Vozili smo: Audi A5 Sportback 2.0 TDI Quattro S-Line – Za sva čula

Vozili smo Audi A5 sportback 2.0 quattro -620 01

Vozili smo: Audi A5 Sportback 2.0 TDI Quattro S-Line – Za sva čula

Audi A5 sportback spaja eleganciju coupea, udobnost limuzine i praktičnost karavana, odnosno hatchback. Baziran je na mehaničkoj platformi modela “A4” po svemu ostalom je mnogo srodniji coupeu “A5”.

Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_01
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_02
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_03
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_04
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_05
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_06
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_07
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_08
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_10
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_09
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_11
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_12
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_13
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_14
previous arrow
next arrow
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_01
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_02
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_03
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_04
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_05
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_06
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_07
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_08
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_10
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_09
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_11
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_12
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_13
Vozili_smo_Audi_A5_sportback_2.0_quattro_14
previous arrow
next arrow

Testira Auto magazin, partner Carlander portala
Piše: Ivan Katunac

Preciznu klasifikaciju ovog modela je nemoguće dati. Na prvi pogled, po niskoj silueti krova i mišićavim bokovima rekli biste da je to coupeu. Ipak, na drugi pogled vidite da ovaj auto ima jedan par vrata više! Ako nije coupe, onda je sigurno sedan. Greška! Sportback ima peta vrata, čime vozilo dobija i na praktičnosti. Pored atraktivne linije krova i boka, tu su i vrata koja u čisto kupeovskom maniru nemaju okvire prozora.

Vozili smo Audi A5 sportback 2.0 quattro -620 02

Rekli smo da je A5 Sportback baziran na platformi modela “A4”. To se može zaključiti i po međuosovinskom rastojanju koje je dva milimetra duže od standardnog “A4”. Ipak, po svemu ostalom, Sportback je tipičan predstavnik klase “A5”.

Glavni konkurenti su već dobro utabali teren na koji je ovaj Audi kročio. Tu su Mercedes CLS, BMW 5 Gran Torusimo i “pobratim” Volkswagen CC. Kao što se vidi u pitanju su veoma ozbiljni igrači, tako da su i u Audiju konstrukciji ovog vozila prišli veoma studiozno.

Vozili smo Audi A5 sportback 2.0 quattro -620 03

Motor u testiranom primjerku dobro je poznati, 2.0-litreni TDI sa quattro pogonom razvija 177 KS i maksimalni okretni moment od 380 Nm. Ovo je sasvim dovojlno za maksimalnu brzinu od 222 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,9. Uz sve to, potrošnja goriva je skromnih 7,2 litra eurodizela. Automobil sa testa imao je i sedmostepeni robotizovani mjenjač sa dva kvačila S-Tronic.

Sa ovim automobilom ćete biti upadljivi na svakom koraku, ali vam sigurno neće nakačiti epitet “skorojevića”. Limuzinski geni Sportbacka dat će vam kredibilitet pri susretu sa poslovnim partnerima, a na posljetku prtljažnik od čitavih 480 litara dobro će doći prilikom velike porodične kupovine. Naravno, A5 Sportback nije, a i ne treba da bude, jeftin. Osnovna verzija košta 42.701 eura. Ipak, kada kupujete novi Audi, od vas se prosto očekuje da automobil bogato opremite po svom ukusu, željama i potrebama te da oplemenite odličnu osnovu.

Vozili smo Audi A5 sportback 2.0 quattro -620 04

Takav je bio i testni primjerak koji je od dodatne opreme imao S-line paket, a koji se naručuje odvojeno za karoseriju, kabinu i ogibljenje. Paket za karoseriju podrazumjeva sportske branike sa difuzorima obojenim u platinum sivu boju, logo na blatobranima i pragovima vrata, hromirane krajeve ispušnog sistema, aluminijumske felge od 18 inča. Pored navedenih stavki, posebni paket opreme sadrži i sportski ovjes sa dinamičkim podešavanjem koje je spušteno oko 10 milimetara, kao i zadnje parking senzore, tempomat i bluetooth konekciju. Ovaj paket doplaćuje se 5.782 eura.

Drugi paket dodatne opreme kojim je bio opremljen testni model donio je lajsne oko prozora u svijetloj boji, automatski klima uredjaj sa tri zone, multifunkcionalni sportski volan sa tri kraka obložen kožom, MMI navigation plus sistem sa kolor ekranom od 7 inča na centralnoj konzoli i „hard“ diskom veličine 20 GB, DVD uređaj sa dva čitača za SD kartice i 8 zvučnika. Ovaj paket košta 4.154 eura.

Vozili smo Audi A5 sportback 2.0 quattro -620 06

Treći paket donosi još po neku pojedinačnu stavku, poput paketa osvjetljenja, sjedišta u kombinaciji štof/koža, pa je tako testirani automobil košta ukupno 54.703 eura.

Šest miliona Audija Quattro

Za gotovo 35 godina Audi je prodao preko šest miliona vozila sa quattro pogonom. Revolucionarni pogon je tokom godina mjenjan i usavršavan, tako da sadašnji automobili imaju sistem koji se u velikoj mjeri kontroliše preko računara i senzora. Quattro sistem pogona može se pohvaliti specijalnom tehnologijom koja uz pomoć senzora prepoznaje vrstu i kvalitet podloge po kojoj se vozi.

Vozili smo Audi A5 sportback 2.0 quattro -620 07

U skladu sa tim računar kontroliše parametre rada sistema za elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP). To praktično znači da je auto u svakom trenutku spreman da na odgovarajući način odreaguje na komande vozača, bez bojazni da bi moglo da dođe do neprijatnih situacija kao što su proklizavanja bilo prednjeg ili zadnjeg dijela.

Vozili smo Audi A5 sportback 2.0 quattro -620 08

Kategorije: Vozili smo