Test: Volkswagen Golf 8 2.0 TDI Style – Transformiran za novo digitalno doba
Test: Volkswagen Golf 8 2.0 TDI Style – Transformiran za novo digitalno doba
Volkswagen Golf za tri godine napunit će pola vijeka od svog nastanka. Tokom proteklih 47 godina ovaj Njemački model, u klasi koju je defakto stvorio, uvodio je novitete te podizao standarde. Svaka generacija Golfa donosila je nešto novo, kako za sam model, tako i za taj automobilski segment. Teško je istaći neku generaciju koja je napravila najveći iskorak u odnosu na prethodnika, ali poredeći Golf 7.5 i novi Golf 8, razlika u napretku je jasna!
Dolazak novog Volkswagen Golfa 8 na bh. tržište očekivao se prošle godine u maju, ali pandemija COVID-19 je prolongirala dolazak jednog od najpoželjnijih automobila, kako u BiH, tako i na teritoriji cijele Evrope. Novi Golf 8 premijerno smo isprobali u Portugalu, a sada vam donosimo i detaljan test s još uvijek najpopularnijim motorom – 2.0 TDI.
Piše: Emir Kalender
Novi dizajn i digitalna transformacija
Dizajn Volkswagen Golfa iz generacije u generaciju prolazio je kroz evoluciju, a između druge i treće generacije napravljena je značajna transformacija oblika svjetlosnih grupa koje i danas uglavnom čuvaju isti koncept. Vanjski dio novog Golfa 8 donio je potpuno drugi dizajn kojeg karakterišu oštre linije.
Novi dizajn Golfa 8 u potpunosti je usklađen sa dizajnom električnih modela iz ID. porodice, od kojih Volkswagen očekuje da u budućnosti preuzmu ulogu tržišnih lidera u svojim segmentima. Prednja svjetla u potpunosti su promijenjena, zahvaljujući kojim automobil ima potpuno drugačiji nastup u odnosu na prethodni model.
Zahvaljujući primijenjenom dizajnu novi Golf 8 u odnosu na prethodni model, ali i u odnosu na konkurentske modele iz tog vremenskog perioda, izgledna značajno savremenije. Karizmatični prednji dio odlikuje naglašena uska rešetka hladnjaka i vitka svjetlosna grupa koju spaja LED traka. Golf je podrezan oštrim linijama, od kojih se jedna proteže i kroz bočnu siluetu automobila u visini ručica vrata.
Novi dizajn svjetala postaje dominantan i nezamjenjiv stilski element Golfa 8. Ona dolaze u LED tehnologiji u svim verzijama, te su zamijenila sve prethodne vrste tehnologija svjetala na ovom modelu. Posebno efektno izgledaju prednja IQ. LED Matrix svjetla, kao i zadnja IQ. LED svjetla kojima je bio opremljen testni model. Ona predstavljaju sami vrh tehnološkog dostignuća Volkswagena i u nastavku testa posebno ćemo im se posvetit.
Bočna strana automobila nosi klasični i jednostavni dizajn Golfa, sa ujednačenim proporcijama i bez suvišnih detalja koji bi na sebe skretali pažnju. Element dizajna koji prevladava na bočnoj strani jeste C stub koji je karakterističan za Golf. On premješta dinamiku karoserije prema naprijed, čini zadnji dio karoserije markantnijim, te prenosi legendarnu grafiku prvog modela Golf u sadašnjost.
Unutrašnjost je temeljito promijenjena s radikalnim tehnološkim rješenjima. Novi Golf 8 ušao je u svijet potpune digitalizacije s novim instrumentima i mrežnim informacijskim sistemom koji se spajaju na istom nivou, te stvaraju digitalni kokpit. Tradicionalnu analognu instrument tablu zamijenili su standardni digitalni instrumenti (Digitalni kokpit) s 10 inčnim ekranom, s također standardnim Composition Infotainment sistemom (8,25 inčni ekran osjetljiv na dodir sa 1.083×480 piksela), dok je testni model imao najnapredniju Discover Pro izvedbu Infotainmenta s ekranom veličine 10 inča.
