Test: Volkswagen Tiguan facelift 2.0 TDI DSG R-Line – Spremno čeka izazove!
Test: Volkswagen Tiguan facelift 2.0 TDI DSG R-Line – Spremno čeka izazove!
Volkswagen Tiguan u prošloj godini ostvario je fantastične prodajne rezultate tako što je zauzeo prvo mjesto u kompletnoj ponudi njemačkog proizvođača. Prvo mjesto po prodaji nije uljuljalo čelnike Volkswagena pa su odlučili da Tiguan model dizajnerski osvježe i tehnološki temeljno nadograde što će mu omogućiti da nastavi putem uspjeha, kako unutar Volkswagen grupacije tako i van nje.
Prije pet godina predstavljen je Tiguan kakvog danas poznajemo, a po dolasku na bh. tržište odmah smo imali priliku testirati ga (test čitajte OVDJE). Kompanija NIPEX koja je ovlašteni prodavac i serviser Volkswagen vozila omogućila nam je da testiramo osvježenu generaciju Tiguana. U nastavku vam donosimo najvažnije činjenice o osvježenom Tiguanu.
Vanjski i unutrašnji (re)dizajn i ponuda prostora
Volkswagen Tiguan prošao je kroz novu fazu dizajnerske evolucije koja ga je u značajnoj mjeri modernizirala i prilagodila aktuelnim dizajnerskim trendovima. Promjene nisu obuhvatile sve segmente automobila, ali gdje su napravljene one su su bile konkretne i efektne. Najznačajnija promjena na vanjskom dijelu napravljena je na prednjoj i zadnjoj strani automobila.
Predanja strana automobila dobila je potpuno novu svjetlosnu grupu koja je svojim oblikom i grafikom veoma bliska dizajnu svjetlosne grupe koja je na novom Golfu 8. Uz nova svjetla tu je novi branik te novi dizajn elemenata koji dolaze s R-Line paketom.
Dizajnerske promjene napravljene su i na zadnjem dijelu automobila gdje je također izmjenjena svjetlosna grupa u LED tehnologiji. Nova svjetla sada imaju drugačiju grafiku, sličnu onoj na osvježenom Passat i Touareg modelu. Zadnji branik također je novi u kojem je intagrisan segment koji imitira dvostruke četvrtaste ispušne cijevi u horm dizajnu. Sve dizajnerske promjene dobro su se uklopile u ostatak automobila i ono što je veoma važno, nije narušen sklad vanjskog dizajna.
Unutrašnjost novog Tiguana također je dizajnerski osvježena, ali i tehnološki što je mnogo važnije. Ispred vozača nalazi se novi Virtuelni kokpit – digitalna instrument tabla čija dijagonala dužina ekrana iznosi 10,25 inča. Tu je i potpuno novi Infotainment sistem (MIB3) koji više nema fizičke prekidače, a čija dužina dijagonale iznosi 8 inča.
Najznačajnija promjena je i digitalizacija komandi za upravljanje klimatizacionim sistemom gdje su nekadašnji prekidači i kolutići zamijenjeni klizačima-sliderima i “touch” prekidačima. Vozač jednostavno, intuitivno i bez prevelikog skretanja pažnje tokom vožnje može podešavati temperaturu i brzinu ventilatora. Ovakvo rješenje također je primijenjeno na osvježenim modelima Arteon i Passat, te se mora priznati da je znatno lakše za korištenje od drugih “digitalnih” rješenja – komandovanje preko centralnog ekrana.
Osvježeni Tiguan dobio je novodizajnirani multifunkcionalni upravljač čije su prekidači također digitalni – klasični prekidači su zamijenjeni sa dodirnim prekidačima i klizačima sa haptičkim odgovorom na komande. Uz novi upravljač tu je i novodizajnirana klasična ručica DSG mjenjača – bez “shift by wire” tehnologije što je omogućilo zadržavanje moda samo za ručne izmjene stepena prijenosa.
Tiguan nudi prostranu unutrašnjost koja je opremljena modernom tehnologijom, a zahvaljujući intuitivnim elementima za rukovanje vozač se može potpuno fokusirati na ugodnu i sigurnu vožnju.
Kada je riječ o ponudi prostora ona je ostala na nivou prethodnika jer su dimenzije automobila: dužina, 4.509 mm, širina 1.839 mm, visina 1.675 mm i međuosovinski razmak je 2.679 mm. Zadnja klupa nudi mogućnost pomjeranja po dužini za 18 cm, te se može asimetrično podijeliti. Preklapanje naslona zadnje klupe vrlo je jednostavno, dovoljan je jedan pritisak na dugme da se nasloni sami preklope i povećaju zapreminu prtljažnika na 1.655 litra. U osnovnoj konfiguraciji prtljažnik ima zapreminu od 520 do 615 litra, ovisno o položaju zadnje klupe.
Kvalitet materijala i završna obrada na nivou je prethodnika – sve je čvrsto i filigranski precizno i teško je pronaći neku zamjerku. Idealna pozicija za upravljačem brzo se pronalazi, sve je ergonomski dobro postavljeno pa vam preostaje samo da se otisne te na putovanje.
Tehnološka modernizacija
Osvježeni Tiguan dobio je brojne tehnološke novitete, posebno u segmentu pomoćnih sistema vozaču. Najznačajniji sistem je Travel Assist koji dolazi kao opcija. Ovaj sistem osigurat će novi nivo komfora i sigurnosti u vožnji. On umjesto vozača brine da vozilo bude u svojoj traci i na sigurnoj distanci od vozila ispred. Osim ovog sistema tu su i Emergency Assist, Front Assist i sistem proaktivne zaštite za putnike.
