstvene organizacije, specijalizirane agencije Ujedinjenih naroda koja, između ostalog, kroz umjetnost i kulturu podržava i promiče aktivnosti namijenjene poboljšanju zdravstvenih uvjeta žena i djece. U središtu WHO organizacije u Ženevi, održat će se 6. ožujka u 19 sati ekskluzivna večer.
TEHNOLOŠKA OFANZIVA U SLUŽBI ZAŠTITE OKOLIŠA
1955. godine, s modelom DS, marka CITROËN ponudila je je spektakularnu inovaciju, korištenje hidraulike u vozilu. Tadašnja tehnologija, kombinacija stlačenog zraka i visokotlačne hidraulike, pomagala je vozaču i istodobno regulirala rad ovjesa, upravljanja, kočnog sustava i poluautomatskog mjenjača.
Godine 1958., inženjeri marke CITROËN načinili su prototip 2 CV, hibrid koji je kombinaciju stlačenog zraka i hidraulike rabio za povećanje snage tehničkog motora. Projekt nije ugledao svjetlo dana jer za njega nije bilo tržišta ni tehnologije prilagođene serijskoj proizvodnji toga doba.
Godine 2013., tehnologija Hybrid Air korjenito mijenja automobilski svijet. To je tehnološki podvig koji se oslanja na povijesno znanje i umijeće inženjera marke CITROËN.
Spoj benzinskog motora i stlačenog zraka zahvaljujući hidraulici
Tehnologija Hybrid Air počiva na spajanju više u praksi dobro iskušanih dijelova ili tehnologija: benzinski motor Pure Tech, sustav pohrane energije u obliku stlačenog zraka, dva sklopa hidrauličkog motora i pumpe te automatskog prijenosa s epicikličnim zupčanicima. Cijelim sklopom upravlja sustav koji prilagodbom rada vozačevim naredbama optimira energetsku učinkovitost. Za to su dostupna tri načina rada: način Air bez emisija, uključen samo benzinski ili samo termički motor i kombinirani način koji združuje snagu termičkog motora i snagu stlačenog zraka.
Revolucionarne usluge
Hybrid Air nema akumulatora (cijena je prihvatljivija, prostranost netaknuta, reciklaža olakšana) a performanse su revolucionarne (smanjenje potrošnje goriva za 45% u gradskoj vožnji u odnosu na benzinski motor istih performansi, manje od 3 l/100 km, 69g/km CO2, povećanje snage).
Ta je tehnologija osobito dobro prilagođena segmentu malih gradskih vozila i posebno je istaknuta na Ženevskom sajmu na novom modelu CITROËN C3. Izloženi prototip ima posebne boje i materijale, anis zelene naplatke, školjke retrovizora i okvire svjetala. Taj prototip ima rekordno malu potrošnju od 2,9 l/100 km zahvaljujući tehnologiji Hybrid Air, posve novim Michelinovim® gumama posebnih dimenzija (165/50 R 18) koje smanjuju potrošnju za oko 0,2 l/100 km. Ta se guma ističe velikim promjerom i smanjenom širinom, što znači manji otpor kotrljanju, manju masu i tiši rad. Kako se upotpunjuje s dizelskom hibridnom tehnologijom Hybrid4, Hybrid Air zbog svojih se performansa obraća drugoj vrsti kupaca pa može nuditi rješenja dostupna svima i za sve namjene.
C LINIJA: BITNI NOVITETI
CITROËN TECHNOSPACE: novo doba
S Citroën Xsara Picasso, C4 Picasso, Grand C4 Picasso i C3 Picasso, CITROËN je satkao istinsku priču o uspjehu, potvrdivši se kao jedan od vodećih proizvođača u razredu kompaktnih monovolumena. Riječ je o gotovo tri milijuna vozila s tim potpisom što ih je Marka prodala od 1999. godine.
Danas, CITROËN prelazi u novu etapu tog dinamičnog razvoja. Marka na Sajmu u Ženevi otkriva koncept Citroën TECHNOSPACE koje prikazuje njezin budući kompaktni monovolumen koji na tržište dolazi u drugoj polovini 2013. godine.
Kao dokaz Créative Technologie marke CITROËN, taj će model označiti generacijski skok, i to zbog:
- rekordno malog ispuštanja CO2 od 98 g/km, ostvarenog zbog nove modularne platforme EMP2 (Efficient Modular Platform 2) koja spaja učinkovitu konstrukciju i optimiranu masu.
- brojnih tehnoloških rješenja u službi udobnosti i opuštenosti među kojima je i upravljačko sučelje sa panoramskim 12“ekranom visoke rezolucije osjetljivim na dodir.
- novih dimenzija koje spajaju kompaktnost (duljina: 4,43 m, širina: 1,83 m, visina: 1,61 m), iznimnu prostranost te rekordni obujam prtljažnika (537 dm3 VDA).
- upadljiva i izražajna dizajna te dinamičnih linija i tehnološki naprednih svjetala upotpunjenih stražnjim svjetlima s 3D efektom nadahnutima posljednjim konceptnim vozilima Marke.
- unutarnje obrade prostora u modernom duhu, kabine pročišćenih linija s mnogo svjetla i kvalitetnih materijala.
Novi CITROËN C3
Novi Citroën C3 nastavit će uspjeh perjanice Marke, prodane u gotovo tri milijuna primjeraka od 2002.
