Vozili smo: Porsche Experience – Na vrhuncu inžinjerstva!
Vozili smo: Porsche Experience – Na vrhuncu inžinjerstva!
Porsche Experience postao je već tradicionalni događaj u Bosni i Hercegovini koji organizuje Porsche Centar Sarajevo. Kroz posljednjih 15 godina koliko se već održava, ovaj jedinstveni događaj u BiH povezao je istinske ljubitelje sportskih automobila te im omogućio da se praktično uvjere u sav potencijal koji nude automobili stuttgartskog proizvođača. Kao i prethodnih godina Porsche Centar Sarajevo pomno je odabrao rutu i certificirane Porsche instruktore, a sam proizvođač odredio flotu automobila kako bi se na najbolji način ispunio zadatak – predstaviti u puni potencijal Porsche automobila.
Piše: Emir Kalender
Porsche Centar Sarajevo više od jedne decenije organizuje Porsche Experience za predstavnike medija ali i za kupce marke Porsche. Učesnici Porsche Experience imaju priliku da isprobaju uglavnom vrhunske izvedbe Porsche modela koje voze u dobro isplaniranim rutama. Prethodno stečena iskustva organizatora svake godine su od velikog značaja jer svaki naredni Porsche Experience je bolji od prethodnog pa tako i ovaj.
Osim tradicionalne vožnje po auto putu i magistralnoj cesti gdje učesnici mogu osjetiti čari vožnje Porsche modela, ove godine bilo je organizovano i takmičenje između učesnika u dinamičkom testu vožnje na pomoćnoj pisti u Mostaru.
Kada i laiku kažete Porsche njegove misli odmah se vežu za brzi sportski automobil što je potpuno ispravno, međutim bolji poznavaoci znaju da ovaj brend ima zaista široku paletu raznolikih modela. Na Porsche Experienceu uvijek je pokrivena kompletna modelska ponuda, od ulaznog Caymana/Boxtera, preko jedinstvene 911-ke, pa do luksuznog i brzog Cayenne SUV-a. Međutim, tu je i električni Taycan kojeg smo nedavno detaljno testirali o čemu možete čitati OVDJE.
Ove godine na raspolaganju smo imali modele: 718 Boxster S, Porsche 911 Targa 4, 911 Turbo S, Taycan Turbo Cross Turismo, Porsche Macan S i Cayenne Turbo E-Hybrid Ciupe GT. Ovi posebno odabrani modeli na najbolji način pokazuju da i danas Porsche paralelno nudi najbolje iz oba svijeta, svijeta benzina i elektrike.
Nezamjenjivi sportski modeli
Porsche Experience vožnju počeli smo sa jarko zelenim 718 Boxster S modelom kojeg pokreće tradicionalni 2,5-litarski motor sa 350 KS i 420 Nm okretnog momenta u rasponu od 1.900 o/min do 4.500 o/min. Motor uparen sa automatskim PDK mjenjačem i Sport Chrono paketom ovaj kabriolet gura od 0 do 100 km/h za 4,2 sekunde.
Ovaj model sa centralno smještenim motorom odavno se etablirao kao izuzetno okretan i zabavan automobil u vožnji. Iako je ulazni model, on je vrlo tražen zbog svojih voznih karakteristika, a kako bi zadovoljio i najzahtjevnije kupce Porsche je stvorio vrhunsku izvedbu sa oznakom Spyder RS sa 500 KS koji automobil do 100 km/h katapultiraju za 3,4 sekunde te postiže maksimalnih 308 km/h.
Naredna stepenica u vožnji bila je 911 Targa 4. Ova jedinstvena izvedba modela 911 Targa 4 u specifičnoj formi kabrioleta stigla je u posebnoj “Gentian” plavoj boji sa srebrnim lukom krova. Elegantna i zavodljiva Targa pruža dvostruki užitak, užitak vjetra u kosi i snažne performanse. Motor je već dobro poznat, tri litre radne zapremine, šest cilindara i to je dovoljno za 385 KS i 450 Nm okretnog momenta. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,4 sekunde i postiže 289 km/h, a mjenjač je naravno fantastični automatski PDK.
Najbolji od najboljih ili perjanica ponude, kako god želite, je model 911 Turbo S koji je bio neizostavan i ove godine u floti Porsche Experience. Ovaj model mnogi smatraju da je spreman odgovoriti na sve zahtjeve, od svakodnevne vožnje do bjesomučnog jurenja po auto putevima ili zatvorenim stazama. Istina, ovaj model možete voziti svaki dan od kuće do posla, ali bližeg smo opredjeljenja da je njegov “pravi dom” njemački auto put bez ograničenja brzine ili neka trkaća staza poput Nürburgringa. Zašto? Zato što vas njegov brutalni 3.8 litreni motor sa dva turbo punjača koji isporučuje 650 KS pri 6.750 okr/min. i 800 Nm okretnog momenta tjera da vozite sve brže i brže.
Ispaljenje do 100 km/h u Sport Chrono Package traje 2,7 sekunde što je nenadmašivo i za cestovne sportske motocikle, a brutalna maksimalna brzina iznosi 330 km/h. Motor je uparen sa osmostepenim PDK mjenjačem, a snaga se prenosi na sva četiri točka. Automobil ima prednja adaptivna krilca koja poboljšavaju aerodinamiku. Novi 911 Turbo S ima različite veličine točkova, naprijed su 20-inčni točkovi s gumama veličine 255/35, a nazad su 21-inčni točkovi s gumama veličine 315/30.
