Vozili smo: McLaren GT – Premier liga!
Vozili smo: McLaren GT – Premier liga!
McLaren GT automobil je koji se ne viđa često na putevima Evrope, a još manje Bosne i Hercegovine. Riječ je o britanskom super sportskom modelu u GT izvedbi prelijepog izgleda i zadivljujućih performansi. Ne treba gubiti mnogo riječi i vremena na objašnjavanje šta je McLaren u svijetu sportskih automobila – broj jedan u stvaranju automobila sa vrhunskim performansama! To uopšte ne treba da čudi jer njegovi inženjeri preuzimaju tehnološka rješenja direktno iz svog McLaren F1 tima. Uz brojne super sportske modele koji se najbolje ponašaju na trkaćim stazama, McLaren je odlučio napraviti i jedan GT model koji će biti dovoljno ugodan za svakodnevnu upotrebu, ali i sposoban juriti trkaćim stazama.
Piše: Emir Kalender
Kroz više od 100 godina automobilske industrije uvijek su postojali proizvođači koji su se razlikovali od drugih, da li po svom izgledu, inovativnosti ili možda kvalitetu. Međutim, tu su i oni koji su se uvijek razlikovali po performansama. No, danas pojam performansi se malo izgubio jer su „konfekcijski“ proizvođači došli do tehnologija koje su njihove automobile od „Lego kockica“ učinile dosta brzim, ali uglavnom na pravcima. Ipak, proizvođači poput McLarena, Ferrarija, Lamborghinija, Bugattija ili Porschea ostali su liga za sebe.
McLaren GT model nastao je u McLaren Automotive tehnološkom centru, a javnosti je prikazan netom pred samu pandemiju COVID-19. Ovaj model zamišljen je kao super sportski automobil koji je moguće voziti u svakodnevici pa su brojni segmenti prilagođeni. Sam ulazak u putničku kabinu i dalje zahtjeva akrobatske vještine jer se vrata podižu prema gore, a samo sjedište i dalje je veoma nisko – gotovo da imate osjećaj da sjedite na cesti. Preglednost naprijed je jako dobra zahvaljujući velikim staklenim površinama i mogućnosti pronalaska idealne vozačke pozicije, ali zato preglednost zadnjeg dijela gotovo pa nikakva.
Putnička kabina veoma je lijepo dizajnirana u duhu pravog trkaćeg vozila sa dosta inspirativnih rješenja. Ne odiše nekim prostornim raskošom iako je riječ o GT modelu, ali i dalje se bez problema za upravljač može smjestiti vozač sa visinom većom od 190 cm.
Iako smo uglavnom navikli od super sportskih automobila da su u unutrašnjosti prilično spartanski opremljeni kako bi se uštedjelo na težini, testni McLaren GT bio je u najbogatijem paketu opreme pa je njegova unutrašnjost bila obložena kožom, imao je grijanje sjedišta, automatski klima uređaj, ambijentalno osvjetljenje, multimedijski navigacijski sistem i Bluetooth okruženje i panoramski krov.
Tu su brojni ukrasni elementi od pravog karbona, brušenog aluminijuma i crnih lakiranih plastika. Sve u svemu lijep ambijent za putovanje, međutim ono što putovanje sa ovim automobilom čini fantastičnim, pa i da nema sve ove nabrojane luksuzne detalje nalazi se odmah iza leđa vozača i suvozača – motor!
Prvi utisci iz vožnje: rika motora koja mijenja percepciju o vožnji!
McLaren GT pokreće 4.0 litreni V8 bi-turbo motor koji je centralno postavljen koji isporučuje 620 KS i 630 Nm okretnog momenta. Za pokretanje ovog rasnog motora dovoljno je pritisnuti „crveno dugme“ i zvijer će se probuditi nakon nekoliko praznih okretaja motora. Oštra eksplozija na ispušnim cijevima nagovještava svu brutalnost koja vas očekuje!
