Vozili smo: Novi Renault Megane – Više od očekivanog
Vozili smo: Novi Renault Megane – Više od očekivanog
Iako smo prvu priliku za vožnju četvrte generacije Renault Meganea u Lisabonu morali propustiti zbog guste sarajevske magle nismo trebali dugo čekati na drugu šansu. Na poziv Renaulta stigli smo u Hrvatsku prijestolnicu odakle smo do Rovinja i nazad vozili nekoliko verzija novog francuskog kompakta.
Ispod odlično dizajnirane karoserije nalazi se savremena tehnologija – motori, mjenjači, ovjes te vrlo ugodna i nadasve kvalitetna unutrašnjost. Očekivana cijena baznog modela na našem tržištu je ispod 14.000 eura…
Piše: Iz Rovinja Alden Hadžagić Brazzo
Na temeljima bogatog iskustva stečenog na prethodne tri generacije Renault je iznjedrio potpuno novu 4. generaciju modela Megane koja je široj javnosti predstavljena prošle jeseni u Frankfurtu. Od tada do pred kraj prošle godine uhodavala se proizvodnja i pripremala komercijalizacija širom svijeta.
Mi smo sredinom decembra dobili poziv da među prvima na svijetu vozimo novi Megene u Lisabonu ali, na žalost, zbog guste sarajevske magle morali smo propustiti prvi let o kojem su ovisile sve ostale konekcije prema dalekom Portugalu…
Nešto manje od dva mjeseca kasnije napokon smo prvi put sjeli za volan odlično dizajniranog francuskog komapkta koji je, odmah recimo, konkretan odgovor njemačkim etabliranim modelima Volkswagen Golfu i Opel Astri.
Detaljno promišljene i do najsitnijih detalja filigranski ispeglane linije karoserije nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Bukvalno! Gdje god da smo se pojavili glave su se munjevito okretale, bez obzira da li se radi o starijima ili mlađima. I do sada smo vozili dosta potpuno novih modela ali se ne sjećamo kada je bio ovoliki interes.
Prednji dio, najblaže rečeno, izgleda moćno. Dominantna maska motora sa ogromnim Renaultovom ”baklavom” daje dozu ozbiljnosti i čvrstoće dok nova LED svjetla u obliku slova C otkrivaju da se radi o modernom automobilu koji zadovoljava sve potrebe savremenih kupaca.
Kada već spominjemo LED svjetla moramo posebno naglasiti da je tek predstavljeni Megane prvi automobil koji pojam ”dnevna svjetla” prenosi i na zadnji dio – prilikom startanja motora istovremeno se aktiviraju prednja i zadnja LED svjetla. Ne treba posebno isticati da je to sa stanovišta sigurnosti itekako pohvalno. Iskreno, nije zanemarljiv ni vizuelni efekt koji je prvoklasan – EDGE LIGHT stvaraju jedinstven vodoravni potpis do sada neviđen ni na jednom automobilu.
Pogled s prednje i zadnje strane otkriva veći trag točkova (najveći u klasi) a samim tim i veću širinu karoserije u odnosu na prethodnika. Slično bi se moglo reći i za pogled s boka – odmah se vidi veći međuosovinski razmak i niža linija krova. Time se Megane 4. generacije upotpunosti uklopio u trendove koji u posljednje vrijeme vladaju kompaktnom klasom automobila.
Pomalo opijeni skladnom vanjštinom sa zebnjom smo otvorili vrata i spustili se na vozačko sjedište. Strah da se maštovitost dizajnerskog tima potrošila na vanjski dio nije bio opravdan. Unutrašnjost je oblikovana sa istom količinom strasti kao i vanjski dio karoserije.
Svi putnici uživat će u ergonomski osmišljenom okruženju s tim da vozač, logično, raspolaže sa mnogim privilegijama. Kokpit je zamišljen tako da asocira na pilotsku kabinu. U prilog tome ide i ”head-up” displej na kojem se prikazuju sve vozaču bitne informacije – od smjernica navigacije, trenutne brzine do ”čitanja” saobraćajnih znakova. Ispod dobro oblikovanog volana nalaze se instrumenti u boji koji se zapravo nalaze na TFT ekranu.
Boja i grafika ovise o trenutno odabranom programu na MULTI-SENSE sistemu. Fabrika je predvidjela 4 unaprijed određena programa i jedan individualni. Paralelno sa mijenjanjem programa mijenja se konfiguracija instrumenata i ugodno ambijentalno osvjetljenje postavljeno duž cijelog putničkog prostora. Skromniji paketi opreme dolaze sa centralnim 7 inčnim kolor ekranom osjetljivim na dodir dok raskošniji paketi podrazumijevaju vertikalno postavljeni 8,7 inčni (dijagonala 22 cm).
