Vozili smo: Porsche Road Tour 2015. – 911 Turbo S, Panamera GTS, Cayman GTS i Boxter S
Vozili smo: Porsche Road Tour 2015. – 911 Turbo S, Panamera GTS, Cayman GTS i Boxter S
U organizaciji kompanije Porsche BH, uvoznika za vozila Volkswagen grupacije, održan je Porsche Road Tour za predstavnike auto medija. Tom prilikom predstavnici bh auto medija imali su priliku isprobati vrhunske automobile stuttgartskog proizvođača kao što su 911 Turbo S, Cayman GTS, Boxter S, Panamera GTS, Cayanne S E-Hybrid i Macan S Diesel.
Porsche Road Tour vožen je na relaciji Sarajevo-Konjic-Sarajevo, po baš i nezavidnim vremenskim uslovima jer nas je svo vrijeme pratila kiša. No, jedinstveni užitak u vrhunskim Porsche modelima teško da je šta moglo pokvariti.
Piše: Emir Kalender
Prisutnim novinarima pridružio se profesionalni Porsche vozač Jukka Honkavuori (Finska) koji u svojoj biografiji ima upisano da je pobjednik Porsche GT3 Cup-a 2014.godini. On je u kratkim izlaganjima pokušao dati kratke upute prije samog polaska na vožnju, te je konstantno bio na raspolaganju za sva pitanja u vezi sa upravljanjem Porsche vozilima.
Start Porche Road Toura bio je ispred kompanije Porsche BiH, a krajnja destinacija bila je Konjic. Tokom vožnje, uz policijsku pratnju, imali smo priliku djelimično isprobati čari koje pružaju ovi automobili. Prvo iskustvo sa ponuđenim automobilima bilo je sa sportskom krstaricom Panamera GTS koju pokreće 440 KS. Startanjem motora ove krstarice automatski se ježi koža na tijelu vozača, suvozača i putnika… Da, onim kojima je Porsche kao i svako drugo auto, to neće razumjeti.
Porsche Panamera GTS, po ličnom stavu, automobil je koji pruža sve. Neko se s tim neće složiti, ali ovaj automobil pruža teško spojive odlike: snagu, sportski užitak, prepoznatljivost, raskošnu i prostranu putničku kabinu, uglađenost, te još mnogo drugih epiteta u superlativu. Testnu Panameru GTS pokretao je 4.8-litreni osamcilindarski motor iz kojeg je izvučeno 440 KS i 520 Nm okretnog momenta. Motor je uparen sa sportskim Porsche automatskim PDK mjenjačem sa dvostrukim kvačilom što mu obezbjeđuje super brze promjene stepena prijenosa bez gubitka snage. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno joj je 4,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 288 km/h. Ako u obzir uzmemo veličinu automobila koja iznosi preko 5 metara i težinu 1.925 kg onda brojke ubrzanja i maksimalne brzine imaju posebu „težinu“.
Konceptualno, recimo, Panamera bi trebala biti za direktore ili vlasnike kompanija koji vole sportske automobile i sportsku vožnju. Po veličini putničke kabine jasno je da bi se VIP osoba trebala voziti na zadnjoj klupi gdje prostora ima kao u dnevnoj sobi, ali postavlja se logično pitanje, zašto bi neko ko voli sportsku vožnju dopustio da ga vozi vozač kada on sam može voziti i dodatno uživati? Šalu na stranu, Panamera GTS je vrhunska sportska krstarica koja sa 440 KS svima na putu daje do znanja da je spreman udovoljiti svim izazovima.
Panamera GTS stvorena je za auto puteve gdje joj postizanje visokih brzinski špiceva predstavlja poslasticu, a pri tome putnici uživaju u maksimalnom komforu. Ipak, ono što je karakteristično za sve sportske limuzine ovakvog tipa jeste decentna grmljavina ispušnog sistema, ali pravim ljubiteljima ovakvih automobila možda će i nedostajati koji decibel više. Porscheova krstarica je čisti luksuzni užitak sa sportskim performansama, a njega u Bosni i Hercegovini možete imati već od 239.370,00 KM sa PDV-om.
…Nakon luksuzne Panamere GTS došla je i prva promjena vozila, a po rasporedu čekao nas čistokrvni sportista čij zvuk ispušnog sistema podiže adrenalin do krajnjih granica…
Porsche Cayman GTS bio je naredni model za čij smo upravljač sjeli. Pod prednjim poklopcom krije se, prtljažnik, šestcilindarski motor sa zapreminom 3.436 cm³ centralno je postavljen iza leđa vozača i suvozača. Sa svojih 340 KS u kombinaciji sa PDK mjenjačem Cayman GTS do prvih 100 km/h sprinta za 4,8 sekunde i hvata maksimalnih 283 km/h. Sa dužinom manjom od 2.5 metara i težinom od 1.375 kg predstavlja pravu automobilsku „čigru“ na cesti.
Cayman GTS karakteriše odličan balans između prednje i zadnje osovine pa je autombil vrlo predvidljiv u brzim prolascima kroz zavoje. Žargonski rečeno „bježanje“ preko prednje ili zadnje osovine nije istaknuto, već blago proširenje putanje u momentima kada počnete pretjerivati ili kao u našem slučaju kada je cesta potopljena kišom. Za još bolji užitak u vožnji tu su i sportska karbon-kožna sportska sjedišta, ili kako to mnogi vole reći tzv. “školjke“ u koje kada se smjestite znate šta morate činiti – jako pritisnuti gas!
