Test: Volkswagen Passat 2.0 TDI Facelift – S punim pravom u vrhu segmenta!
Test: Volkswagen Passat 2.0 TDI Facelift – S punim pravom u vrhu segmenta!
Volkswagen Passat jedan je od najznačajnijih modela iz ponude Njemačkog proizvođača koji je od svog nastanka prodat u više od 30 miliona primjeraka. Svojim prodajnim rezultatima pretekao je legendarnu Bubu, a ozbiljno se približio još uvijek neprikosnovenom Golfu.
Prošlo je pet godina od predstavljanja osme generacije Passata i došlo je vrijeme za osvježenje ove veoma uspješne limuzine. Novi ili osvježeni Passat, bez obzira kako ga gledali, donosi brojne novine. Dizajnerski je diskretno osvježen, ali tehnološki temeljito nadograđen što će mu omogućiti nastavak tržišnog uspjeha. Na naš test stigao je osvježeni Passat u veoma popularnom izdanju opreme i motora. Tokom testa otkrili smo dosta noviteta koje ćemo vam predstaviti u nastavku testa.
Piše: Emir Kalender
(re)Dizajn eksterijera i enterijera
Osvježeni Passat prošao je kroz blagu restilizaciju vanjskog dizajna koji objedinjuje dosljednu funkcionalnost i sportske linije. Passat B8 skladno je dizajniran i odlikuju ga naglašene linije, a to su brojni kupci prepoznali. Zbog toga bilo je veoma teško nešto dodati odličnom dizajnu, a pri tome da se ne pokvari već postignuti sklad. Vanjske dizajnerske promjene najupečatljivije su na prednjem i zadnjem dijelu automobila, dok je bočna strana dobila samo novodizajnirane alumiijumske točkve.
Na prednjoj strani odmah ćete primijetiti novu masku motora, novi logo brenda, novi branik s novodizajniranim usisnicima zraka i novu svjetlosnu rupu koja je i najvažnija promjena na prednjem dijelu Passata. Osim novog svjetlosnog potpisa, kao opcija u dodatnoj opremi nude se i pametna IQ. Light LED matrix svjetla kojim je bio opremljen testni model.
Zadnji dio automobila također je dobio suptilne dizajnerske promijene koje su donijele novu svjetlosnu grupu i novi odbojnik sa novodizajniranim imitacijama ispušnog sistema. Fine dizajnerske promjene završene su s postavljanjem novodizajnirane oznake 4Motion, te oznake PASSAT koja je sada široko razvučena preko poklopca prtljažnika.
Unutrašnjost Passata također je blago dizajnerski osvježena, ali je zato mnogo više tehnološki nadograđena. Ova poslovna limuzina temeljno je digitalizirana pa ispred vozača nema više analogne instrument table već je tu novi Aktivni info ekran s dužinom dijagonale od 10,25 inča. Također, vozač ispred sebe ima i novodizajnirani multifunkcionalni upravljač preko kojeg možete upravljati brojnim sistemima, a jedan od njih su i govorne komande što je jedan od noviteta u Passatu.
Još jedna značajna promjena je i digitalizacija komandi za upravljanje klimatizacionim sistemom gdje su fizički prekidači i kolutići zamijenjeni klizačima-sliderima i “touch” prekidačima. Vozač jednostavno, intuitivno i bez prevelikog skretanja pažnje tokom vožnje može podešavati temperaturu i brzinu ventilatora. Ovakvo rješenje znatno je lakše za korištenje od drugih “digitalnih” rješenja – komandovanje preko centralnog ekrana.
Jedan od najznačajnijih noviteta u unutrašnjosti je treća generacija Infotainment sistema. Novi Infotainment (MIB3) sistem donosi mogućnost glasovnih komandi, stalne umreženosti automobila i njegovih putnika – We Connect, a tu su i komande gestama. Grafika sistema je odlična, a sam sistem iako nudi obilje funkcija radi brzo i pouzdano.
