Vozili smo: Novi Opel Crossland X – Pregršt stila u gradskoj vožnji uz kul izgled SUV-a
Vozili smo: Novi Opel Crossland X – Pregršt stila u gradskoj vožnji uz kul izgled SUV-a
U susret dolazećem sajmu automobila u Frankfurtu na kojem će biti predstavljen model Crossland X, Opel je upriličio premijeru ovog modela za bh. tržište. Pored premijere organizovane su i prve testne vožnje novog modela.
Izvana privlačan i kompaktan, vrlo prostran i svestran iznutra s trendovskom dvobojnom karoserijom i kul izgledom SUV-a – to je posve novi Opel Crossland X. Ovaj svestrani gradski crossover (CUV, Crossover Utility Vehicle) drugi je član Opelove obitelji X u B-segmentu gdje će se pridružiti sportskom prodajnom hitu Mokki X. Veći Grandland X bit će predstavljen u kompaktnoj klasi (C-segmentu) nešto kasnije ove godine.
Opel tako započinje svoju proizvodnu ofenzivu „7 u 17“ u sklopu koje će se tijekom 2017. predstaviti čak sedam novih modela. Dva novopridošla modela iz linije X spojit će najbolje iz dva svijeta: automobili su to modernog dizajna sa svim prednostima SUV-a i atributima koji savršeno odgovaraju urbanom stilu života. To su Opelovi modeli koji nude ono nešto X-tra. Opel Crossland X bit će premijerno predstavljen 1. februara u Berlinu.
U usporedbi s Opel Mokkom X, koja dolazi s opcionalnim pogonom na sve točake radi povremene vožnje izvan utabanih cesta, novi Opel Crossland X svojim je čistim vanjskim dimenzijama predodređen za urbana područja, a istovremeno je savršeno prikladan za primjerice posjet obližnjoj organskoj farmi radi kupnje svježih lokalnih namirnica ili vikend u Toscani. Svojom je dužinom od 4,21 metra novi Crossland X 16 cm kraći od Astre, dok je istovremeno 10 cm viši. Putnici tako mogu uživati u povišenom položaju, a time i izvrsnoj preglednosti. Kupci koji traže još bolje iskustvo mogu dodatno poboljšati osjećaj prostranosti opcionalnim panoramskim staklenim krovom.
Novi model nudi i izvanredne inovacije koje će svakodnevnu vožnju učiniti sigurnijom, udobnijom i lakšom. Samo su neki od primjera prilagodljiva prednja svjetla (AFL) s posve LED žaruljama, projekcijski ekran i panoramska stražnja kamera koja pokriva kut od 180 stupnjeva zajedno s naprednom pomoći pri parkiranju (Advance Park Assist), upozorenje u slučaju frontalnog sudara uz otkrivanje pješaka (Forward Collision Alert with pedestrian detection) i autonomno kočenje u slučaju nužde (Emergency Braking[1]), sistem koji reagira ako je vozač umoran (Driver Drowsiness System), pomoć pri držanju prometne trake (Lane Keep Assist), prepoznavanje prometnih znakova ograničenja brzine i upozorenje na objekt u mrtvom kutu (Speed Sign Recognition and Side Blind Spot Alert) samo su neki od primjera. Novi Crossland X dolazi i s izvanrednim mogućnostima povezivanja karakterističnima za Opel zahvaljujući servisu Opel OnStar kao i informacijsko-multimedijskom tehnologijom IntelliLink koja je kompatibilna s platformama Apple CarPlay i Android Auto, uključujući dodirne ekrane u boji najveće dijagonale 20,3 cm (8,5”).
Vozač i suvozač mogu uživati u prednostima nagrađivanih ergonomskih sjedala s AGR-ovim certifikatom (Aktion Gesunder Rücken, Pokret za zdrava leđa), pri čemu je Opel jedini proizvođač koji nudi takvu udobnost u ovom segmentu (i to u Crosslandu X i Mokki X). Zapremina prtljažnika od 410 litara, bez preklapanja naslona stražnje klupe, vodeća je u klasi. Putnici na stražnjoj klupi mogu prilagoditi svoj položaj za 150 mm naprijed i natrag te tako mogu povećati prostor za noge ili prilagoditi kapacitet prtljažnika, što čini Crossland X još svestranijim.