Među tehnološkim novitetima svoje mjesto su našla i IQ. LIGHT matrix pametna LED svjetla kojim je bio opremljen testni model. Sa sistemom automatskih dugih svjetala ona uvijek optimalno osvjetljavaju put ispred vas, a da pri tome ne zasljepljuju druge učesnike u saobraćaju – ispred vas i oni koji vam dolaze u susret. Među tehnološkim novitetima opciono se našao i novi snažni audio sistem renomiranog proizvođača Harman/Kardon.
IQ.LIGHT – matrix LED glavna svjetla s LED svjetlima za dnevnu vožnju, svjetlom za vožnju zavojima i dinamičnim pokazivačem smjera dolaze kao dio dodatne opreme.
S novim pogonskim sklopovima Tiguan je još agilniji, čišći i efikasniji!
Osvježeni Tiguan dobio je potpuno novu paletu pogonskih agregata. Benzinska i dizelska paleta temeljno je revidirana, a po prvi put nudi se i plug-in hibridna verzija. Za one koji preferiraju performanse tu je R model s fantastičnih 320 KS. Naš testni model pokretao je novi 2.0 litreni TDI EVO dizelski motor sa 200 KS i 400 Nm okretnog momenta koji osigurava lijep potisak u vaša leđa kada pritisnete “pun gas”. Iz mjesta do 100 km/h potrebno mu je 7,5 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 216 km/h što je sasvim dovoljno za jedan kompaktni SUV. Uz to kada dodamo da je težina automobila 1.842 kg jasno je da su ovi rezultati i više nego dobri.
Riječ je o dobro poznatom 2.0 litrenom turbo dizel motoru koji je prošao temeljitu nadogradnju, pa sada ima 80% manju emisiju štetnih plinova zahvaljujući dvostrukom postupku doziranja te koristi dva sistema selektivne katalitičke redukcije (SCR). Prvi se nalazi odmah uz motor, zajedno s filterom za čestice dizela, neposredno iza njega. Drugi SCR katalitički pretvarač nalazi se u podvozju vozila.
Uparen sa sedmostepenim automatskim DSG mjenjačem, novi dizelaš ima odličan odziv na gas, a rado se vrti sve do crvenog polja na pokazivaču okretaja uz linearnu isporuku snage. To će vam omogućiti laka i sigurna preticanja što predstavlja pravi užitak u vožnji. Odlične performanse pogonskog sklopa nadopunjuje i sistem pogona na sve točkove 4Motion koji osigurava u svakom momentu i u svakoj situaciji najbolju raspodjelu pogonske sile. Jednostavno rečeno u svakom momentu i u svakoj situaciji imate optimalnu trakciju. Uz to kada dodate i aktivni DCC ovjes, te izbor režima vožnje koji aktivno mijenjaju vozne karakteristike, užitku u vožnji nema kraja.
Upravljački mehanizam je precizan i pruža dosta informacija sa podloge. Odabirom režima “sport” bez ikakve bojazni se možete upustiti u dinamičnu vožnju po zavojima, a svoj doprinos u stabilnosti daju i veliki aluminijumski točkovi s gumama velčine 235/40 R20 u atraktivnom dizajnu. Automobil ima odličan balans između prednje i zadnje osovine što će vas učiniti veoma brzim u zavojima. Kočnice obavljaju odličan posao i pri učestalim snažnim kočenjima. Aktivni ovjes svoje prednosti pokazuje i kada odaberete režim “comfort” gdje automobil postane znatno mekši i udobniji. To će svakako cijeniti oni koji preferiraju udobnost. Izlaskom na brzu cestu ili auto put primijetit ćete i odličnu zvučnu izolaciju, bez obzira što se radi o SUV modelu.
Zahvaljujući snažnom motoru i automatskom DSG mjenjaču, osvježeni Tiguan sa 200 KS ima ubrzanje 0-100 km/h za 7,5 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 216 km/h.
Volkswagenovi TDI motori odavno su sinonim za nisku potrošnju, a putem slave svojih prethodnika krenuo je i ovaj novi dizelaš. Tokom testa u gradskim uslovima, ovisno o gustini saobraćaja u udarnim špicama testni model trošio je od 6 do 10 l/100 km. Na otvorenoj magistralnoj cesti potrošnja je bila znatno manja pa je putni računar zabilježio 5,8 l/100 km. Na kraju testa ukupni prosjek iznosio je 6,6 l/100 km što uopšte nije puno kada znamo o kojoj snazi motora se radi, da automobil ima automatski mjenjač i pogon na sve točkove.
Kada sagledamo sve činjenice o osvježenom Tiguanu možemo reći da je Volkswagenov SUV dobio znatno više tehnoloških noviteta u odnosu na vizuelne promjene, ali sve ukupno gledajući Tiguan je dobio jednu kvalitetnu nadogradnju. Uz sve tehnološke novitete koji vožnju čine komfornijom i sigurnijom posebno treba istaći odlični pogonski sklop za koji možemo reći da je prava mjera snage i efikasnosti za ovaj auotmobil. Osvježeni Tiguan spreman je odgovoriti svim izazovima, bilo da je riječ o dizajnerskim, tehnološkim ili ekološkim.
Na kraju dolazimo i do cijene koja za osnovni benzinski model iznosi 60.910 KM, dok je za bogato opremljeni testni model potrebno izdvojiti 94.597 KM. Detaljan popis opreme možete pročitati OVDJE.