Veoma traženi traženi sportski SUV modeli
Porsche je izgradio zavidnu reputaciju u SUV segmentu sa svojim Macan i Cayenne modelima koji se nudi u dosta različitih izvedbi. Ove godine imali smo priliku isprobati modele Macan S i Cayenne Turbo E-Hybrid Ciupe GT. Ovog puta redoslijed vožnje je bio je drugačiji pa smo prvo isprobali jaču – brutalnu izvedbu Cayenne Turbo E-Hybrid Ciupe GT modela.
Evropa se okreće elektrifikaciji, međutim mi i dalje vjerujemo da su hibridi poput Cayenne Turbo E-Hybrid Ciupe GT modela nešto što je najbolja solucija današnjice. Veliki, snažni i brutalni SUV u crnoj boji bio je “rezervisanog” nastupa u floti, međutim sjedanjem za upravljač jasno je pokazao da se radi o moćnom stroju!
Automobilski svijet upao je u nerazumne trendove zbog kojih se proizvođači olahko odriču vrhunskog inženjerstva koje je stvaralo moćne motore. No, na svu sreću Porsche još uvijek koristi velike i moćne benzince koje je usavršio sa hibridnim sistemima. Tako je u ovaj model instalirao hibridni pogonski sklop kojeg čini 4.0 litreni V8 motora sa 599 KS i elektro motor sa 176 KS, a koji zajedno isporučuju fantastičnih 739 KS i 950 Nm okretnog momenta. Sportska grdosija od 2.495 kg ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 306 km/h. Elektro motor daje veliku pomoć u ubrzanju, ali i nudi 70 kilometara električnog dometa što će biti idealno za gradsku svakodnevicu.
Manji Macan čest je izbor kupaca Porsche SUV modela prije svega zbog kompaktnih dimenzija. Ovom prilikom isprobali smo Macan S kojeg pokreće novi 2.9 litarski V6 motor sa 380 KS i 520 Nm okretnog momenta. Novi motor omogućio je Macan S modelu bolje performanse koje su sada iste kao kod prethodne generacije GTS izvedbe. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je 4,8 sekundi, a brzinomjer maksimalno može pokazati 259 km/h. U odnosu na prethodno isprobane automobile, ovo je “skromno” ali za svakodnevicu daleko je od skromnog…
Kada sagledamo aktuelne trendove i najave, vjerujemo da je Porsche trenutno u svom zlatnom dobu i na vrhuncu kada su u pitanju čistokrvni benzinci i eventualno hibridi. Elektrifikacija će uzimati sve više maha, pa ako neko razmišlja o kupovini nekog čistokrvnog benzinca vjerujemo da je sada pravo vrijeme. Novi Macan stiže u potpuno električnom izdanju i prvi je Porsche model koji je potpuno odbacio benzinski motor.
Taycan Turbo Cross Turismo – Električni model za nove generacije vozača
Taycan model je električni prvijenac Porschea, a Cross Turismo je posebna izvedba koja je na bh. tržištu predstavljena prije tri godine. Taycan Turbo Cross Turismo za razliku od svih prethodno isprobanih modela nudi sasvim drugu dimenziju vožnje. Instant ubrzanja, fantastična kočenja, odličnu dinamiku vožnje i odsustvo svake buke. Upravo nedostatak buke motora “petrol headi” ne vole, dok nove generacije koje su odrasle na igraćim konzolama pretjerano i ne brinu za tim. Njima su mnogo važniji ekrani, asistenti i sirove performanse.
Električni motori isporučuju 707 KS i 890 Nm okretnog momenta, a u overboost funkcije snaga raste do 884 KS pa se Taycan Turbo Cross Turismo iz mjesta do 100 km/h može ispaliti poput rakete za 2,8 sekundi i postići maksimalnih 250 km/h. Još jedna pozitivna strana ovog modela je znatno bolja upotrebljivost od standardnog Taycana zbog karoserijske izvedbe.
Kako smo već rekli sa Taycan modelom detaljno smo se družili kroz naš test, međutim ovogodišnji Porsche Experience donio je i vrlo zanimljiv i uzbudljiv dinamički test Taycana na osiguranoj aerodromskoj pisti gdje su učesnici u kontrolisanim uslovima mogli isprobati njegove dinamičke sposobnosti.
Uz jasne upute certificiranih Porsche instruktora i sa jasnim zadacima isprobali smo Taycana 4S kroz brze višestruke izmjene pravca zaobilazeći gusto postavljene čunjeve, ubrzavali iz mjesta te u konačnici simulirali panično kočenje. Tek u ovakvim uslovima testiranja mogli smo stvoriti pravu sliku o voznim karakteristikama automobila, a Taycanove su zaista fantastične!
Sigurno da mnogi imaju želju isprobati i kupiti neki od Porsche modela, a ako ste vi jedan od tih, javite se u Porsche Centar Sarajevo gdje možete dobiti više informacija i eventualno zakazati testnu vožnju nekog od modela.