[1] Radi automatski iznad 5 km/h i ispod 85 km/h. Od 5 to 30 km/h usporenje, kako bi se smanjila brzina sudara, iznosi is 0.9g. Od 30 to 85 km/h sistem usporava do maksimalna 22 km/h. Nakon toga vozač mora sam kočiti kako bi još više smanjio brzinu.
“Potražnja za malim SUV-ovima i crossoverima namijenjenim gradskoj vožnji znatno raste. Crossland X sa svojom kombinacijom kul dizajna inspiriranog SUV-ovima, izvanrednih mogućnosti povezivanja i velike praktičnosti predstavlja uz našu sportsku Mokku X drugog snažnog natjecatelja u toj klasi vozila“, rekao je glavni izvršni direktor Opela dr. Karl-Thomas Neumann. „Naš agilni Crossland X nudi užitak u vožnji, a istovremeno odiše urbanim stilom života, što ga čini savršenim za grad i kraće izlete u prirodu.“
B-segment CUV-ova/SUV-ova u velikom je porastu – prodaja se od 2010. upeterostručila! Jedan od prodajnih hitova, a time i jedan od modela koji diktira trendove jest Opel Mokka X. Crossland X će sada biti dodatna stimulacija za uspjeh u ovom novom segmentu koji bilježi munjevit rast, a nalazi se ispod već dokazane kompaktne klase. Stoga možemo očekivati dodatni rast Opelove robne marke.
Čist dizajn i izvanredno korištenje prostora
Robustan, čist i kul – to su tri pridjeva koje treba svaki gradski crossover. Novi Crossland X ima ih sve, a opet ostaje tipični Opel s najboljim mogućim pakiranjem i puno karaktera. Sa svojom je dužinom od 4212 mm, širinom od 1765 mm i visinom od 1590 mm vrlo kompaktan. Crossland X nudi vlastitu interpretaciju Opelove dizajnerske filozofije prema kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost i pritom je čini istovremeno profinjenom i robusnom. Sprijeda u oči prvo upada dojmljiva rešetka s blistavom Opelovom munjom.
Dva kromirana manja krila uokviruju Opelov logotip i protežu se prema van u karakteristično Opelovo duplo krilo LED svjetala za dnevnu vožnju. Središnje vodoravne linije Opelova logotipa pa sve do kromiranih krila i prečki koje se protežu do AFL LED prednjih svjetala odaju dojam posebne širine. Obloge i srebrni umetci tipični za SUV-ove na prednjem dijelu i kroz cijeli donji dio vozila dodatno pojačavaju dojam samopouzdanosti i izgledaju funkcionalno i sportski elegantno.
Čiste bočne linije s krovom koji naizgled lebdi, a koji vizualno odvaja donji dio vozila od gornjeg, optički produžuje Crossland X i pojačava dojam prostranosti njegove unutrašnjosti. „Lebdeći krov“ podsjeća i na zakrivljenu kromiranu liniju prozora Opel ADAM-a koja se spušta prema stražnjem dijelu. Baš kao kod prvaka individualizacije, kupci i ovdje mogu odabrati različitu boju krova. Istaknut stražnji dio Crosslanda X čini da ovaj model neodoljivo asocira na SUV sa svojom dobro vidljivom zaštitom podvozja. Visoko smještena podijeljena stražnja svjetla također krasi element dvostrukog krila i siječe se ispod poklopca prtljažnika, što dodatno pojačava strmo spuštajuća linija krova.
Skulpturalni dizajn, koji je u samom srcu Opelove dizajnerske filozofije, zajedno s jasnim osjećajem preciznosti igra važnu ulogu i u dizajnu unutrašnjosti. Ploča s instrumentima i središnja konzola jasno su strukturirani i vodoravno usmjereni kako bi najbolje odgovarali vozaču. Profinjena kromirana završna obrada oko skupa instrumenata i otvora za zrak odaju dojam visoke kvalitete. Dodirni ekran u boji maksimalne dijagonale 20,3 cm za moderne informacijsko-multimedijske sisteme Radio R 4.0 IntelliLink i Navi 5.0 IntelliLink kompatibilne s platformama Apple CarPlay i Android Auto savršeno su integrirani u središnju konzolu. Čak je moguće bežično puniti kompatibilne pametne telefone putem induktivnog punjenja. Wi-Fi hotspot koji opcionalno nudi osobni pomoćnik za povezivanje i usluge Opel OnStar osigurava izvanredne mogućnosti povezivanja svim mobilnim uređajima.
