Vozili smo: Audi A5 Sportback 2.0 TDI Quattro S-Line – Za sva čula
Vozili smo: Audi A5 Sportback 2.0 TDI Quattro S-Line – Za sva čula
Audi A5 sportback spaja eleganciju coupea, udobnost limuzine i praktičnost karavana, odnosno hatchback. Baziran je na mehaničkoj platformi modela “A4” po svemu ostalom je mnogo srodniji coupeu “A5”.
Testira Auto magazin, partner Carlander portala
Piše: Ivan Katunac
Preciznu klasifikaciju ovog modela je nemoguće dati. Na prvi pogled, po niskoj silueti krova i mišićavim bokovima rekli biste da je to coupeu. Ipak, na drugi pogled vidite da ovaj auto ima jedan par vrata više! Ako nije coupe, onda je sigurno sedan. Greška! Sportback ima peta vrata, čime vozilo dobija i na praktičnosti. Pored atraktivne linije krova i boka, tu su i vrata koja u čisto kupeovskom maniru nemaju okvire prozora.
Rekli smo da je A5 Sportback baziran na platformi modela “A4”. To se može zaključiti i po međuosovinskom rastojanju koje je dva milimetra duže od standardnog “A4”. Ipak, po svemu ostalom, Sportback je tipičan predstavnik klase “A5”.
Glavni konkurenti su već dobro utabali teren na koji je ovaj Audi kročio. Tu su Mercedes CLS, BMW 5 Gran Torusimo i “pobratim” Volkswagen CC. Kao što se vidi u pitanju su veoma ozbiljni igrači, tako da su i u Audiju konstrukciji ovog vozila prišli veoma studiozno.
Motor u testiranom primjerku dobro je poznati, 2.0-litreni TDI sa quattro pogonom razvija 177 KS i maksimalni okretni moment od 380 Nm. Ovo je sasvim dovojlno za maksimalnu brzinu od 222 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,9. Uz sve to, potrošnja goriva je skromnih 7,2 litra eurodizela. Automobil sa testa imao je i sedmostepeni robotizovani mjenjač sa dva kvačila S-Tronic.
Sa ovim automobilom ćete biti upadljivi na svakom koraku, ali vam sigurno neće nakačiti epitet “skorojevića”. Limuzinski geni Sportbacka dat će vam kredibilitet pri susretu sa poslovnim partnerima, a na posljetku prtljažnik od čitavih 480 litara dobro će doći prilikom velike porodične kupovine. Naravno, A5 Sportback nije, a i ne treba da bude, jeftin. Osnovna verzija košta 42.701 eura. Ipak, kada kupujete novi Audi, od vas se prosto očekuje da automobil bogato opremite po svom ukusu, željama i potrebama te da oplemenite odličnu osnovu.
Takav je bio i testni primjerak koji je od dodatne opreme imao S-line paket, a koji se naručuje odvojeno za karoseriju, kabinu i ogibljenje. Paket za karoseriju podrazumjeva sportske branike sa difuzorima obojenim u platinum sivu boju, logo na blatobranima i pragovima vrata, hromirane krajeve ispušnog sistema, aluminijumske felge od 18 inča. Pored navedenih stavki, posebni paket opreme sadrži i sportski ovjes sa dinamičkim podešavanjem koje je spušteno oko 10 milimetara, kao i zadnje parking senzore, tempomat i bluetooth konekciju. Ovaj paket doplaćuje se 5.782 eura.
Drugi paket dodatne opreme kojim je bio opremljen testni model donio je lajsne oko prozora u svijetloj boji, automatski klima uredjaj sa tri zone, multifunkcionalni sportski volan sa tri kraka obložen kožom, MMI navigation plus sistem sa kolor ekranom od 7 inča na centralnoj konzoli i „hard“ diskom veličine 20 GB, DVD uređaj sa dva čitača za SD kartice i 8 zvučnika. Ovaj paket košta 4.154 eura.
Treći paket donosi još po neku pojedinačnu stavku, poput paketa osvjetljenja, sjedišta u kombinaciji štof/koža, pa je tako testirani automobil košta ukupno 54.703 eura.
Šest miliona Audija Quattro
Za gotovo 35 godina Audi je prodao preko šest miliona vozila sa quattro pogonom. Revolucionarni pogon je tokom godina mjenjan i usavršavan, tako da sadašnji automobili imaju sistem koji se u velikoj mjeri kontroliše preko računara i senzora. Quattro sistem pogona može se pohvaliti specijalnom tehnologijom koja uz pomoć senzora prepoznaje vrstu i kvalitet podloge po kojoj se vozi.
U skladu sa tim računar kontroliše parametre rada sistema za elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP). To praktično znači da je auto u svakom trenutku spreman da na odgovarajući način odreaguje na komande vozača, bez bojazni da bi moglo da dođe do neprijatnih situacija kao što su proklizavanja bilo prednjeg ili zadnjeg dijela.