Audi postavlja nove rekorde u prodaji – 1.871 miliona isporuka u 2016
Audi postavlja nove rekorde u prodaji – 1.871 miliona isporuka u 2016.
AUDI AG povećao je globalnu prodaju na oko 1.871.350 vozila u 2016. godini, što je 3,8 posto više nego u prethodnoj, rekordnoj 2015. godini. Tokom aktualne široke obnove ponude modela, prodaja je narasla u svim osnovnim regijama: u Evropi (+7,6%), u Sjevernoj Americi (+5,3%) uz dodatni rast na stabilnom tržištu SAD-a (+4%) te u azijsko-pacifičkoj regiji (+0,5%).
Na svih pet najvećih pojedinačnih tržišta vozila s četiri prstena prodavala su se bolje nego ikada. Na svjetskom nivoui, potražnja je rasla već sedmu godinu zaredom od 2009. godine. U poređenju s 949.729 kupaca u 2009. godini, kompanija je tokom tog razdoblja gotovo udvostručila tržišni uspjeh.
“2016. godina pokazala se još izazovnijom od Audijevih očekivanja, sa značajnim preprekama na mnogim ključnim tržištima. Uspjeli smo dokazati snagu našega poslovanja s usklađenim rastom diljem svijeta”, kazao je Dietmar Vogodinenreiter, član Uprave za prodaju i marketing društva AUDI AG. “Odlične reakcije na naša najnovija vozila pokazuju da se modelska i tehnološka inicijativa isplati. Ove ćemo se godine dodatno usmjeriti na sveobuhvatnu obnovu Audijevog portfelja i postupno predstavljati nove modele na tržištima”.
U 2016. godini na inozemnim je tržištima predstavljen i novi Audi A4, a globalna mu se prodaja u odnosu na prethodnu godinu povećala za 7.6 posto, na oko 337.550 vozila. U Evropi, gdje je taj model već bio dostupan tokom čitave godine, A4 je zauzeo prvo mjesto u svom premium segmentu, odnosno ostvaren je rast od 25,7 posto s oko 164.000 prodanih vozila.
Predviđeno je da se modeli Audijeve srednje klase ove godine nastave osvježavati na inozemnim tržištima s novim modelom A5 Coupé, nakon što je isti krajem 2016. godine predstavljen na europskom tržištu. Uz to će tokom 2017. godine na globalnom nivou biti uveden novi A5 Sportback, a taj će se model po prvi put prodavati i u Sjedinjenim Američkim Državama.
Drugom generacijom velikog SUV-a Q7 završeno je njegovo predstavljanje na globalnom tržištu u 2016. godini, a prodaja je narasla za 43,6 posto na oko 102.200 kupaca. Q7 je tako udvostručio prosječnu godišnju prodaju prethodnika, ostvarivši preko 100.000 isporuka godišnje po prvi put u povijesti.
Novi Q2 proširuje popularnu obitelj SUV vozila s četiri prstena na segment gradskih vozila. Njegova je europska premijera krajem 2016. godine generirala veliku potražnju kod Audi trgovaca, a u 2017. godini to će biti slučaj i na ostalim tržištima. Uz novi Q5, za ovu je godinu predviđena i smjena generacija kod tog Audijevog najprodavanijeg SUV vozila.
Preimenovana tvrtka Audi Sport GmbH bila je dodatni generator Audijevog rasta u 2016. godini. Novi je R8 kao perjanica ostvario rast od 31,88 posto na oko 2.890 prodanih sportskih automobila. Ukupna je obitelj vozila s oznakom R i RS po prvi put uspjela premašiti brojku od 20.000 prodanih vozila uz snažan rast od 18 posto na oko 20.200 vozila.
Na globalnom nivou Audi najviše je novih kupaca u 2016. godini osvojio u Evropi, posebno zahvaljujući novom A4. Unatoč brojnim političkim i ekonomskim neizvjesnostima u regiji, Audijeva je prodaja narasla za 7,6 posto na oko 860.600 vozila. U poređenju sa 762.949 vozila isporučenih u 2014. godini, godišnja je prodaja na matičnom kontinentu u dvije godine povećana za tek nešto manje od 100.000 vozila.
Najnovija je vijest da je Audi ostvario rekordne ukupne rezultate na četiri najveća europska tržišta: u Njemačkoj (+8,6% na 293.307 vozila), Velikoj Britaniji (+6,4% na 177.565 vozila), Francuskoj (+8,5% na 65.362 vozila) i Italiji (+15,5% na 62.430 vozila) – kupci su tokom 2016. godine više nego ikada ranije birali vozila s četiri prstena.
Uz povećanje od 16,4 posto na 51.879 prodanih vozila, u Španiji je ostvaren najveći rast među svim Audijevim najvažnijim svjetskim tržištima. S druge strane, trenutni je pad tržišta u Rusiji imao negativan utjecaj pa je tako treću godinu zaredom zabilježeno smanjenje prodaje uz 20.706 isporučenih vozila i pad od 19,3 posto.
U Sjedinjenim Američkim Državama Audi je ponovo nadrastao očigledno usporavajuće tržište kao i prethodnih godina. Audi je jedini veliki proizvođač premium vozila koji je u 2016. godini zabilježio značajan rast: za 4 posto na 210.213 vozila. Q7 je tvrtki Audi of America dao jak vjetar u leđa: nakon lansiranja nove generacije u SAD-u u proljeće, prodaja modela u 2016. godini na najvećem se tržištu povećala za 60,9 posto na 30.563 SUV vozila.
Prodaja svih Q modela skočila je za 18,9 posto na 100.161 vozila. Audi Canada (+14,2% na 30.544 vozila) također je iskoristio trend u segmentu SUV vozila pa je tako Kanada po prvi put ušla u društvo Audijevih deset najvećih tržišta. Nestabilni uvjeti na više južnoameričkih tržišta pokazali su se puno težima – prodaja u Brazilu pala je za 29,9 posto na 12.011 vozila nakon što je Audi u 2015. godini zabilježio snažan rast.
U Kini je Audi povećao već ionako iznimno uspješnu prodaju za dodatnih 3.6 posto na 591.554 isporučenih vozila. S tim novim rekordom svih vremena kompanija nastavlja uvjerljivo vodstvo na kineskom tržištu premium vozila. Potražnja za vozilima s četiri prstena u 2016. je godini izrazito narasla u segmentu kompaktnih premium vozila: za 29,7 posto na 89.213 Audi A3 vozila uz dodatnih 89.779 vozila modela Q3, što je 27,6 posto više nego u 2015. godini. Audi danas tim modelima posebno osvaja mlađe kupce nakon što je kompanija 2013. godine uvela lokalnu proizvodnju u tom segmentu kineskog tržišta premium vozila koji je tada tek bio u nastajanju.
Audi je i protekle godine u Kini postavio važne temelje za trajan uspjeh na tržištu: u 2016. godini lansirani su nasljednici ili redizajnirane verzije modela na koje zajedno otpada više od pola Audijeve ukupne prodaje u Kini.
Novi A4 L s produljenim međuosovinskim razmakom pušten je u prodaju kod trgovaca u jesen. Krajem godine A6 L e-tron plug-in hybrid lokalne proizvodnje ostvario je važnu prekretnicu u elektrifikaciji ponude kineskih modela ove marke. Predviđeno je da se ove godine Q7 e-tron* predstavi kao uvozni model.