Vozili smo: Nissan X-Trail 1.6 dCi
Vozili smo: Nissan X-Trail 1.6 dCi
U Crnoj Gori, u okolici Mojkovca prisustvovali smo testnim vožnjama nove generacije Nissan X-Traila. Treća generacija planetarno popularnog terenca donosi radikalno novi dizajn izveden po uzoru na manji Qashqai. U odnosu na prošle generacije produžen je međuosovinski razmak čime se oslobodio dodatni prostor za putnike i prtljagu. Vlasnici sa većim transportnim potrebama mogu nadoplatiti za treći red sjedišta.
Za sada je u ponudi samo jedan motor, izvrsni 1.6 dCi koji se ugrađuje i u Mercedes-Benz 180 CDI. Cijena baznog modela je 51.700 KM dok se za odlično opremljeni 4×4 automobil kao na testu treba izdvojiti 67.300 KM.
Piše: Alden Hadžagić
Model X-Trail na tržištu je prisutan od 2001. godine. Kockasti, pravi terenski, dizajn nagovještavao je odlične off-road sposobnosti potvrđene u praksi. Druga generacija, sa minornim promjena dizajna, u prodajne je salone stigla 2007. gdje je ostala do 2013. kada je službeno predstavljen potpuno novi X-Trail iznikao na modularnoj platformi CMF.
Obzirom na izvanredan uspjeh druge generacije Qashqaija bila je logična upotreba sličnog dizajnerskog izražaja – X-Trail djeluje kao ”napuhani” Qashqai. Iako je karoserija novog X-Traila dimenzijama gotovo identična staroj dolazi sa produženim međuosovinskim razmakom a samim tim i većim putničkim prostorom. Zbog lijepih, fluidnih, linija te modernih svjetlosnih grupa X-Trail sada izgleda moderno. Kao takav privlačan je širem krugu kupaca a ne samo onim sa izrazitim off-road ambicijama.
Veliki korak naprijed napravljen je i u unutrašnjosti. Dizajn, ergonomija, materijali i stepen finalne obrade bez sumnje spadaju u sam vrh klase. Ne možemo se oteti dojmu da je uzor opet bio manji Qashqai. Veći međuosovinski razmak uz mogućnost uzdužnog pomicanja zadnje klupe za 26 cm daje neočekivan komfor, pogotovo ako se zadnja sjedišta pomaknu skroz prema nazad. Tada se na njima, bez pretjerivanja, mogu ugodno smjestiti i dvometraši. Na spisku dodatne opreme nalazi se i dodatni par sjedišta.
Kada se ne koriste sakrivena su u dno prtljažnika odakle se vade krajnje jednostavnim potezom. U slučaju korištenja svih 7 sjedišta prtljažnik se smanjuje na skromnih 145 litara. Recimo da u standardnoj konfiguraciji sa 5 sjedišta zapremina prtljažnika iznosi 550 – 1.982 litara. Prije konačne odluke o nabavci trećeg reda sjedišta savjetujemo detaljnu analizu svih prednosti i mana. U principu dodatna se sjedišta veoma rijetko koriste pa kao takva predstavljaju dodatni balast koji ”krade” znatan dio prtljažnika. Postoji i mogućnost preklapanja naslona suvozačkog sjedišta prema naprijed čime se dobiva tovarna dužina od 260 cm.
Ali od transportnih mogućnosti novog X-Traila još više oduševljava detaljan pristup svim pa i najmanjim detaljima. Sve su plohe precizno spojene a materijali od kojih su izvedene spadaju među trenutno najbolje. Lijep dizajn dolazi kao šlag na tortu…
U današnje vrijeme neki od presudnih faktora prilikom kupovine automobila jesu mogućnost za povezivanje pametnih telefona sa automobilom i sistemi za asistenciju vozaču. Zahvaljujući velikom TFT kolor ekranu osjetljivom na dodir (dijagonala 12,7 cm) X-Trail nudi sve što vozač ali i ostali putnici mogu zamisliti. Mi izdvajamo odlični Around View Monitor. Pomoću četiri kamere programski se napravi pogled od 360 stepeni. No, to nije sve jer vozač može da režira kadar, odnosno da bira kameru čija će slika biti najveća. To je posebno korisno kada se posmatra prednji desni točak. Uz to su ugrađeni i parking senzori pa parkiranje precizno u milimetar ne predstavlja problem ni početnicima.
Od ostalih asistencija vozaču spomenimo sistem za prepoznavanje prometnih znakova. Iako ih kod nas većina nije postavljena po EU propisima sistem radi savršeno. Tokom vožnje svi, ali baš svi, znakovi bili su pročitani bez greške. Ukoliko ispod nekog ima dodatna tabla i ona se prikazuje ali bez teksta jer naš jezik još nije uvršten u glavnu memoriju. Pored navedenog tu su: nadzor svjetlosnog snopa dugog svjetla, otkrivanje umora vozača, sistem za izbjegavanje frontalnih sudara, nadzor mrtvog ugla, kontrola nenamjernog mijenjanja vozne trake. Slobodno se može reći da X-Trail uvijek ima širom otvorene oči!
Kupac može biti na slatkim mukama prilikom donošenja odluke o standardnom paketu opreme, dodatnoj opremi, elementima za personalizaciju, pogonu i mjenjaču ali ne i o motoru. Za sada je u ponudi samo jedan dizelaš 1.6 litreni dCi. O kako se dobrom agregatu radi najbolje pokazuje činjenica što se apsolutno isti motor ugrađuje u Mercedes-Benz C 180 CDI. Snaga od 130 KS ostvaruje se 4.000 obr/min dok je maksimalnih 320 Nm obrtnog momenta prisutno na 1.750 obr/min. Bazni modeli dolaze sa pogonom izvedenim na prednju osovinu dok skuplji modeli imaju opjevani Nissanov 4×4 pogonom.
