Vozili smo: Renault Kadjar – Vozi i pjevaj!
Vozili smo: Renault Kadjar – Vozi i pjevaj!
Renault najavljuje Kadjar kao vozilo velikih mogućnosti, a kako bismo se u te tvrdnje uvjerili, imali smo priliku isprobati ga u uslovima gradske vožnje, na autoputu, kao i na idealno odabranoj lokaciji – Deliblatskoj peščari.
Piše: Milan Đurić
Kadjar dolazi kao nastavak Renaultove „crossover ofanzive“, koju je dosta uspješno započeo model Captur. Naime, u posljednjih nekoliko godina crossoveri bilježe veliku, sve veću potražnju na tržištu, pa se većina proizvođača trudi da upravo u tom segmentu ponude svoje najbolje proizvode. Potražnja za crossoverima nije slučajnost, jer takva vozila nude upotrebljivost i praktičnost, dobra vozna svojstva čak i u blagom off-roadu, uz udobnost i ekonomičnost.
Crossoveri su uspjeli ponuditi ono što je donedavno bilo teško zamislivo u jednom automobilu i uz sve to zadržati prihvatljivu cijenu. Zbog svega toga, sada se i crossoveri mogu podijeliti prema svojoj veličini, a Kadjar pogađa „u sridu“ i prvi je Renaultov predstavnik ove vrste u C segmentu.
Kadjar je najavljen još prošle godine, a premijerno je predstavljen proljetos, na sajmu automobila u Ženevi. Posebno ohrabrenje za lansiranje ovog modela Renault je dobio dobrim tržišnim odzivom na model Captur, pa Kadjar, kao njegov „veći brat“ ima sasvim logičan zadatak da proširi ponudu i jednostavno zadovolji kupce kojima je Captur nedovoljno velik.
Dizajn
Dizajnerski, oblikom maske hladnjaka, izgledom svjetala i prepoznatljivim udubljenim profilima na vratima, Kadjar donosi jasnu sličnost sa manjim Capturom. Međutim, zbog većih dimenzija, nešto drugačijih proporcija, naglašenijih blatobrana i većeg rastojanja od tla, ostavlja robusniji, masivniji i dinamičniji utisak. Prednji i stražnji dio vozila odaju snagu, dok bočne valovite linije dodaju dinamičnu eleganciju. Prednja svjetla su izuzetno atraktivna zbog LED elemenata postavljenih u obilku slova C, a slična grafička rješenja vidljiva su i straga. Uz to, Kadjar donosi i pogon na sve točkove, čime se po svojim mogućnostima jasno distancira od „manjeg brata“.
U biti, Kadjar je postavljen na CMF C/D platformu kao Nissan Qashqai, što ih nedvosmiosleno stavlja u istu porodicu, što u stvari i nije loše, jer Nissan u ovom segmentu ima zapažen uspjeh, a Qashqai je jedan od najprodavanijih modela u segmentu.
Unutrašnjost
Budući da Kadjar spada u C segment, te da je raspoloživi prostor dobro iskorišten, unutrašnjost je dosta prostrana. Posebno se ističe širina unutrašnjosti, pa putnicima krupnijeg stasa neće biti tijesno, čak ni na stražnjim sjedištima. Potrebno je istaći da su sjedišta veoma udobna, jer su po prvi put za njihovu izradu korišteni pjenasti materijali različitih tvrdoća: središnji dijelovi sjedišta i naslona su od mekšeg materijala, dok su bočni od tvrđeg, kako bi osigurali bolju lateralnu podršku. Takva sjedišta, uz udobnost, podižu i nivo sigurnosti.
Prtljažnik ima osnovnu zapreminu od 472 litra, što je značajno više u odnosu na Qashqai (za 42 l), osim toga ima dvostruku podnicu, mogućnost dijeljena po dužini, dok se preklapanjem stražnjih sjedišta dobija zapremina od ukupno 1.472 litra.
Veoma bitan je i dobar ergonomski raspored komandi, kao i čitljivi displeji. Da, ekran: ekran na centralnoj konzoli (7-inčni, osjetljiv na dodir) ima višestruku namjenu (audio sistem, navigacija, kamera za vožnju unatrag…), a drugi ekran (čak i važniji) čini tablu sa instrumentima, jer iako ima izgled analognog pokazivača, obrtomjer je zapravo njegova digitalna slika.