Velika tehnička nadogradnja pokazuje da novi Passat uključuje najnovije inovacije marke Volkswagen. Zahvaljujući ugrađenoj tehnologiji novi Passat jedan je od tehnološki najmodernijih automobila današnjice.
Vozačka pozicija, ponuda prostora u putničkoj kabini i zapremina prtljažnika ostala na nivou prethodnika. No Volkswagen je dodatno poradio na udobnosti u putničkoj kabini tako što je revidirao sistem ovjesa pa u putničku kabinu dopire mnogo manje zvukova sa udarnih rupa na lošim putevima. No, o samo ovjesu posebno ćemo govoriti u nastavku testa…
Novi Assistenti za veću sigurnost i udobnost
Prilikom predstavljanja osvježenog Passata istaknuta su tri najznačajnija noviteta u odnosu na prethodni model: novi asistenti, novi Infotainment sistem i nova IQ. LIGHT matrix svjetla. Passat kao omiljena limuzina u poslovnom svijetu postala je još sigurnija na cesti zahvaljujući modernim asistentima. IQ.DRIVE naziv je novog seta inteligentnih sistema podrške za vozača. U sklopu ovog sistema dolaze sistemi: Travel Assist, pomoć pri parkiranju, elektromehanički pojačivač sile kočenja, Front Assist i sistem proaktivne zaštite za putnike.
Jedna od najkorisnijih sistema je ACC sa prediktivnim tempomatom koji izračunava položaj vozila na temelju rute i GPS podataka i smanjuje brzinu vozila prije nego dođe do zavoja, kružnih tokova, raskrsnica, ograničenja brzine i gradova. Istovremeno, ACC pristupa prikazu dinamičkih putokaza putem prednje kamere (nova generacija MFK 3.0) i podešava brzinu čim se otkrije ograničenje brzine. Nakon napuštanja područja sa smanjenom brzinom, ACC s prediktivnim tempomatom automatski ubrzava Passat dok ne dostigne maksimalno ograničenje brzine koje vrijedi za određeni dio ceste.
Svi ovi sistemi omogućavaju Passatu poluautonomnu vožnju do brzine od 210 km/h, na putevima koji zadovoljavaju najmodernije signalizacijske standarde. S navedenim sistemima Passat definitivno postavlja nove standarde u klasi.
IQ.LIGHT treći istaknuti novitet
Poslovni kupci Passata često su na putovanju sa svojim automobilom, bez obzira na vrijeme dana i vremenske prilike. Zbog toga je veoma važno da imaju dobra svjetla, kako zbog svoje sigurnosti, tako zbog sigurnosti i drugih putnika. Nova opciona IQ. LIGHT LED Matrix svjetla osiguravaju fantastičnu vidljivost za vozača Passata, a pri tome ista ne zasljepljuju druge učesnike u saobraćaju.
Ona pomoću Matrix tehnologije, uz osnovne funkcije kratkih i dugih svjetala, ciljano uključuju odnosno isključuju pojedinačne LED segmente kako bi se stvorile brojne varijante raspodjele svjetla za razne situacije u vožnji. Kamera će tokom vožnje s dugim svjetlima prepoznati vozila iz suprotnog smjera i vozila ispred te će se automatski ugasiti onaj dio svjetlosnog snopa koji bi zaslijepio drugog učesnika u saobraćaju. S ovim navođenjem određenih LED segmenata moći ćete trajno voziti s uključenim dugim svjetlima.
Opciona IQ. Light – LED Matrix glavnih svjetala ciljano uključuju i isključuju pojedinačni LED segmenti kako bi se stvorile brojne varijante raspodjele svjetla za razne situacije u vožnji.
Svu tehnološku raskoš novih pametnih svjetala imali smo priliku isprobati na našim magistralnim cestama i autoputevima. Utisci su fantastični te bi ista preporučili svakom budućem kupcu Passata da ih stavi na popis dodatne opreme – jednostavno vrijede uloženog novca!