Kompletan monokok napravljen je od karbona koji prenosi sve vibracije motora na putničku kabinu. Da budemo jasni, to su one one vibracije koje želimo, kako bi se sjedinili sa samim automobilom! Pritiskom na papučicu gasa, motor momentalno isporučuje nevjerovatnu snagu uz urlikanje od kojeg vas prolazi jeza!
Snažni motor i automatski mjenjač sa sedam stepeni prijenosa McLaren GT težak 1.575 kg katapultira od 0 do 100 km/h za super brzih 3,1 sekundu, a 200 km/h uhvatit će za zapanjujućih 5,7 sekundi. Kada vam se pruži prilika moći ćete razviti maksimalnu brzinu od 326 km/h!
Kada je McLaren stvarao GT model inženjerima je dao zadatak da ovaj model treba biti „pitom“ za svakodnevnu vožnju. Zbog toga su inženjeri ugladili rad mjenjača i 4.0 litrenog V8 bi-turbo motora čija je krivulja rada prilično utegnuta kako bi vožnja bila što uglađenija.
Na blagim dodirima papučice gasa McLaren GT nije preagresivan, ali za svaki slučaju tu su brojni sigurnosni sistemi koji brinu da automobil ostane pod kontrolom. Iako je GT zamišljen kao automobil za svakodnevnu upotrebno ipak ne može se reći da nije patnja voziti ga po lošim cestama jer je ovjes i dalje pretvrd. Zbog toga se prenosi većina udara i vibracija na putničku kabinu.
Zadovoljstvo u vožnji ipak ćete pronaći na odličnim njemačkim auto putevima bez ograničenja brzine ili besprijekornim švicarskim cestama. Zahvaljujući odličnom balansu u zavojima se McLaren GT ponaša neutralno, a tome uveliko doprinosi i centralno postavljeni motor.
Tu su i brojna aerodinamička rješenja zahvaljujući koji automobil ima odličnu aerodinamiku. Zahvaljujući svemu navedenom automobil ima odlično držanje ceste pa vozač brzo stječe povjerenje u automobil. Osjećaju sigurnosti svoj doprinos dale su i vrhunske kočnice.
Šta na kraju možemo reći za McLaren GT?
Danas na tržištu ima mnogo brzih, luksuznih i lijepih automobila, međutim to su uglavnom neki od derivata „konfekcijskih“ modela koji su djelomično preuređeni. Samom to činjenicom ne spadaju u „premier“ ligu gdje je McLaren, Ferrari, Lamborghini ili Porsche…
McLaren GT nije poput drugih čistokrvnih sportskih modela koji dolaze i Wokinga koji jednostavno vape za stazom. McLarena GT ima profinjenu poziciju za vožnju s izvrsnom vidljivošću ispred i oko vas. Ima adekvatan prtljažni prostor naprijed i dodatni prostor iznad samog motora. Sigurnosni sistemi omogućavaju vam opuštenu vožnju jer će popraviti vozačke greške. Na dugim dionicama autoceste GT je udoban pa u konačnici opravdava svoju oznaku.
Ako poželite da se jasno razlikujete na cesti od ostalih smrtnika, za jedan model kao što je testni potrebno je da izdvojite 269.548 CHF! Tu nije kraj osnovnim troškovima jer ćete za garanciju na automobil trebati izdvojiti 4.500 CHF.
Ono što je zanimljivo jeste da garancija pokriva uglavnom mehaničke kvarove, npr. kvarovi na motoru, mjenjaču, ovjesu, dok kvarove na multimediji i sličnim sistemima garancija ne pokriva. Šlag na torti je što garancija nije vezana za automobil već za vozača, pa recimo ako McLaren kupite polovan, nakon mjesec dana vašeg vlasništva stičete pravo da nakon pregleda 100 tačaka u ovlaštenom servisu kupite vrlo oskudnu garanciju.