Vozili smo: Porsche Road Tour 2016. – Boxter 718 S Cabrio, Carrera 911 S Cabrio, Carrera Turbo S
Vozili smo: Porsche Road Tour 2016. – Boxter 718 S Cabrio, Carrera 911 S Cabrio, Carrera Turbo S
Drugu godinu za redom, u organizaciji kompanije Porsche BH, uvoznika za vozila Volkswagen grupacije održan je Porsche Road Tour za predstavnike auto medija. Kao i prošle godine organizator se potrudio da predstavnici bh auto medija isprobaju vrhunske automobile iz aktuelne ponude Porschea.
Za ovogodišnji Porsche Road Tour organizator je omogućio vožnju modela 991 II Turbo S coupe, Panamera S E-Hybrid, Cayenne Turbo S II, 911 II C2 S Cabrio i Boxster S. Kao i prošle godine s novinarima se družio Porscheov instruktor vožnje Jukka Honkavuori.
Piše: Emir Kalender
Ovogodišnji Porsche Road Tour vožen je na relaciji Sarajevo-Bijambare-Sarajevo, a kao i prošle godine pratila nas je kiša. Obzirom da smo se već susreli prošle godine sa identičnim uslovima, znali smo šta nas očekuje. Klizav put koji zahtijeva opreznu vožnju i kontrolu zvijeri iz Stuttgarta.
Po već isprobanom sistemu, novinari su se okupili ispred komanije Porsche BH gdje su mogli detaljno fotografisati automobile koji su bili pripremljeni za vožnju, te se informisati sa stručnim osobljem oko svih detalja. Nakon toga uslijedio je kratki brifing, preuzimanje vozila te polazak na vožnju. Našu posebnu pažnju privukla su tri modela, 991 II Turbo S Coupe, 991 II S Cabrio i 718 Boxter S. Ove godine model Cayman nije bio raspoloživ, a njegovo mjesto ‘zauzela je’ Panamera S E-Hybrid. Ključ prvog automobila koji smo vozili bio je od Carrera 911 S Cabrio modela.
Carrera 911 S Cabrio sa svojih 420 KS i 500 Nm okretnog momenta koje razvija iz 6-cilindarskog 3.0-litrenog motora definitivno ostavlja bez daha, kako zbog performansi tako i zbog same pojave automobila na cesti. Iako su bile ograničene mogućnosti isprobavanja njegovih potencijala, nadzire se slika s čim ovaj automobil raspolaže i kakav užitak može pružiti. Rika motora koji je smješten iza leđa putnika konstantno traži od vozača da ga drži u visokom broju okretaja kada jednostavno diše punim plućima.
Uz fenomenalni automatski PDK mjenjač ovaj automobil jednostavno mami da se krše propisi o maksimalnoj brzini, a njegova maksimalna brzina nije mala, 304 km/h. Do prvih 100 km/h u kombinaciji sa PDK mjenjačem stiže za 4,3 sekunde, a za 4,1 sekundu Sport+ režimu. U čarima preklopljenog krova, vjetra u kosi i rike motora nismo mogli uživati zbog već pomenute kiše. Subjektivno gledajući, ovaj model (od svih isprobanih ovaj put) ostavlja utisak najboljeg balansa između zabave u vožnji, snage i lakoće kontrolisanja. Cijena testnog modela u Bosni i Hercegovini kreće od 237.756,56 KM (sa PDV).
Boxster 718 S Cabrio bio je naredni model koji smo vozili. Radi se o potpuno novom automobilu koji je ne tako davno predstavljen na globalnom nivou. Pokreće ga 2,5-litreni, 4-cilindarski turbo motor koji razvija 350 KS i 420 Nm okretnog momenta. Motor je centralno postavljen, iza leđa vozača i suvozača, a Porsche je obezbjedio za ovaj model da ima raspodjelu mase na prednju i zadnju osovinu u odnosu 50-50%. To mu omogućava odlične manevarske sposobnosti, pa uz potentni motor koji je u testnom modelu bio uparen sa automatskim PDK mjenjačem zabava na krivudavim cestama neće izostati.