Tvorci su namjerno imitirali logiku tableta i pametnih telefona što bi svima trebalo pogodovati. Preko ekrana se upravlja većinom sistema s kojima novi Megane raspolaže. Uz nabrojano moguće je i zumiranje pojedinih detalja. Sistem je označen kao R-LINK 2… Sve u svemu svi će se snaći kao ”riba u vodi” i bez čitanja uputstva…
Brzim pronalaženjem idealne pozicije za komandama krenuli smo na prvu vožnju. Odmah smo spazili da su sjedišta potpuno nova. Izvedena od dvije vrste pjene, mekše i tvrđe, te kao takva pružaju maksimalnu udobnost uz čvrsto držanje tijela po krivinama. Uz sve nabrojano izgledaju sportski elegantno pa poslije 600 km provedenih u njima dajemo maksimalnu ocjenu.
Kome standardni izgled vanjštine i unutrašnjosti nije dovoljno atraktivan može si odabrati GT-Line paket koji pravi jasan odmak od običnih modela. Obzirom da smo GT-Line verziju vidjeli uživo kraj standardnog Meganea moramo reći da doplata itekako vrijedi…
Novi Megane iznikao je na Renaultovoj platformi CMF C/D koja se već dokazala na modelima Talisman i Espace. Modularna platforma pruža veliki broj kombinacija među kojima posebno ističemo upravljanje zadnjim parom točkova – 4CONTROL dostupnim uz najsnažniju verziju što je prvi slučaj u klasi. Oduvijek je bio trend transfera skupe tehnologije iz automobila viših klasa u niže.
Tako je i sada pa Megane već na startu prodaje raspolaže sa: automatskim regulatorom brzine (ACC), aktivnim kočenjem u slučaju nužde (AEBS), upozorenjem na napuštanje vozne trake (SDW), upozorenjem na sigurnosni razmak (SDW), prepoznavanje saobraćajnih znakova sa upozorenjem na prekoračenje brzine (OSP+TSR), upozorenjem na vozilo u mrtvom uglu (BSW), kamera za vožnju unazad, automatsko uključivanje dugog/kratkog svjetla, sistem sa pomoć i samostalno parkiranje…
Ponuda motora je šarolika s tim da će neke verzije biti dostupne do sredine tekuće godine. Za ljubitelje benzinaca predviđen je 1,2 TCe sa 100 i 130 KS, 1,6 TCe sa 205 KS i klasični usisni 1,6 agregat snažan 115 KS. Obzirom da su ljudi na ovim prostorima okrenuti isključivo dizelašima sastavljena je zanimljiva ponuda motora.
Dobro poznati i usavršeni 1,5 dCi nudi se sa dva nivoa snage, 90 i 110 KS dok veći 1,6 litreni dCi također dolazi u dvije verzije, 130 i 165 KS. Kupac može naručiti model sa klasičnim ručnim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa ili EDC mjenjačem sa dvostrukim kvačilom koji kod benzinaca ima 7 stepeni prenosa a kod dizelaša stepen prenosa manje.
Mi smo po lijepim hrvatskim cestama vozili 1,5 dCi sa 110 KS i 1,6 dCi koji na prednju osovinu šalje 130 KS. Osječaj u vožnji je izvrstan. Bez obzira na jačinu motora snaga se razvija linearno, odnosno skladno. Nema turbo rupe što uz dobro postavljene prenosne odnose omogućava glatka ubrzanja i međuubrzanja. Geometrija ovjesa postavljen je tako da pravi fin balans između sportski čvrstog i limuzinski ugodnog. Na itinereru smo imali sve vrste krivina koje se mogu, ovisno o ambicijama vozača, provesti s punim gasom.
Moramo reći da smo se ugodno iznenadili kvalitetom ovjesa i preciznim upravljanjem. Tradicionalno Renaultove kočnice spadaju u vrh pa i novi Megane uz precizan osječaj na srednjoj pedali usporava snažno. Izraženom konforu u vožnji svoj doprinos daje i vrlo kvalitetna akustična izolacija na kojoj se, očigledno, nije nimalo štedjelo.
Buka je zaista minimalna, čak i pri putnim brzinama od 170-180 km/h. Dakako, uz umanjen šum vjetra reducirana je i buka koju generiraju gume i elementi ovjesa.
Poslije prvog iskustva s francuskim kompaktom ne možemo sakriti oduševljenje. Mišljenja smo da je novi Megane prvi adekvatan odgovor na etabliranu njemačku konkurenciju koja dolazi u vidu Volkswagen Golfa i Opel Astre. Uz privlačan dizajn dolazi trenutno najmodernija tehnologija što čini kombinaciju kojoj je teško odoljeti…
U vrijeme završavanja teksta nismo imali precizne cijene za naše bh. tržište ali smo na press konferenciji čuli da će se bazna, ali ipak dobro opremljena, benzinska verzija moći kupiti za manje od 14.000 eura.