Vozili smo: Nova Nissan NP300 Navara – Tri u jedn
Vozili smo: Nova Nissan NP300 Navara – Tri u jedn
Nissanov pick-up Navara nastala je na 80-godišnjoj tradiciji i iskustvu pa je već prilikom najave nove modelske generacije privukla značajnu pažnju. Nova generacija predstavljena je prošle godine na sajmu automobila u Frankfurtu, a nedugo zatim nagrađena je titulom za „Pick-up of the Year 2016“. U oštroj konkurenciji međunarodni stručni žiri je pohvalio vozna svojstva, off-road sposobnosti, performanse i nosivost.
Piše: Milan Đurić
Tokom razvoja novog modela inženjeri su veliku pažnju posvetili poboljšanju udobnosti uz zadržavanje provjerenih sposobnosti. Novi model je, zapravo je obnovljena verzija prethodne generacije uz brojna nova tehnološka rješenja.
Šasija je ostala u osnovi jednaka prethodnom modelu sa blagim izmjenama kako bi se uspješno inkorporirao unaprijeđen sistem vješanja, što rezultira boljim voznim svojstvima i manjom ukupnom masom. Cilj je bio postići uglađenost i udobnost svojstvenu SUV-ovima i crossoverima, a zadržati robusnost primjerenu težim radnim uslovima.
Dizajn je osmišljen u skladu sa potrebama evropskih kupaca, a odvažan i dinamičan izgled postignut je skladnom kombinacijom konveksnih i konkavnih površina, te prepoznatljivim LED dnevnim svjetlima. Prilagođenost evropsim kupcima ogleda se i u činjenici da se Navara proizvodi u Španiji u proizvodnim pogonima nedaleko Barcelone.
Unutrašnjost je potpuno obnovljena kako bi se vozaču i putnicima pružio najbolji mogući komfor i nivo kvalitete. To se posebno odnosi na novu tablu sa instrumentima i prednja sjedišta sa novim ergonomskim rješenjima.
Novost je i 2,3-litreni dCi agregat koji je ekonomičniji od prethodnika za 24%, a koji dolazi sa snagama od 163 i 190 KS, slabiji sa jednostrukim, a jači sa dvostrukim turbo punjačem. Sistem pogona razvijen je na osnovi prethodne generacije i unaprijeđen tako da garantuje sigurnost i u najtežim uslovima.
Prvi utisci
Imali smo priliku isprobati Navaru tokom dobro osmišljene i uspješno realizirane prezentacije za BH novinare. Nissanovi inženjeri su prilikom razvoja ovog modela imali veoma visoke ambicije, budući da iza sebe imaju bogato dugogodišnje iskustvo. Namjera je bila spojiti svojstva tri različita vozila u jedno. Jednostavno rečeno, trebalo je postići udobnost svojstvenu crossoverima, zadržati vozna svojstva pravog terenca, te nosivost lakog komercijalnog vozila.
Tokom vožnji imali smo priliku uvjeriti se koliko su u tome uspjeli, a pravi sud o tome će dati brojnost budućih kupaca, kojih već ima u Bosni i Hercegovini.
Na probne vožnje krenuli smo autoputem i uvjerili se da se na otvorenom putu Navara ponaša kao crossover. Unutrašnjost je ugodna i dobro oranizirana, sjedišta su udobna i dobro postavljena, ergonomski raspored u skladu sa očekivanjima, a zvučna izolacija odlična. Čak ni prilikom kretanja većim brzinama, buka ne prodire u unutrašnjost, čak je i snažni turbodizel motor (u našem slučaju sa dvije turbine i 190 KS) gotovo nečujan. Udobnost je na visokom nivou, jer je stražnja kruta osovina (iz prethodne generacije) zamijenjena novim multi-link vješanjem.
Tokom putovanja vozili smo model koji pokreće motor sa 190 KS, a čija se snaga prenosi putem 6-stepenog ručnog mjenjača, te smo imali priliku uvjeriti se u zaista dobre performanse. Također, potrebno je istaći da je Navara unatoč svojim gabaritima veoma agilno i manevarbilno vozilo, a visoka pozicija vozača i velike ostakljene površine osiguravaju dobru preglednost neophodnu za gradsku vožnju.
Nakon što smo se uvjerili u mogućnosti Navare na safaltu, imali smo priliku isprobati njene mogućnosti i u off-roadu. Na makadamu, Navara je „svoj na svome“, makadam, blato, lokve… ne mogu je zaustaviti. Interesantno je da udobnost ostaje na visokom nivou, čak i prilikom vožnje van asfaltiranih površina, što za vozila ovog segmenta i nije previše čest slučaj. Također, uvjerili smo se da unatoč snazi pogonski agregat pokazuje zavidnu ekonomičnost, koja će svakako obradovati buduće vlasnike.
Ovaj model je već dostupan na BH tržištu, a cijene su pozicionirane u skladu sa mogućnostima vozila. Osnovni model, nosi oznaku DC Visia 163, što zanči da ima duplu kabinu (Double Cab sa 4 vrata), opremu Visia i motor snage 163 KS, može se kupiti za 63.700 KM. Vozilo sa jačim motorom (190 KS) i opremom Acenta, može se dobiti za 79.800 KM, dok bi za vozilo sa najboljim paketom opreme i automatskim 7-stepenim mjenjačem, trebalo izdvojiti 93.000 KM.
Naravno, Navara se može naručiti i sa nešto manjom kabinom, King Cab (kabina sa 2 vrata), po početnoj cijeni od 62.200 KM, a moguće je naručiti šasiju sa DC kabinom, spremnom za različite nadgradnje, u zamjenu za 60.800 KM.