U odnosu na prethodnika kojeg je pokretao šestocilindarski motor radne zapremine 3.436 cm³ iz kojih se dobijalo 315 KS i 360 Nm okretnog momenta, novi Boxter značajno je napredovao po pitanju snage, tačnije 35 KS i 60 Nm okretnog momenta. Potpuno novi 2,5-litreni turbo motor Boxtera S Cabrio do 100 km/h dovodi za 4,4 sekunde, a za 4,2 sekunde sa Sport Chrono paketom, te hvata krajnjih 285 km/h. Cijena testnog modela na bh. tržištu kreće od 126.772,97 KM (sa PDV).
Panamera S E-Hybrid, putna krstarica, sportskog karaktera ali ekološki i ekonomski osviještena. Ovako bi u najkraćem mogli opisati ovaj model kojeg pokreću dva motora, 3.0-litreni 6-cilindarski motor sa 333 KS i 440 Nm okretnog momenta, te elektro motor sa 95 KS i 310 Nm okretnog momenta. U kombinovanom režimu automobil raspolaže sa ukupnih 416 KS i 590 Nm okretnog momenta pri 5.500 okr/min.
Samo startanje motora u ovom automobilu može biti zbunjujuće jer se doslovno ništa ne čuje. Klasičan zvuk motora sa unutrašnjim sagorijevanjem zamjenjen je tišinom elektromotora. Automobil u potpunosti kreće na električni pogon, a nakon toga pali se motor sa unutrašnjim sagorijevanjem. Hibridni sistem uparen je sa automatskim Tiptronic S mjenjačem sa 8 stepeni prijenosa.
Za hvatanje prvih 100 km/h potrebno je 5,5 sekundi što je dobar rezultat ako u obzir uzmemo da automobil teži preko dvije tone. Ono čim se ovaj model ponosi jeste mala emisija CO2 koja iznosi 71 g/km. No, obzirom da je Porsche predstavio potpuno novu Pannameru, testni model je povučen iz proizvodnje, a tokom proizvodnog ciklusa isti je bilo moguće kupiti u Bosni i Hercegovini po cijeni od 211.800,00 KM (sa PDV).
911 Turbo S, poslastica koja se ne kuša svaki dan! Na prošlogodišnjem Porsche Road Touru vozili smo prethodnu generaciju ovog modela, a sada je stigao novi “turbak S”, još snažniji i još brutalniji. Za pokretanje ovog brutalnog automobila zadužen je novi 3,8-litreni 6-cilindarski motor koji razvija 580 KS i 700 Nm okretnog momenta (750 Nm u Overboost-u). Suhopadne brojke teško je zaobići, ali one najbolje govore neke činjenice o ovom automobilu.
Uz automatski PDK mjenjač, već pomenuti motor ovog sportskog kupea teškog 1.675 kg do prvih 100 km/h dovodi za 2,9 sekundi (Sport Chrono), a kazaljka brzinomjera zaustavlja se tek kad dotakne brojku od 330 km/h. Prikladniji pokazatelj o kakvom se automobilu radi je ubrzanje od 0 do 200 km/h koje traje 9,9 sekundi (Sport Chrono).
Brutalnu snagu koja se prenosi na sve točkove kontroliše PTM (Porsche Traction Managment), dok PTV Plus omogućuje regulisanje blokade zadnjeg diferencijala. Kada se iza leđa vozača začuje rika 580 KS definitivno nikom neće biti jednostavno, ali nažalost bez Njemačkog autoputa ili dobre staze teško da se mogu osjetiti sve čari ovakvog automobila. Ipak, uz hladnu glavu, u njemu se može uživati svakodnevno, od kuće do posla, od kuće do mora, itd. Cijena ovog modela u Bosni i Hercegovini kreće od 389.701,08 KM (sa PDV).
Po povratku u Sarajevo ljubazni organizator zahvalio se prisutnim učesnicima te im uručio PCEE Road Tour certifikate. Sve detalje o Porsche modelima možete pročitati na web adresi generalnog zastupnika za BiH, www.porsche.ba