Izbor motora i pogona
Osnovni model (ili ako hoćete: model sa najnižom cijenom) pokreće motor sa oznakom Energy TCe 130. To je benzinski, turbo punjeni agregat sa diretnim ubrizgavanjem, radnom zapreminom od 1.197 ccm, sa 130 KS (pri 5.500 o/min) i 205 Nm okretnog momenta.
Najekonomičniji motor u ponudi nosi oznaku Energy dCi 110, a radi se o već poznatom i provjerenom 1,5 litrenom dizelašu sa 110 KS i 260 Nm okretnog momenta pri 1.750 o/min. Ovaj motor kupcima je dostupan sa 6-stepenim ručnim mjenjačem ili sa EDC Automatic mjenjačem sa dvostrukim kvačilom.
Najpotentniji u motor ponudi nosi oznaku Energy dCi 130, koji iz radne zapremine od 1.598 ccm razvija 130 KS i 320 Nm okretnog momenta (pri 1.750 o/min). Uz ovaj motor isporučuje se 6-stepeni ručni mjenjač, a dostupan je u varijantama pogona 2WD (pogon samo na prednje točkove, kao i svi slabiji motori) i 4WD (pogon na sva četiri točka). Svi motori u ponudi zadovoljavaju Euro 6 norme uz standardni Start&Stop sistem.
Kako bi vozila sa pogonom samo na prednje točkove lakše savladavala prepreke, pripremljen je novi sistem nazvan Extended Grip. Ovaj napredni sistem omogućuje ručni odabir načina rada odnosno podloge: put (Normal), zemljana podloga i Expert mod, a najbolje rezultate postiže uz „all season“ gume, jer poboljšava prijanjanje u težim uslovima vožnje.
Vozila sa 4×4 pogonom (4WD) imaju već provjereni sistem koji pruža mogućnost odabira samo prednjeg pogona, automatski mod (gdje elektronika ocjenjuje kada snagu treba uptiti i na stražnje točkove, najviše do 50%), a tu je i mogućnost „zaključavanja“ (Lock), kada je raspodjela snage na prednju i stražnju osovinu jednaka.
Cijene
Cijene su pozicionirane tako da, kako se u Renaultu nadaju, ne „poremete“ prodaju sibilantskog Qashqaija, te da kroz velike mogućnosti individualizacije, ostave i Kadjaru dovoljno prostora, budući da će biti dostupan sa 4 nivoa opreme: Life, Zen, XMod i Bose. Tako bi osnovni model Energy TCe 130, sa opremom Life trebao biti dostupan po cijeni od oko 17.590 eura, dok bi najskuplji model sa najjačim motorom, 4WD pogonom i opremom Bose, trebao biti dostupan za 27.190 eura.
Ovakve cijene su dobro pozicionirane, posebno imajući u vidu da je proizvodnja locirana u pogonu Palencia. Plasman Kadjara u evropskim zemljama je već počeo, uskoro se očekuje prodaja i u Africi, dok iduće godine počinje njegova proizvodnja u plasman u Kini. Na BH tržištu, Kadjar se očekuje do kraja juna mjeseca, kada će bit i jasno definisane cijene za sve modele i nivoe opreme.
Sposobnosti
Kako bi se novinari uvjerili u mogućnosti Kadjara, te svoje impresije prenijeli potencijalnim kupcima, imali smo priliku isprobati ovo vozilu u svim mogućim uslovima. Vožnje smo započeli zakrčenim ulicama Beograda, pa je bilo jasno da Kadjar ima sasvim solidne manevarske sposobnosti, nisku potrošnju goriva (Energy dCi 130 4WD, Bose), te da se sa sigurnošću možemo osloniti na sistem navigacije. Nakon izlaska iz grada dočekala nas je otvorena cesta, veće brzine i provjera udobnosti.
Iako je testni model bio opremljen najvećim 19-inčnim točkovima, što podrazumijeva gume niskog profila, udobnost je veoma dobra, a nivo buke očekivano nizak. Pravu off-road „poslasticu“ imali smo u Deliblatskoj peščari. Iskusili smo vožnju po travnatoj i pjsekovitoj podlozi tog geomorfološkog fenomena, nedaleko od mjesta gdje je snimljen kultni film „Ko to tamo peva“.