Vozili smo: Novi Dacia Duster druge generacije
Vozili smo: Novi Dacia Duster druge generacije
Rumunjska Dacia na ovogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu predstavila je drugu generaciju Duster modela. Već tom prilikom upoznali smo se sa promjenama koje donosi novi Duster, a dva mjeseca kasnije u okolini Francuskog Marseillesa dobili smo priliku da praktično isprobamo novog Dustera.
Novi Duster vozili smo na nekoliko vrlo zanimljivih ruta po Francuskoj Provansi, kao i na posebno pripremljenom off-road poligonu gdje smo se mogli uvjeriti u izuzetno dobre terenske sposobnosti ovog terenca.
Vanjske promjene
Druga generacija Dustera donijela je blagi facelift koji nije značajno promjenio ovaj modela, ali sasvim dovoljno da drugu gneraciju učini prepoznatljivom. Sa estetskim promjenama te uz korištenje novih kvalitetnijih materijala, Duster je dodatno dobio na snazi prvlačenja novih kupaca! Glavne promjene zahvatile su prednji kraj automobila, gdje je Duster dobio novu svjetlosnu grupu, novu rešetku motora, te niže postavljeni usisnik zraka. Navedene promjene potpuno su promjenile karakter Dustera koji sad s prijeda izgleda robusno i agresivno, što se i očekuje terenca!
Duster je dobio i nove krovne nosače na kojima stoji naglašeni natpis „DUSTER“ koji pored funkcionalnosti dodatno uljepšavaju bočnu siluetu automobila. Sa drugom generacijom ovog modela došla je i proširena ponuda aluminijumskih točkova, pa je testni Duster bio postavljen na nove 16 inčne „Dark Metal” felge. Stražnji dio automobila dobio je blago izmjenjenu svjetlosnu grupu, hromiranu ispušnu cijev, te u verziji sa 4×4 pogonom, naljepnicu 4WD. Na kraju vanjske vizuelne promjene zaokružuje nova Comete Grey boja.
Piše: Emir Kalender
Unutrašnje promjene
Putnička kabina novog Duster znatno je unaprijeđena korištenjem kvalitetnijih materijala te novim dizajnerskim rješenjima. Dizajneri nisu pravili velike promjene već su na prethodnim dizajnerskim rješenjima napravili izmjene koje su donijele novu svježinu i funkcionalnost. Tu prvenstveno mislimo na potupno novu centralnu konzolu koja je dobila novi raspored pretinaca, te mogućnost porudžbe Dacia MEDIA NAV sistema koji nudi podršku za Bluetooth i satelitsku navigaciju.
Sjedišta su bolje profilisana i poboljšane udobnosti, koja se nude u novoj kolornoj šemi materijala kojim su presvučena. Po priv put Duster je moguće poručiti sa kožnim grijanim sjedištima što je dodatni korak naprijed.
Novi Duster dobio je i novu opremu kao što je serijski ABS, elektronski nadzor stabilnosti (ESC), sistem pomoći pri naglom kočenju (EBA), prednji vozačev i suvozačev zračni jastuk, bočni zračni jastuci za zaštitu glave i prsa, regulator i ograničivač brzine, stražnji senzori za parkiranje, automatsko zaključavanje u vožnji, pokazivač vanjske temperature… Automatski prekidači za upravljanje električnim podizačima prozora sada su smješteni na na vozačevim vratima. Stražnja sjedišta nude Isofixove tačke za jednostavno i sigurno postavljenje dječjih sjedalica.
Kada je riječ o novom multimedijalnom sistemu, treba svakako istaći da je isti lokaliziran za govorno područije bivše Jugoslavije, što će mnogima olakšati njegovo korištenje. Duster druge generacije nudi više prostora u kabini te veću zapreminu prtljažnika, koja iznosi čak do 475 litara, ovisono o izvedbi, te dodatnih 3,3 litra dodatnog prostora za odlaganje u kabini. Kada se preklope sjedišta novi Duster sposoban je prevesti predmet dug do 270 cm.