Užitak koji dolazi od motora koji je smješten odmah iza putničkih leđa, vozač-suvozač, teško je opisiv dok se isti ne doživi. Reska grmljavina sa ispušnih cijevi jednostavno podiže adrenalin do krajnjih granica zbog kojeg želite pritiskati gas još, još, još i još. Porsche Cayman GTS definitivno je automobil s kojim ćete se moći dobro zabaviti, jer pruža čisti adrenalinski užitak za koji je u Bosni i Hercegovini potrebno izvojiti startnih 141.500 KM sa PDV-om.
…Poslije prve promjene automobila i prelaska ostatka rute stigli smo u Konjic gdje smo imali organizovanu pauzu tokom koje smo se mogli detaljno upoznati sa ostalim testnim modelima. Nakon pauze, krenuli smo prema Sarajevu, a ovog puta čekao nas je najsnažniji model koji je bio na testu, 911 Turbo S!…
Porsche 911 Turbo S bio je najsnažniji automobil koji smo imali na raspolaganju da testiramo. Porsche je iz rednog šestcilindarskog 3.8-litrenog motora izvukao 560 KS i 700 Nm okretnog momenta (750 Nm overboost mod). Svakako, motor je opet uparen sa PDK mjenjačem pa u takvoj kombinaciji ovaj automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 318 km/h . Rekli bismo, rezultati ubrzanja na nivou bolida Formule 1 iz skorije prošlosti!
Ulaskom u 911 Turbo S pored luksuza koji vas dočeka, odmah što osjetite jeste velika doza poštovanja prema tom automobilu. Oni koji su svjesni šta znači sjesti za upravljač automobila od 400, 500 i više konjskih snaga znaju o čemu se radi. Ovdje nema igranja i šale sa gašenjem sigurnosnih sistema, bar dok ste na javnim cestama, je brutalnih 560 KS vrlo lahko se mogu oteti kontroli kada vas adrenalin ponese. Porsche 911 Turbo S u svakom momentu odaje utisak snage i moći koji će i pobuditi strast za brzinom i kod vozača koji nisu naklonjeni stiskanju papučice gasa.
U kabinu ovog modela ne dopire velika buka motora, ali preko 5.000 okretaja počinje duboka grmljavina i snažan potisak u leđa koji jednostavno pokazuje da je bh cesta kojom smo vozili premala. Krivudava cesta uz pomoć kiše u nekoliko navrata testirala je Porscheov sigurnosi sistem kontrole proklizavanja točkova i stabilnosti, što je bilo dobro iskustvo, te nas je uvjerilo koliko je ovaj sistem važan na javnim cestama. Porsche 911 Turbo S možemo nazvati „civilnim monstrumom“ jer tunerske kuće poput TechArta dodatno povećavaju snagu ovog automobila na 620 KS i 830 Nm okretnog momenta (overboost +130 Nm). Za snagu i prestiž koji nudi model 911 Turbo S u Bosni i Hercegovini potrebno je izdvojiti početnih 378.490 KM sa PDV-om.
…Kako smo se približavali Sarajevu došlo je vrijeme i za četvrtu promjenu automobila pa je tako na red došao model Porsche Boxter S. Tokom vožnje ovog modela nismo mogli uživati „s vjertrom u kosi“ jer je u tom momentu kiša padala takvim intenzitetom da su se na cesti formirala mini jezera…
Porsche Boxter S baš kao i Cayman ima centralno postavljen motor što mu omogućava odlične vozne karakteristike. Za pokretanje ovog modela zadužen je šestocilindarski motor radne zapremine 3.436 cm³ iz kojih je dobijeno 315 KS i 360 Nm okretnog momenta. Nakon prethodnih 560 KS, ovo se čini kao „ništa posebno“ ali to je daleko iznad svakodnevnog prosjeka bh automobila. Kao i kod svih prethodno voženih modela, tako i kod ovog modela motor je bio uparen sa već spominjanim PDK automatskim mjenjačem. Testni Boxter S prvih 100 km/h hvata za 5,0 sekundi, a kazaljka brzinomjera zaustavlja se na maksimalnih 277 km/h.
Porsche Boxter S predstavlja spoj čistih sportskih performansi i atraktivnog dizajna, a mogućnost sklapanja krova svakako da će vam pružiti nezaboravne momente tokom vožnje. Naravno, ako ne budete imali „sreće“ kao mi, pa da vas u tome spriječi kiša. Boxter S ima impresivne dinamičke performanse, zahvaljujući maloj ukupnoj masi, laganom i preciznom ovjesu. Ono što treba istaći je da Boxter S ima 10 mm niži ovjes što mu omogućava još bolje vozne karakteristike.
Unutrašnjost ovog modela jednako je impresivna kao i eksterijer koji nudi vrhunski luksuz u segmentu sportskih automobila. Jasno, minimalistički pristup u dizajniranju je prisutan, ali definitivno ništa ne nedostaje. Koža i aluminijum materijali su koji se koriste u izradi raznih dijelova unutrašnjosti, a o završnoj obradi ne treba govoriti jer Porsche nije brend koji škrtari prema kupcima.
Porsche Boxster S je Roadster koji će prvenstveno pružati užitak u sunčanim danima, ali za takav užitak morat ćete izdvojiti početnih 119.700 KM s PDV-om.
Sve detalje o Porsche modelima možete pročitati na web adresi generalnog zastupnika za BiH, www.porsche.ba