Pomoću okretnog prekidača vozač jednostavno može odabrati željeni način rada – pogon na prednju osovinu, automatsku distribuciju snage na obje osovine ili ”zaključavanje” centralnog diferencijala (tada se raspoloživa snaga ravnopravno šalje na obje osovine). U sistemu transmisije nalazi se ručni mjenjač sa 6 stepeni prenosa. Na rad sklopa nemamo nikakve zamjerke. Šta više, mislimo da se nalazi u grupi s trenutno najboljim ručnim mjenjačima na tržištu. Uz verzije sa pogonom na samo prednju osovinu nudi se CVT mjenjač sa unaprijed određenim stepenima prenosa. U odnosu na starije generacije CVT mjenjača napredak je, najblaže rečeno, svjetlosnu godinu. Uz standardni način rada vozaču se nudi program ”sport” koji je idealan za bržu vožnju po cesti punoj krivina. Kome ni to nije dovoljno stepene prenosa može samostalno birati sekvencijalnim pomicanjem ručice naprijed-nazad.
Ispočetka izbor agregata pomalo čudi, pogotovo ako se pogledaju gabariti i masa od 1,6 tona. Ali, već poslije prvog puštanja kvačila postaje jasno da je savremeni dCi agregat prava mjera. Odlično vuče u svim režimima pa se ima utisak da raspolaže sa barem 30 KS više. Iako smo trenutno svjedoci pada cijene nafte podatak o maloj potrošnji uvijek dobro dođe. Na regionalnoj cesti dionicu od 100 km uspjeli smo proći sa prosječnih 4,3 litara.
Ovisno o gužvi ili dužini dionice u gradu se isti zadatak savlada sa prosjekom 6-7 litara. Vožnju smo završili sa prosječnom potrošnjom od 5,7 litara što smatramo izvanrednim rezultatom, tim prije jer smo 98% vremena vozili sa 4×4 pogonom. Ono što je najvažnije jeste činjenica da mizerna potrošnja goriva nije ostvarila na štetu performansi a kada ih već spominjemo recimo da se iz stanja mirovanja do 100 km/h stigne za 11,0 sekundi te da maksimalna brzina iznosi 186 km/h.
Linearan razvoj snage u kombinaciji sa dobro postavljenim prenosnim odnosima u mjenjaču dopuštaju ležernu vožnju. U principu nema klasične grubosti vezane za terenska vozila što je odlična vijest za one koji automobil većinom koriste u gradu ili na otvorenoj cesti. Za ovjes se može reći da daje dobar kompromis između udobnosti i sportskog držanja podloge. Komfor je posebno izražen na otvorenoj cesti i autoputu. Kao dodatni bonus dolaze vrlo mekano prelaženje preko udarnih rupa i vožnja po off-road podlozi. Varijabilni servo uređaj volana spriječava prenos neugodnih vibracija ovjesa koje se neizbježno javljaju prilikom off-road vožnje pa ni dugotrajno izbivanje van asfaltne podloge ne predstavlja naporan zadatak.
Sve skupa X-Trail je tako uglađen da smo umalo zaboravili na pravu off-road vožnju. A tamo se japanski terenac tradicionalno snalazi kao riba u vodi. Zahvaljujući inteligentnom pogonu koji se svakim novim izdanjem dodatno usavršava X-Trail ne poznaje prepreke. Iako nema blokade zadnjeg diferencijala ne treba se previše plašiti izuzetno teško prohodnih terena. Inteligetni 4×4 pogon nadzire elektronika uparena sa ESP sistemom što u slučaju kada se dva točka po dijagonali nalaze u vazduhu omogućava kontinuiran dolazak snage na preostala dva. Ipak, posebno moramo naglasiti da smo off-road vožnju jednako uspješno savladali i sa verzijom 4×2 u čijem se lancu transmisije nalazio CVT mjenjač…
Nissan X-Trail je jedan od rijetkih automobila koji imaju jednako dobre vozne osobine na asfaltu i van njega. Čini se da je pred konkurencijom težak zadatak. Sve navedeno probali smo na relaciji Sarajevo-Mojkovac što je uz prigodnu off-road dužinu itinerera ”diglo” na 600 km – sasvim dovoljno da se uvjerimo u sve kvalitete Nissanovog SUV-a.
Zahvaljujući upotrebe laganih materijala aktuelna je generacija od prošle lakša za 105 kg a uz to je otpornost na torziono uvijanje karoserije povečana za 30%. Sve skupa osjeti se na dinamici vožnje jer je u graničnim područjima novi X-trail dosta agilniji od prethodnika.
Od pojavljivanja X-Traila 2001. godine do predstavljanja 3. generacije kupcima u 190 zemalja isporučeno je 1,7 miliona primjeraka. Obzirom na ogroman interes već na početku komercijalizacije novog X-traila slobodni smo zaključiti da će prodaja biti još i bolja. Na nekim je tržištima raspoloživi kontigent naprosto razgrabljen.
Na našem tržištu bazni X-Trail može se nabaviti za 51.700 KM. U tom slučaju dolazi nešto skromniji paket opreme kojem ne nedostaje ništa bitno i pogon na samo prednju osovinu. Izuzetno bogato opremljeni model sa 4×4 pogonom do registracije košta 67.300 KM. Obzirom na sve što nudimo cijena se može smatrati neočekivano povoljnom. Kompletan cjenovnik Nissan X-Traila možete pročitati OVDJE.