Abarth 695 Biposto premijerno je prikazan na sajmu automobila u Ženevi 2014. godine, a bio je zapažen ‘gost’ na manifestacijama kao što su Goodwood, Festival of Speed, LeMans Classic, Lignières Historique, Salon Privée, Gumball 3000 … i sve to kao svojevrsan ‘homage’ u okviru proslave 50-godišnjice legendarnog Fiat Abarth 695’s iz 1964. godine. Predstavnici odabranih medija, međutim, imali su ga priliku vidjeti tek krajem godine, te isprobati na stazi Riccardo Paletti u mjestu Varano de’ Melegari u Parmi.
Moglo bi se reći: ‘Mnogo frke ni oko čega’, ali nije baš tako.
Naime, talijani su poznati graditelji superautomobila, gdje su Ferrari, Lamborghini, Maserati i njima slični nezaobilazni… Također, talijani su majstori za male automobile, a Abarth 695 Biposto je upravo spoj ove dvije naizgled nespojive kategorije. Sublimat onoga šta je talijanska autoindustrija njedrila godinama. U malo pakovanje sliveni su iskustvo snaga i entuzijazam koji se godinama taložio u neiskorišten potencijal. Iako skromnih dimenzija Abarth 695 biposto donosi ono što su mnogobrojni zaljubljenici godinama čekali i konačno ‘došli na svoje’.
Filozofija koju je zastupao Carlo Abarth sumirana je u sloganu: ‘Nedjeljom na stazu, u ponedjeljak na posao’, a daje jasan uvid u ono što se od ovog vozila može očekivati. Drugim riječima to je vozilo za svakodnevnu upotrebu, praktično, okretno, lagano, a istovremeno svom vlasniku omogućuje trkaće iskustvo svaki put kada to poželi, ili kada je potrebno.
Vanjski izgled novog Abarth 695 Biposto se prepoznaje po nekim izraženijim i ‘mišićavijim’ elementima: prednji branik je potpuno redizajniran, pa garantuje maksimalan protok zraka zahvaljujući širokom aerodinamičkim usisnicima od karbonskih vlakana, kao i stražnji branik koji optimizira zračni protok, te omogućuje rasipanje toplote generisane kočnicama i instalaciju Akrapovičevog izduvnog sistema. Također, izražen je stražnji spoiler, kao i novi ‘body-kit’ sa proširenim blatobranima i specifičnim pragovima, koji poboljšavaju aerodinamiku, a u kombinaciji sa ‘ultra-light’ OZ felgama ostavljaju utisak sportske elegancije. Također, Abarth 695 Biposto je prepoznatljiv po novoj mat ‘ Performance Grey’ boji i elementima sa ‘Titan’ finišom.
U unutrašnjosti, također, ne nedostaje spotskog duha. Moglo bi se reći da je unutrašnjost sportska draguljarnica, a kao primjer izdvajaju se ručica mjenjača te anti-rollbar koji proizvodi Poggipolini, kompanija poznata po vrlo preciznoj mašinskoj obradi strukturalnim smanjenjem mase korištenjem posebnih legura. Kako bi se dodatno smanjila masa, stražnja sjedišta su izbačena, a vozač i suvozač sjede u duboko profilisanim sportskim sjedištima, osigurani širokim pojasevima.
Ispod prednjeg poklopca, sa oznakom 1.4 T-Jet, krije se još jedan ‘dragulj’ koji isporučuje 139 KS/l, što je apsolutni rekord u ovoj kategoriji vozila. Iz radne zapremine od 1.368 ccm, raspoređene na 4 cilindra, sa 16 ventila, a uz pomoć turbo kompresora ovaj motor isporučuje 190 KS pri 5.500 o/min, uz 250 Nm okretnog momenta pri 3.000 o/min. Ovi podaci upućuju na poželjnu ‘elastičnost’, a ako tome dodamo činjenicu da je masa praznog vozila 997 kg, dobjamo da je odnos masa/snaga svega 5,2 kg/KS. Stoga navodi proizvođača o ubrzanju od 0 do 100 km/h za 5,9 s i maksimalnoj brzini od 230 km/h ne zvuče pretjerano.
Kako bi Abarth 695 Biposto funkcionisao besprijekorno, talijani su u njega ugradili čitav niz elemenata, svojstvenih za trkaća vozila. Tako je, kao opcija, standardnom 5-stepenom mjenjaču, tzv ‘dog-ring’ mjenjač i ‘self-locking’ diferencijal, koji se kod ‘street-legal’ automobila rijetko viđaju. Sistem ovjesa čine prenje McPhersonove opružne noge naprijed i torziona osovina straga, neizbježnji anti-rollbar-ovi i podesivi sportski amortizeri i opruge produkcije Extreme Shox. Felge prečnika 18 inča su napravljene od lagane legure, a na njima su gume dimenzija 215/35 R 18. Kočioni sistem čine prednji plivajući samoventilirajući diskovi prečnika 305 mm, te stražnji perforirani diskovi prečnika 240 mm, svi sa Brembo aluminijskim klještima.
Budućim vlasnicima svakako će biti interesantno, da će unatoč snazi, mali 1.4 T-Jet motor u prosjeku trošiti 6,2 l/100 km, te da će zadovoljavati Euro6 norme, a u atmosferu ispuštati 145 g/km CO2.
Ipak, budući vlasnici moraju obratiti pažnju da Abarth 695 Biposto, iako predviđen za svakodnevnu upotrebu, nije porodično vozilo. O tome ih obavještava i sam naziv ‘biposto’ koji jasno ukazuje da se radi o dvosjedu.