Prvi put predstavljen na Ženevskom sajmu i na tržištu od travnja 2013., Citroën C3 naglašava i obogaćuje sve kvalitete svojeg prethodnika. On je još više C3 s novim zavodljivim argumentima:
- još više Créative Technologie s dokazano uspješnim vjetrobranskim staklom Zénith koji nudi najbolju vidljivost u klasi, ali i novim, još učinkovitijim motorima (od 87 g/km CO2) kao što su Pure Tech motori, koji donose 15 % više snage i smanjenje potrošnje za 25 %.
- još više karaktera zahvaljujući naglašenijem stilu, novom dinamičnijem prednjem dijelu i novim stražnjim svjetlima
- i još više optimizma, ugode i udobnosti, s još udobnijim presvlakama i još više opreme za dobar osjećaj u kabini, poput kamere za vožnju unatrag koja olakšava svakodnevna parkiranja.
DS LINIJA, JOŠ ZAVODLJIVIJA I EKSKLUZIVNIJA
Više od 300 000 primjeraka u manje od tri godine. DS linija istinski je simbol marke CITROËN na međunarodnom tržištu. Kao izraz francuskog luksuza, njezin je stil jedinstven, snažan, maštovit i emotivan, a uglađenost iznimna.
CITROËN DS3 Cabrio, užitak u svakom trenutku
Zahvaljujući domišljatoj arhitekturi, CITROËN DS3 Cabrio, dostupan od početka godine, vozaču pruža užitak i u najmanjoj sunčevoj zraci jer se oslobodio ograničenja tradicionalnih kabrioleta. DS3 Cabrio ponajprije je pravi DS3, ali i suvremeno tehničko rješenje koje mu naglašava jedinstveni karakter i nikako ne narušava osjećaj u vožnji koji nudi izvorni DS3.
Njegov sklopivi krov obogaćuje ionako široku lepezu mogućnosti prilagodbe trima vrstama platno: crnim, plavim Infini i logom DS. DS3 Cabrio naslijedio je i uglađenost DS linije od koje je preuzeo i inovativni stražnji svjetlosni potpis s 3D efektom, kao i najnoviji način otvaranja stražnjih podiznih vrata.
Sve te prednosti čine ga posve drukčijim od svih ostalih konkurenata u klasi, a DS3 Cabrio unio je i dašak suvremenosti u svijet kabrioleta:
- električno upravljanje krovom pri brzini do 120 km/h
- jedini automobil u klasi s pet mjesta
- najveći prtljažnik u segmentu
--
CITROËN DS3 Racing, nedvojbeno sportski
S osam konstruktorskih naslova svjetskog prvaka u WRC-u i devet vozačkih naslova prvaka za vozača Sébastiena Loeba i suvozača Daniela Elena, CITROËN je ostavio trag u povijesti sportskog automobilizma. Na Sajmu u Ženevi, tu će pustolovinu Marka obilježiti otkrivajući i lansirajući odvažan DS3 Racing.
Vjerna duhu dosadašnjih modela Racing, ta izvedba za 2013. ima iznimno naglašen stil: mat crnu karoseriju, krov u novoj mat zlatnoj boji i posebnu naljepnicu. Nova zlatna boja pojavljuje se i na stražnjem gornjem spojleru, kućištima retrovizora, na chevronima i na prednjoj maski, ali i u unutrašnjosti na armaturnoj ploči te u podnožju ručice mjenjača. Krovna naljepnica, čiji će jedan dio ukrasiti i armaturnu ploču, podsjeća na sve pobjede ekipe Citroën World Rally od 2001., kad je prvi put pobijedila.
Nova inačica DS3 Racing ima stražnja LED svjetla s 3D efektom uvedena na modelu DS3 Cabrio te aluminijske naplatke od 18” u kombinaciji crne i mat zlatne boje.
Novi je DS3 Racing zadržao performanse inačica Racing. Motor obujma 1,6 litara, što ga je usavršio odjel CITROËN Racing, plod je cjelokupne stručnosti marke, a razvija 202 KS. Ovjesu je posvećena posebna pozornost pa je doživjela brojna tehnička usavršavanja za snažne osjećaje u vožnji i stalan „razgovor“ vozača i ceste.
CITROËN DS4 Electro Shot, fascinantan
Nakon odvažnog DS4 Just Mat i otmjenog DS4 Pure Pearl, CITROËN paleti pridodaje novu izvedbu DS4: Electro Shot.
Puštena na tržište u povodu Ženevskog sajma, a utemeljena na izvedbi So Chic, ta ograničena serija uvodi dvobojnost na modelu DS4, obilježje svojstveno DS liniji, sa sjajno crnim krovom i gornjim stražnjim spojlerom, te istim takvim bočnim zaštitnim letvicama na vratima i aluminijskim naplatcima od 17”. Kromirani retrovizori dodatno oživljavaju taj novi biser.
CITROËN DS4 Electro Shot ujedno je i prvi model iz nove radionice za personalizaciju vozila u tvornici u Mulhouseu. Riječ je o radionici u kojoj rade istinski zaljubljenici u karoseriju i koja je nastala iz potrebe da se zadovolje očekivanja kupaca DS modela, željnih kvalitetnog, jedinstvenog proizvoda prilagođenog njihovim željama.