Spoj digitalnog kokpita i Infotainment sistema stvara novu digitalnu arhitekturu. Funkcije za paljenje svjetla kao i grijanje vjetrobranskog stakla i zadnjeg stakla sada se aktiviraju pomoću digitalne ploče sa lijeve strane centralne konzole. Tradicionalni mehanički prekidači za upravljanje ventilacionim sistemom prebačene su na centralni ekran i njima se sada upravlja preko ekrana osjetljivim na dodir ili glasovnim komandama.
Temperaturu dvozonskog klima uređaja za vozača i suvozača reguliše se bez ulaska u meni preko Infotainment sistema. Na centralnoj konzoli nalazi se centralni klizač koji je podijeljen u tri sekcije: lijeva, srednja i desna. Vozač ili suvozač prelaze prstom preko dva vanjska dijela kako bi podesili unutrašnju temperaturu. Na istim poljima aktiviraju se grijači sjedišta i reguliše njihov nivo grijanja ukoliko po istim poljima „tapnete“ s dva prsta. Klizanjem prsta u srednjem dijelu klizača mijenja nivo glasnoće zvučnog sistema.
Globalni trend digitalizacije u automobilskoj industriji stigao je i na Volkswagenova vrata, zbog čega je novi Golf morao proći temeljitu transformaciju. U praksi ona je donijela to da se svim uređajima upravlja potpuno digitalno preko centralnog ekrana ili putem glasovnih komandi.
Sam automatski klima uređaj odlikuju brojne nove funkcije: Smart Climate može se koristiti za pokretanje unaprijed podešenih funkcija klimatizacije – „Clear screen“, „Topla stopala“, „Tople ruke“, „Cool noge“ i „Svježi zrak“. Sve funkcije se mogu pokrenuti preko ekrana ili glasovnom kontrolom.
Kartu navigacije možete zumirati povlačenjem srednjeg dijela klizača sa dva prsta. Također, panoramski krov se otvara i zatvara klizanjem prsta na krovnoj konzoli.
Ono po čemu je Golf oduvijek bio poznat jeste intuitivnost koja se u procesu digitalne transformacije izgubila. Novo digitalno rješenje zahtjeva usmjerenje pažnje i prolazak kroz nekoliko nivoa da bi došli do aktivacije ili podešavanja neke komande. Jasno, uz vaše glasovne komande na engleskom jeziku stvari će biti lakše, ali i dalje to nije na nivou jednostavnog korištenja kao kod prethodnika.
Stvar bi se poboljšala da su inženjeri omogućili da je klizač dodatno multifunkcionalan, pa npr. kada uđemo u postavke ventilacionog sistema, da klizačem regulišemo brzinu ventilatora, jer već imamo dio klizača kojim regulišemo temperaturu. Takvo rješenje u velikoj mjeri bi vratile stvari na pravi put. No, kroz buduće vrijeme možemo očekivati programske nadogradnje, a jedan od ciljeva digitalizacije je da se automobili u budućnosti mogu jednostavno programski nadograditi i tako učiniti korisnijim u svakodnevici.
Među brojnim novitetima je i Harman Kardon ozvučenje za Golfa 8. Ovaj sistem ima snagu 480 W sa 12-kanalnim Ethernet pojačalom i 8 zvučnika koji pretvaraju unutrašnjost vozila u koncertnu dvoranu. Golf 8 po prvi put u ovaj segment uvodi Head-up ekran koji direktno na vjetrobran u vidno polje vozača projicira dodatne informacije.
Glasovne komande sa prirodnim glasom
„Hello Volkswagen“ – intuitivna kontrola glasa. Intuitivno djelovanje Golfa može biti podržano i novom, prirodnom glasovnom kontrolom na zahtjev. Sistem se jednostavno aktivira izgovaranjem „Hello Volkswagen“ ili pritiskom na glasovni prekidač upravljaču.