Vozne karakteristike: Još jači i profinjeniji!
Testni model bio je opremljen s novom generacijom popularnog 2.0 litrenog TDI motora iz EVO generacije koji isporučuje 200 KS i 400 Nm okretnog momenta. To je trenutno najjači dizelaš jer je iz ponude je izbačen BiTDI s 240 KS. U kombinaciji sa sedmostepenim automatskim DSG mjenjačem testni model ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,4 sekunde, a fabrički deklarisana maksimalna brzina iznosi 237 km/h. Navedene performanse bit će dovoljne za većinu kupaca Passata, jer teško ćete doći u situaciju da ćete se razočarati u njegove performanse.
Njegov motor radi mirno i uglađeno, a ono što će vas pozitivno iznenaditi jeste linearni rast snage. Ugodno iznenađenje je i činjenica da se motor s lahkoćom vrti do crvenog polja – posebno iznenađenje dolazi nakon 3.000 okr./min. Uz fantastičnu snagu pogonskog sklopa treba istaknuti i 4Motion sistem pogona na sve točkove koji osigurava optimalnu raspodjelu snage na točkove s najboljim prianjanjem na cesti.
Upravljački mehanizam dovoljno je precizan za dinamičnu vožnju i ne prenosi suvišne vibracije. Međutim, ono što je posebno pozitivno iznenađuje kod osvježenog Passata jeste ovjes. Testni model bio je opremljen sa standardnim ovjesom, a ono šta smo odmah primijetili je ste da je u odnosu na prethodni model daleko mekši. Inženjeri su definitivno napravili ozbiljan pomak ka udobnosti, pa tako kada dinamično vozite novi Passat primjećujete da se njegova karoserija naginje. Prelaskom preko većih neravnina nećete osjeti poskakivanje točkova ni ozbiljne udare. Pomalo ćete doći u dilemu da li se radi o aktivnom ovjesu…
Tehnička unaprjeđenja na novom Passatu donijela su poboljšanu udobnost, čišće emisije štetnih plinova i manju potrošnju goriva.
Revidiranje ovjesa i njegovo usmjerenje ka udobnosti definitivno je pun pogodak. Passat kao poslovna, ali često i porodična limuzina namijenjen je prvenstveno ka udobnoj i sigurnoj vožnji. Omekšavanjem ovjesa spustila se granica za dinamičnu vožnju po zavojima, pa kada pretjerate osjetit ćete blago proširenje putanje preko prednje osovine. Međutim, brza i precizna elektronika automobil smiruje i vraća u sigurnu putanju.
Nova generacija dizelskog motora u Passat modelu na otvorenoj magistralnoj cesti zadovoljit će se s prosječnom potrošnjom od 4,2 l/100 km, dok na autoputu do brzine od 140 km/h potrebno mu je 5,9 l/100 km. U gradu potrošnja varira od 6,5 do 10 l/100 km, ovisno o intenzitetu saobraćajnih gužvi. Na kraju smo test završili sa ukupnim prosjekom od 5,9 l/100 km. Uz rezervoar goriva od 60 litara imat ćete autonomiju od gotovo 1.000 km što je danas postala prava rijetkost.
Passat u novom izdanju dobio je blago dizajnersko osvježenje, ali je tehnološki daleko napredniji od svog prethodnika. Sa svim nabrojanim tehnološkim novitetima Passat će biti sigurniji, udobniji i još poželjniji. Zbog toga u Volkswagenu imaju pravo na velika očekivanja, a koja je Passat do sada ispunjavao pa nema razloga da tako i ne ostane.
Osnovna verzija Passata Business 1.5 TSI OPF na bh. tržištu košta 55.915 KM, dok je za testni R-line Elegance model s bogatom opremom potrebno izdvojiti 87.299 KM. Detaljan popis opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.