Tehničke izmjene
Druga generacija Dustera dobila je novi benzinski TCe 125 motor. Radi se o 1.2-litrenom čeverocilindarskom turbo motoru sa direktnim ubrizgavanje koji bi trebao ponuditi male troškove održavanja i dobru ekonomičnost. Motor nudi 125 KS i 205 Nm okretnog momenta, a prema navodima proizvođača odlikuje ga potrošnja oko 6,0 litara.
Kako bi se povećao stepen ekonomičnosti tu je i funkcija Eco Mode te indikator za promjenu stepena prijenosa. Kada je riječ o dizelskoj ponudi novi Duster je dostupan sa 1.5 dCi motorom sa 90 i 110 KS. Dizelski motori također su upareni sa novim šestepenim ručnim mjenjačem.
Kada je uključen Eco Mode on ograničava rad motora, sistem hlađenja i grijanje na prihvatljivu razinu udobnosti za putnike, te na taj način pravi uštedu u potrošnji goriva. Indikator za izmjenu stepena prijenosa svetlosnim signalom upozorava vozača kada je optimalno promjeniti stepen prijenosa, na naviše ili naniže. U smanjenju potrošnje goriva i emisije CO2 značajan doprinos dala je redukovana težina, pa je izvedba 4×4 olakšana za 30 kg, a izvedba sa 4×2 za 11 kg.
Zvučna izolacija u novom Dacia Dusteru znatno je poboljšana, što je posebno vidljivo tokom vožnje na auto putu. Razina buke znatno je smanjena zbog bolje zvučne izolacije kabine i smanjenja buke motora. Veliku zaslugu za ove rezultate imaju novi dihtunzi vrata i prozora.
Utisci sa vožnji
Tokom dvodnevne test vožnje imali smo priliku isprobati Duster model pokretan sa novim 1.2-litrenim TCe 125 benzincem i 1.5 dCi dizelom sa 90 KS. Tokom prvog dana vozili smo Duster sa novim 1.2 TCe 125 motorom i pogonom samo na prednje točkove. Naša ruta obuhvatila je gradsku vožnju sa neizbježnim probijem kroz uske i zakrčene ulice, te neizbježna stajanja na semaforima. To je bila idealna prilika uvjerti se u lahkoću vožnje i okretljivost Dustera u svakodnevnim gradskim gužvama.
Drugi dio rute obuhvatio je vožnju krivudavim lokalnim cestama koje su pružale prelijep pogled na okolinu u Francuskoj Provansi (Les Baux-de-Provence) te neizbježno fotografisanje sa jesenjim pejsažima. Dionica vožena po lokalnim putevima nije nam mogla pružiti „čari balkanskih“ puteva za koje je Duster jednostavno „stvoren“.
Nešto agresivnija vožnja po krivudavom putu nije predstavljala veliki izazov za novi Duster, pa smo se uputili na auto put na kojem smo mogli provjeriti tvrdnje proizvođača o boljoj akustičnoj izolaciji. U prilog ovom testu išao je vjetar koji je konstantno puhao tokom vožnje auto putem, a nama je jedino ostalo da konstatujemo da na fabričke tvrdnje o boljoj akustičnoj izolaciji nemamo šta prigovoriti.
Na kraju rute došli smo na off-road poligon gdje su nas dočekali Duster modeli pokretani sa 1.5 dCi motorom sa 110 KS i 4WD pogonom. Na poligonu smo imali priliku lično isprobati isprobati sve off-road mogućnosti novog Dustera. Tokom poligonskog testa novi Duster bez problema je savladavao sve prepreke, za što je zaslužna odlična kombinacija provjerenog Nissanovog 4×4 pogonona i 1.5 litrenog dCi Renault motora.
Novi Duster cjenovno bi trebao ostati u okviru svog prethodnika, a sa svim unaprijeđenjima nema sumnje da će napraviti odlične prodajne rezultate jer zaista nudi odličan omjer uloženog dobijenog.