Na primjer, Golf sada odgovara sa „Da, molim vas?“ I „Što biste željeli učiniti?“ I reaguje na intuitivne glasovne naredbe, poput „Hladno mi je“ (klima uređaj). Pomoću glasovnih naredbi možete upravljati i navigacijskim sistemom, klimatizacijskim sistemom, telefonom i Infotainmentom.
Zbog čega je zaista napravljena digitalizacija?
Volkswagen grupacija želi postati svjetski lider u elektromobilnosti, koja sa sobom donosi potpuno novu generaciju automobila. Na tom putu Volkswagen stvara novu porodicu automobila na električni pogon koja nosi ime ID. U ovom trenutku predstavljena su dva člana nove električne porodice, ID.3 i ID.4 koje u toku ove godine očekujemo na našem testu.
Modeli ID.3 i ID.4 imaju isti koncept unutrašnjosti kao i novi Golf 8, pa je lahko zaključiti da je zadatak novog Golfa „da pripremi teren“ za buduće i sadašnje kupce ID. modela. Kupci Golfa 8 već sada se počinju navikavati na nove koncepte koji ih očekuju u budućnosti.
Ponuda prostora
Novi Golf 8 zadržao je kompaktne dimenzije: dužina 4.284 mm, širina 1.789 mm i visina 1.456 mm. Međuosovinsko rastojanje ima dužinu od 2.636 mm. U odnosu na prethodni model, međuosovinsko rastojanje je duže za 16 mm, ali i ukupna dužina automobila za 29 mm. Visina je niža za 36 mm, pa je aerodinamika kod Golfa 8 dodatno usavršena i ima pozitivan utjecaj na potrošnju.
Centralnu konzolu karakteriše savršena ergonomija, pa je sada ovo područje prostranije nego ikad, posebno s uvođenjem nove ručice za automatski DSG mjenjač koja donosi tehnologiju shift-by-wire. Ona je znatno manja čime se štedi prostor u putničkoj kabini. Zahvaljujući dobrom rasporedu i organizaciji putnicima neće nedostajati prostora, pa čak i kada na zadnjoj klupi sjedi putnik visine 190 cm, a ispred njega putnik od 175 cm – obojica se mogu ugodno smjestiti.
Vozač ima odličan položaj za upravljačem i brzo pronalazi idealnu poziciju za vožnju. Novi dizajn digitalnog kokpita je odličan, jednostavan i pregledan. Ono što treba svakako pohvaliti jesu prednja i zadnja sjedišta koja fantastično kombinuju udobnosti i bočnu čvrstoću koja je neophodna za dobro držanje tijela u zavojima. Ona imaju i jedan zanimljiv dizajnerski detalj, gdje je u njihovim naslonima proštepan VW logo.
Prtljažnik je novog Golfa ostao je na nivou njegovog prethodnika pa tako u osnovi nudi 380 litara, te nije porastao sa zapreminom. Njegov je oblik pravilan, pa je moguće maksimalno iskoristiti posljednji centilitar njegove zapremine. Preklapanjem zadnje klupe stvari se mijenjaju pa zapremina raste na 1.237 litra.
Nova sigurnosna i tehnološka rješenja
Novo Golf 8 postavlja novo mjerilo u kompaktnoj klasi u smislu funkcija potpomognute vožnje. Opremljen je Travel Assist sistemom koji Volkswagen prvi put ugrađuje u automobil kompaktne klase. On omogućava potpomognutu vožnju Golfa na autocestama do brzine od 210 km/h, a da ne morate aktivno upravljati, ubrzavati i kočiti.
Nova matrična prednja svjetla pod nazivom IQ.LIGHT daju dodatnu sigurnost djelomično interaktivnim svjetlosnim funkcijama. Slična verzija ovog svjetlosnog sistema predstavljena je prvi put u trenutnom Touaregu, nakon čega je tu tehnologiju dobio i novi Passat.
