Test: Volkswagen Polo 1.0 Comfortline – Mali tehnološki dragulj!
Test: Volkswagen Polo 1.0 Comfortline – Mali tehnološki dragulj!
Volkswagen Polo šeste generacije zvanično je predstavljen sredinom juna tekuće godine u Berlinu. Novi Polo je u potpunosti novi automobil koji je od svog prethodnika zadržao samo koncept i ime. Sa novim Polom Volkswagen nastavlja modelsku ofanzivu na globalnom tržištu, a na bh. tržište stigao je 9 novembra od kada je počela i zvanična prodaja.
Dizajn i ponuda prostora
Novi Polo dobio je novi dizajn koji je evolucija sa prethodnog modela. Linije automobila svoj DNK crpe iz aktuelne dizajnerske filozofije Volkswagena. Dizajneri su u potpunosti promijenili dizajn automobila kojim sada dominiraju oštre i jednostavne linije pa automobil izgleda agresivnije, šire i elegantnije. Kroz oštre linije naglašen je i sportski duh koji krasi sve nove Volkswagen modele.
Iako je dizajn automobila u potpunosti nov, najveće razlike u u odnosu na prethodni model vidljive su na prednjem dijelu automobila. Automobil sada ima minimalne otvore za usis zraka, a na samoj rešetki motora nalazi se ukrasna hormirana letvica koja se nastavlja i kroz novu izduženu svjetlosnu grupu. Zanimljiv dizajnerski dio također se nalazi na rešetki motora, a to je letvica koja vizuelno produžava poklopac motora, baš kao kod modela Arteon.
Sa malim prednjim izadnjim prevjesom dodatno se naglašava povećani međuosovinski razmak, a na bočnom dijelu automobila vidljive su oštri presjeci velikih i jednostavnih površina čime se naglašava agresivnost dizajna. Zadnja svjetlosna grupa maksimalno je pomjerena u krajeve automobila kako bi se naglasila i povećana širina automobila.
Dimenzije novog Pola iznose: dužina 4053 mm, širina 1751 mm, visina 1461 mm i međuosovinski razmak 2551 mm. Zahvaljujući novoj paleti od 14 boja laka novi Polo moguće je prilagoditi za svačiji ukus, a testni model bio je obojen u Reflex Silver Metallic boju. Uz nove boje stiglo je i dvanaest vrsta aluminijumskih felgi koje su dostupne u veličinama od 14 do 18 cola.
Unutrašnjost novog Pola također je u potpunosti nova po pitanju dimenzija i dizajna. Dizajneri koji su kreirali unutrašnjost novog Pola bili su veoma maštoviti pa su tako u potpunosti dizajnirali novu instrumentn ploču koja je obogaćena sa mnoštvom dekorni elemenata. Centralnu konzolu novog Pola po vlastitoj želji moguće je obogatiti sa dekornim elementima u različitim bojama. Testni model tako je bio opremljen sa Titan crnim umetcima u instrument tabli. Dekorne boje prenesene su i na sjedišta koja su dostupna u jedanaest različitih dezena.
Prostranost automobila jedan je od njegovih najjačih aduta, bez obzira da li putnici sjedili na prednjoj ili stražnjoj klupi prostora za ugodnu vožnju imaju u svim pravcima. Novi Polo u poređenju sa svojim prethodnikom porastao je u pogledu svih dimenzija pa je tako došao na nivo Golfa treće generacije. Značajno je povećan i prtljažni prostor koji nudi osnovnu zapreminu od 351 litra sa kojim Polo ulazi u viši automobilski segment.
Pored novog dizajna i većeg prostora unutrašnjosti, novi Polo nudi bogatiju opremu i moderne tehnologije koje su do sada bile dostupne u premium segmentu. Novi Polo sa Comfortline paketom opreme nudi više u odnosu na svog prethodnika, pa tako serijski dolazi multifunkcionalni upravljač, LED dnevna svjetla, Coming & Leaving Home funkcija, limitatorom brzine, sistemom za nadzor okoline „Front Assist“ sa City funkcijom kočenja u nuždi, te sa funkcijom prepoznavanje pješaka.
Opcijski novi Polo može se opremiti i sa „ACC“ (automatska kontrola rastojanja) sistemom koji se sada može aktivirati do brzine od 210 km/h. Na raspolaganju su i sistemi pomoći za promjenu vozne trake „Blind Spot Detection“ sa asistentom za isparkiravanje, djelimično automatska funkcija isparkiravanja „Park Assist“ i funkcija „Keyless Access“. Jednostavno, novi Polo nudi tehnološki napredak po kojem je jedinstveni lider u svom segmentu.