No, iznimne mogućnosti povezivanja i bogata ponuda motora koja se kreće od benzinskih do dizelskih i LPG dostupnih s ručnim i automatskim mjenjačima nisu jedine značajke koje osiguravaju opušteno putovanje. Osjećaj iznimne prostornosti i prvoklasna ergonomska sjedala Crosslanda X učinit će i najdulja putovanja krajnje ugodnima. Opel Crossland X osvaja i zbog svoje velike prilagodljivosti koja velikim dijelom počiva na kliznom stražnjem sjedalu. Naime, stražnja je klupa djeljiva u omjeru 60/40 i može se pomaknuti natrag za 150 mm, pa je putovanje na stražnjem sjedalu još udobnije za putnike s dugim nogama. Isto je tako moguće pomaknuti sjedalo naprijed, pa se prtljažnik može povećati za dodatnih 520 litara, što ga čini vodećim u klasi.
Dugi se predmeti mogu lako prevesti zahvaljujući sklopivom naslonu za ruke, a kad se stražnja sjedala posve preklope, zapremina prtljažnika raste na 1255 litara. U kabini je moguće na razne praktične načine pohraniti svakodnevne predmete. Crossland X može se zaključati, otvoriti i pokrenuti bez upotrebe ključa zahvaljujući funkciji otvaranja i pokretanja bez ključa.
Tehnologija svjetala koja postavlja standarde i važni pomoćni sistemi
Putovanja mogu biti još ugodnija i sigurnija zahvaljujući brojnim ultramodernim tehnologijama i pomoćnim sistemima koji dolaze s novim Opel Crosslandom X. Prilagodljiva prednja svjetla (AFL) s posve LED žaruljama osiguravaju izvanrednu vidljivost u tami. Funkcije kao što su svjetla u zavojima, pomoć pri korištenju dugih svjetala i automatsko izravnavanje osiguravaju optimalno osvjetljenje ceste ispred vozila. Opcionalni projekcijski ekran smanjuje opasnost od odvraćanja pažnje i projicira najvažnije podatke o brzini, navigaciji i sistemima pomoći izravno u ravnini očiju.
Prednja kamera Opel Eye obrađuje razne podatke i predstavlja temelj za pomoćne sisteme za vozača kao što su prepoznavanje prometnih znakova ograničenja brzine i pomoć pri držanju prometne trake. Ako sistem registrira da vozilo nenamjerno napušta prometnu traku, upozorava vozača zvučnim i vizualnim signalima. I kontrola brzine s graničnikom čini vožnju ugodnijom.
Upozorenje na moguć frontalni sudar uz otkrivanje pješaka i autonomno kočenje u slučajevima nužde pomaže izbjeći prometne nezgode. Sustav oglašava alarm i vizualno upozorenje, ali i samostalno koči ako se udaljenost od vozila ispred naglo smanji, a vozač ne reagira. Upozorenje na mogući frontalni sudar kombinira se s posebnim sistemom koji reagira u slučaju umora vozača (Driver Drowsiness System) koji preko stila vožnje procjenjuje razinu umora vozača i upozorava ako su potrebni zaustavljanje i odmor.
Crossland X dolazi i s panoramskom stražnjom kamerom. Ona povećava kut preglednosti iza automobila na 180 stupnjeva tako da vozač može, primjerice, prilikom vožnje unatrag vidjeti druge sudionike u prometu koji se približavaju s obje strane. Najnovija generacija napredne pomoći pri parkiranju dodatno olakšava taj česti manevar. Prepoznaje prikladna parkirna mjesta i automatski parkira vozilo, a može i automatski izići s parkirnog mjesta. U oba slučaja, vozač mora samo upravljati papučicama. A tijekom zimskih mjeseci grijani upravljač i grijano vjetrobransko staklo povećavaju udobnost i sigurnost.