Sistem posjeduje Dynamic Light Assist koji koristi 22 LED diode po svakom modulu matrice prednjih svjetala, te aktivira do deset različitih, djelimično interaktivnih funkcija svjetla i projicira ih na cestu. Konkretne prednosti su brojne, od bolje vidljivosti, do automatskog regulisanja svjetlosnog snopa kada imate upaljena duga svjetla. U tom slučaju kamera prepoznaje automobil iz suprotnog smjera i gasi LED diode u njegovom pravcu kako vozač ne bi bio zaslijepljen, a vi istovremeno imate najbolju moguću vidljivost.
Vozne karakteristike – Više udobnosti bez gubitka dinamike u vožnji
Volkswagen Golf 8 stvoren je na drugoj generaciji MQB platforme koja je dobila u imenu dodatak EVO (MQB EVO). Druga generacija grupacijske platforme donijela brojne novosti, posebno u segmentu sigurnosnih sistema i pogona. Zbog uvođenja sve rigoroznijih normi kojima se smanjuje emisija štetnih plinova, Volkswagen je morao primijeniti nova tehnološka rješenja za motore s unutrašnjim sagorijevanjem. Zbog toga je novi Golf dobio temeljito izmijenjenu paletu pogonskih agregata, a među novitetima je i dizelski 2.0 litreni TDI EVO motor sa 150 KS pri 3.500 okr/min. i 360 Nm okretnog momenta koji je dostupan od 1.600 do 2.750 okr/min.
Riječ je o dobro poznatom i odavno dokazanom 2.0 litrenom turbo dizel motoru koji je prošao temeljitu nadogradnju, kako bi udovoljio još strožijim normama o štetnim plinovima. On je uz oznaku TDI dobio dodatak EVO, koja označava novu generaciju ovog popularnog motora. Novi Volkswagenov agregat ima 80% manju emisiju štetnih plinova zahvaljujući dvostrukom postupku doziranja i koristi dva sistema selektivne katalitičke redukcije (SCR). Prvi se nalazi odmah uz motor, zajedno s filterom za čestice dizela, neposredno iza njega. Drugi SCR katalitički pretvarač nalazi se u podvozju vozila.
Novom tehnologijom smanjena je i potrošnja goriva. Prema fabričkim podacima ona je manja za 7%. U realnim uslovima vožnje imali smo priliku isprobati efikasnost motora, pa je u gradskim uslovima prosječna potrošnja na testu iznosila maksimalno do 6,5 l/100 km.
Na otvorenim putevima potrošnja je bila još niža, pa je novi Golf tokom testa na auto putu pri brzini do 130 km/h trošio 5,0 l/100 km. Na magistralnoj cesti, gdje smo se uglavnom pridržavali aktuelnih ograničenja brzine, putni računar je zabilježio veoma nisku potrošnju od svega 3,8 l/100 km.
Fantastičnim rezultatima niske potrošnje u velikoj mjeri doprinio je i novi automatski sedmostepeni DSG mjenjač s „shift-by-wire“ tehnologijom. Jedna od glavnih karakteristika novog mjenjača je da nema više klasičnu – veliku ručicu mjenjača koja je imala mehaničku vezu sa samim mjenjačem.
Sada se izbor R/N/D-S vrši preko malog selektora koji je u suštini prekidač. Na novom DSG mjenjaču nema više M moda koji se koristio za isključivo ručno prebacivanje stepena prijenosa, ali i dalje možete ručno mijenjati stepene prijenosa preko „lopatica“ na multifunkcionalnom upravljaču. Zahvaljujući ovom tehnološkom rješenju između vozača i suvozača oslobodio se dodatni prostor.