U sklopu tehnološke modernizacije novi Polo dobio je potpuno novu generacijom Infotainment sistema sa ekranima dijagonalne veličine od 6,5 do 8,0 inča. U cilju poboljšanja kvaliteta svi ekrani su prekriveni kvalitetnim staklom koje je otporno na oštećenje, te daju osjećaj luksuza. Za bolji komfor tu je opcioni Air Care Climatronic klima uređaj sa senzorom za vlažnost zraka koji ima antialergijski filter. Po prvi put opcijski je ponuđen i wireless punjač za pametne telefone sa funkcijom pojačavanja signala.
Vozne karakteristike
Osim novog dizajna, novih tehnologija i većih dimenzija, novi Polo postavljen je na novu MQB A0 platformu koja je zamijenila dosadašnju PQ26. Upravo nova MQB A0 platforma omogućila je novom Polu da preuzme sva nova tehnološka rješenja sa kojim trenutno Volkswagen raspolaže.
Volkswagenova MQB platforma pravi je rasadnik savremenih tehnoloških rješenja, a svi modeli koji su postavljen na nju imaju vrhunske vozne karakteristike. Novi Polo ima vrhunske vozne karakteristike za koje bez ikakve sumnje možemo reći da su trenutno najbolje u klasi, a vožnja novog Pola po oštrim zavojima najviše liči na vožnju kartinga. Odličan balans između prednje i zadnje osovine vozaču otvaraju mogućnost da novi Polo voze izuzetno dinamično.
Ovjes automobila ni na jednom prethodnom modelu nije bio bolje podešen! Dovoljno čvrst za dinamičnu vožnju i dovoljno mekan za udobnu vožnju po lošim putevima, to je karakteristika novog ovjesa koji je pravi dragulj ovog automobila. Odličnim voznim karakteristikama svoj doprinos je dao i precizni upravljački sistem.
Testni Polo pokretao je jedan od novih MPI benzinskih motora sa zapreminom 1.0 litre. Ovaj atmosferski trocilindarski motor sa četiri ventila po cilindru isporučuje 75 KS pri 6200 okr./min i 95 Nm okretnog momenta koji je dostupan u rasponu od 3000 do 4300 okr./min.
Ovaj motor sa smanjenom zapreminom zamijenio je prethodni 1.2 litreni motor čime Volkswagen nastavlja razvoj downsizing motora. Iako je motor male radne zapremine i sa tri cilindra, radi mirno i uglađeno. Vrlo rado se vrti u visokim okretajima kada proizvodi zvuk najsličniji onome kada mačka „prede“.
Motor testnog modela bio je uparen sa pet stepenim ručnim mjenjačem koji je vrlo precizan pa izmjene stepena prijenosa idu bez ikakvih zapinjanja. U ovoj kombinaciji motora i mjenjača, novi Polo sa težinom od 1195 kg (testni model) ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 14,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 170 km/h.
U gradskim uslovima trošio je od 5,8 do 6,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,7 l/100 km, a na auto putu 6,2 l/100 km, a u atmosferu ispušta 108.0 g/km CO2 što je vrlo važno u ekološki regulisanim državama.
Pored ove izvedbe motora u ponudi je i slabija izvedba za 65 KS, kao i snažnije 1.0 litrene izvedbe sa 95 i 115 KS. Snažnija ponuda nastavlja se sa 1,5 litrenim TSI motorom sa 150 KS, a za najzahtjevnije tu je Polo GTI sa 2.0 litrenim TSI motorom i 200 KS.
Zaključak
Ni jedan prethodni model Pola nije napravio tako veliki iskorak u odnosu na svog prethodnika kao Polo šeste generacije. Automobil je potpuno nov u svim segmentima, samo je koncept ostao isti. Novi Polo nudi velike mogućnosti lične personalizacije što nije bio slučaj sa prethodnim modelima, kao i bogato opremanje sa savremenom tehnologijom.
Kad tome dodamo fantastične vozne karakteristike ostaje samo da pretpostavimo da će novi Polo nastaviti izuzetno uspješnu priču koju su započeli njegovi prethodnici. Na kraju dolazimo do cijene, gdje je za bazni model potrebno izdvojiti 23.889,00 KM, dok je za testni model sa dodatnom opremom potrebno izdvojiti 27.487,93 KM sa PDV-om. KM. Detaljan spisak opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.