Uporedni test kaciga: Schuberth C3 vs. C4 – Bolje od boljeg
Uporedni test kaciga: Schuberth C3 vs. C4 – Bolje od boljeg
Njemački Schuberth godinama je u samom vrhu po kvalitetu proizvodnje zaštitnih kaciga. O kakvom kvalitetu se radi najbolje potvrđuje činjenica da su Schuberth kacige koristili Michael Schumacher i Nico Rosberg.
[gm album=757] Piše: Emir Kalender
U svojoj ponudi Schuberth nudi zaštitne kacige za motocikliste, a njihova preklopna (flip-up) kaciga C3 najlakša je kaciga u svojoj klasi, ali i jedna od lakših kaciga ako je usporedimo sa integralnim kacigama. Bez sumnje za Schuberth se može reći da je broj 1. u proizvodnji flip-up kaciga. Koncem 2016. godine Schuberth je predstavio novi C4 model. Koliko je bolji C4 od prethodnog C3 modela (koji se i dalje nalazi u prodaji) praktično smo isprobali. U nastavku vam donosimo detaljno poređenje dvije kacige.
Schuberth C3 kacigu odlikuje vrlo jednostavan dizajn i male dimenzije. Upravo male dimenzije su važne na putovanjima, jer svaki milimetar prostora je važan u putnim koferima. Prvenstveno kaciga je namijenjena za vozače putnih motocikala, ali bez problema je mogu koristiti i vozači drugih tipova motocikala.
Schuberth C3 Basic ima težinu od 1570 grama što je u klasi lakših integralnih kaciga, pa ako u obzir uzmemo da mehanizam za preklapanje nosi veliki dio težine, onda je jasno da se zaista radi o vrhunski laganoj kacigi. C3 u pro verziji donosi ozvučenje za bluetooth komunikaciju, grafiku kacige te minimalne razlike u otvorima za ventilaciju. Buka u C3 Basic modelu pri brzini od 100 km/h iznosi 82 dB.
Samo tijelo C3 modela je mekano pa se lahko stavlja na glavu. Zbog svoje elastičnosti ne stvara veliki pritisak na glavu zbog čega pogodna za duga putovanja. C3 je jednostavno poput kape i to joj je velika prednost. S druge strane C3 ima i nekoliko uslovno rečeno nedostataka. Prvi, uslovni, nedostatak jeste prednja donja ventilacija koju nije moguće u potpunosti zatvoriti.
Naime, poklopac ventilacije ima male proreze (poput zuba) kroz koje uvijek struji zrak. To motociklistima koji imaju veliki zaštitni vjetrobran na motociklu neće biti problem, jer će se struja zraka prebacivati preko kacige. Oni koji voze „naked“ motocikle imat će stalno punhanje u predjelu očiju. Problem se može riješiti spuštanjem naočala ili ako je mrak, dovoljno je da prelijepite komad trake preko ventilacije.
Zašto su ostavljeni prorezi? Jedino objašnjenje je: vizir kacige vrlo je blizu usta pa je veća vjerovatnoća da će zarositi, pa strujanje zraka sprječava rošenje. Drugi uslovni nedostatak je mala dimenzija vizira. Opet, vozači putnih motocikala neće imati ovaj problem zbog pozicije sjedanja, koja je uspravna.Vozači „naked“ i „sport“ motocikala koji su više u ležećem položaju mogu imati smanjenu vidljivost u određenim pozicijama gdje će im vidna linija doći na sam rub „Pinnock“ vizira. U slučaju da skinete Pinnock vizir, nećete imati eventualni problem sa lomljenjem vidokruga.
Na kraju kad sve sagledamo, vozači putnih motocikala sa C3 modelom bit će prezadovoljni, dok se drugi mogu žaliti na navedene probleme, ali s druge strane benefiti koje nosi C3 model puno su veći od ovih nedostataka.
Schuberth C4 po logici stvari trebao bi da ima ispravljene nedostatke C3 modela. Da li su svi ispravljeni? Jesu, ali… Novi C4 model nešto je većih dimenzija, veće težine (sa ozvučenjem od 1.660 grama), novog oblika i donosi nove grafike. Dimenzije nisu značajno povećane, ali ako bi birali, zadržali bi dimenzije modela C3. Također, tijelo C4 modela u odnosu na C3 model znatno je tvrđe, poput sportske integralne kacige.
Ventilacioni prednji donji poklopac sada u potpunosti dihtuje, a primjetno je da su usta dalje od samog vizira. Ipak, na oba modela sami sistemi otvaranja i zatvaranja ventilacije su prilično „jednostavni“ pa se isti nepotrebno otvaraju/zatvaraju prilikom preklapanja kacige. Definitivno moglo se napraviti bolje rješenje, ali…
Značajna promjena napravljena je na viziru koji je mnogo veći, pa je preglednost puno bolja bez obzira u kojem se položaju nalazila glava motocikliste. Pinnock vizir protiv magljenja sada je razvučen do krajnjih granica osnovnog vizira tako da se njegovi krajevi ne vide. Buka u kacigi je dodatno smanjena za koji decibel, što je i očekivano od novog modela.
Mehanizam preklapanja kod C4 modela bolje radi, jednostavnije i lakše se zatvara, ali je „dugme“ za otvaranje nešto manjih dimenzija pa je za nijansu teže koristiti nego na C3 modelu. Mehanizam za spuštanje sunčanih naočala je dodatno unaprijeđen, a sada ima i mogućnost ograničenja spuštanja u dva nivoa. Ovaj sistem napravljen je kako bi motociklista mogao napraviti sebi graničnu tačku spuštanja naočala zbog veličine nosa. Sistem zakopčavanja kod oba modela ostao je isti, kao i kvalitet materijala kojim je obložena unutrašnjost.
Na kraju treba prosuditi da li je C4 puno bolji od C3. C4 model svakako jeste bolji od C3 modela i donosi značajan napredak za vozače „naked“ i „sport“ motocikala, ali tu se treba zaustaviti na još jednom bitnom detalju, a to je cijena. C3 model još uvijek se nalazi u prodaji i na akcijama možete ga kupiti po cijeni od oko 300 eura, dok C4 model s popustima do 20% košta oko 600 eura (ovisno o izvedbi, puna cijena ide i do 750 eura). Vrijedi li duple cjenovne razlike C4 u odnosu na C3? To će prosuditi svako prema svojim prioritetima.