Vozili smo: Nova Opel Astra (K) – Ispunjena očekivanja
Vozili smo: Nova Opel Astra (K) – Ispunjena očekivanja
Opel Astra je automobil koji je stekao značajnu reputaciju, kako u svijetu, tako i kod nas, što potvrđuju dobri prodajne rezultati. Upravo taj model zauzima visoku prodajnu poziciju na BH tržištu, umiješavši se među tradicinalno najprodavanije modele.
Zahvaljujući takvim prodajnim rezultatima, nova Astra K generacije, u Bosni i Hercegovini je prikazana predpermijerno, dakle prije zvanične promocije na sajmu u Frankfurtu, a već sada, nedugo nakon toga, imamo priliku isprobati je.
Piše: Milan Đurić
Pod geslom „Astra među zvijezdama“ organizovane su prve vožnje ovog automobila, na izuzetno slikovitoj lokaciji Buškog jezera. Da podsjetimo, prvi Opelov automobi kompaktne klase bio je Kadett, predstavljen još 1936. godine. Donio je brojna nova tehnička rješenja, koja su doprinijela dobrom nastupu na tržištu. Opel Kadett A, predstavljen je 1962. godine, a veći i jači, Kadett B, već 1965. Uspjeh ovog porodičnog vozila bio je izuzetan.
U periodu od osam godina proizvedeno je preko 2,6 miliona primjeraka, a prodavao se u 120 zemalja svijeta. Kadett C je bio praktičan i „trendovski“ automobil, dostupan u nekoliko različitih karoserijskih izvedbi, a posebno je bio popularan coupe sa sportskim ambicijama. Kadett D, predstavljen je 1979. godine, i bio prekretnica u tehničkom smislu jer je imao prednji pogon, niže podvozje i veći prtljažnik. Kadett E se okitio titulom automobila godine 1984., a krasila ga je aerodinamična karoserija i dinamičan dizajn, te prodajni rezultat od gotovo 3,8 miliona primjeraka.
Opel Astra (F), dolazi kao naljednik popularnog Kadetta 1991. godine, te donosi još bolje prodajne rezultate. I tako, iz generacije u generaciju, prodajni rezultati su se povećavali, tako da je kumulativno (Kadett i Astra) proizvedeno preko 24 miliona ovh vozila. Sve to pred novu Astru (K) stavlja „teško breme“ velikih očekivanja, pa je u razvoj uloženo mnogo.
U odnosu na prethodnu modelsku generaciju, nova Astra je nešto kompaktnija, kraća i niža, ali nudi više prostora u unutrašnjosti, jednak prtljažni prostor, te osjetno manju masu.
Dizajn je prepoznatljiv, ali donosi dosta novih elemenata koji mu daju dinamičan izgled. Redizajnirane su maska hladnjaka i branici, poklopac motora dobio je nabore, nov je i nabor na bočnim stranicama, a svjetlosne baterije dobile su motiv krila, koji se ponavlja i u dizajnu kokpita. Ukupnoj dinamici doprinosi i linija krova, koja se spušta prema stražnjem dijelu i ostavlja utisak kao da „lebdi“ izna automobila. Također, redizajnirana je i unutrašnjost, koja sada donosi kalitetnije materijale i nova ergonomska rješenja.
Budući da je nova Astra lakša od prethodnog modela za 120 do 200 kg (u zavisnosti od modela i opreme), obnovljena je i ponuda pogonskih agregata. Ponudu benzinaca čine 3-cilindarski 1.0-litreni Turbo Ecotec sa 105 KS, te 1.4-litreni potpuno aluminijski turbo-benzinac sa 125 i 150 KS. Potpuno nov je i 1.6-litreni CDTI (dizel), koji dolazi u verzijama sa 95, 110 i 136 KS.
Na odlično odabranoj lokaciji, imali smo priliku isprobati Astru, sa praktično, svim motorima u ponudi i steći prve utiske o njihovim mogućnostima. Najsnažniji dizelaš u ponudi, sa 136 KS, ispunio je očekivanja. Elastičan je, ekonomičan, dovoljno snažan za preticanje bez rizika u gotovo svakoj situaciji.
Veoma dobar utisak ostavlja 1,4-litreni benzinski motor potpomognut turbo punjačem. Proizvođač je najavio ozbiljne, gotovo sportske performanse, u šta smo se i uvjerili. Ovaj pogonski agregat brzo reaguje i odaziva se na svaki pritisak na papučicu gasa. Dobar zvuk motora upotpunjava prepoznatljiv zvuk turbine, koji pri višim obrtajima postaje čujan i vozaču daje dodatni stimulans uz dozu adrenalina. Široke gume dobro naliježu na podlogu i osiguravaju precizno upravljanje, a visok nivo opremljenosti u isprobanom modelu, omogućio je i užitak masaže.
Ipak, najprijatnije iznenađenje je najmanji motor u ponudi. Sa svega 3 cilindra i sa tek 1 litrom zapremine, očekivali smo da će se ovaj „motorić“ mučiti sa zahtjevima „teške noge“ na papučici gasa. Međutim, od muke ni traga ni glasa. Prije svega, motor je dobro uravnotežen i njegov zvuk ne odaje cilindarsko brojno stanje. Zbog male mase vozila, njegovih 105 KS je i više nego dovoljno za prosječnog vozača. Visok brzinski prosjek neće predstavljati problem i neće se odraziti na potrošnju, koja prema navodima proizvođača iznosi 4,3 l/100 km, uz emisiju CO2 od 99 g/km.
Naravno, primijetili smo da bi oštrija vožnja (neprimjerena prosječnom porodičnom vozaču) ostvarila osjetno povećanje potrošnje goriva, što svakako nije namjena najslabijeg motora u ponudi.
Dobrom utisku koji je ovaj motor ostavio svakako doprinosi i odlično pozicioniranje cijena, pa će se osnovni model, na BH tržištu moći nabaviti već za prihvatljivih 24.800 KM. Za tu cijenu kupci će dobiti: klima uređaj, radio + USB + AUX + kontrole na upravljaču, bluetooth, tempomat + limitator brzine, ESP + pomoć pri kretanuju na uzbrdici, 6 zračnih jastuka, LED poziciona svjetla i žmigavce, daljinsko zaključavanje, el. podizače prednjih prozora, grijane retorvizore, čelične felge (15 inča), te nadzor pritiska u gumama.
Modeli koje smo imali priliku isprobati ostavili su dobar utisak, koji su upotpunile ljepote Buškog jezera (jednog od najvećih akumulaconih jezera u Evropi, sa površinom od 55,8 km2), te gostoljubivi domaćini sa bogatom gastronomskom ponudom.