Novi Golf 8 prvi je model iz Volkswagena koji je dobio novu generaciju ovog automatskog mjenjača, a koji zahvaljujući dobrim prijenosnim omjerima izvlači maksimum iz dizelskog motora. Promjene stepena prijenosa su brze i uglađene što ostavlja odličan utisak na cjelokupni pogonski sklop. Ova konfiguracija motora i mjenjača testnom modelu osigurala je ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 223 km/h.
Inženjeri iz Volkswagena su dodatni trud uložili i u segmentu aerodinamike gdje je svaki dio karoserije preoblikovan i dotjeran u zračnom tunelu. Prednja strana smanjena je na 2,21 m2, a koeficijent otpora (vrijednost Cd) smanjen je na 0,275. Aerodinamička poboljšanja postignuta su optimizacijom opštih vanjskih elemenata, vanjskih ogledala, uglova na karoseriji, zadnjeg krovnog spojlera, obloge poda, obloge kućišta točkova, itd.
Poboljšana aerodinamika ostavila je pozitivne rezultate na efikasnost motora, ali i na poboljšanu udobnost u putničkoj kabini. Nivo buke na auto putu dodatno je smanjen, a uz rezervoar goriva od 50 litara imat ćete autonomiju nešto malo manju od 800 km.
Testni model bio je opremljen izbornikom načina vožnje koji je direktno povezan s DCC aktivnim ovjesom. Na raspolaganju je standardnih pet načina vožnje: eco, comfort, normal, sport i individual, čijem pojedinačnim izborom momentalno mijenjate karakter automobila. Sami nazivi načina vožnje govore u šta automobil pretvaraju: štedljiv, udoban ili sportski okretan.
Sistem adaptivnog ovjesa DCC pretrpio je evolucijski napredak, što značajno povećava razmak između maksimalne udobnosti i maksimalne dinamike. Modovi vožnje utječu i na upravljanje XDS diferencijalom.
Aktivni DCC ovjes kroz izbor načina vožnje značajno mijenja svoju tvrdoću, a ponuđeni profili vožnje dobro su podešeni u skladu sa svojim nazivima. Upravljački sistem je precizan i daje dovoljno informacija s ceste, ali može se primijetiti blaga filtracija istih, što u konačnici poboljšava udobnost. U dinamičnoj vožnji po zavojima automobil se ponaša neutralno, ali pokazuje blago naginjanje karoserije što ne predstavlja nikakav problem, jer automobil u zavojima fantastično leži.
Zaključak – Šta je Golf 8 novo dobio, a šta izgubio?
Dolaskom svakog novog modela postavlja se pitanje – šta to on novo donosi? Većina se veže za ono što im oko na prvi pogled ukazuje. Volkswagen Golf nikada nije donosio dramatične izmjene, mada za osmu generaciju možemo reći da se temeljito promijenila. No, glavne promjene koje je donijela osma generacija Golfa uglavnom su tehnološke prirode, pa je neophodno upoznavanje s njima. Tek kada sa svim tehnološkim novitetima upoznate, razumjet ćete koliko je ovaj Golf drugačiji od prethodnika. Jednostavno rečeno Golf je dobio naprednu tehnologiju koja je uglavnom rezervisana za automobile iz višeg i premium segmenta.
Na pitanje šta je Golf 8 izgubio odgovor je – tradicionalni analogni koncept upravljanja brojim uređajima. Novi koncept traži vrijeme za privikavanje, dok će budućim mladim vozačima to postati standard. Uz to treba dodati da Golf 8 nema više amortizer za držanje poklopca motora, već klasičnu šipku.
Ovaj popis proširit će i jedan mali pretinac ispod upravljača kojeg više nema i platnena obloga pretinca ispred suvozača. Takva rješenja nisu atraktivna, ali realno gledajući šta ona zapravo mijenjaju u svakodnevnom korištenju vozila? Ništa.
Na kraju dolazimo do cijene koja je u BiH uvijek jedan od presudnih faktora. Golf 8, iako se proizvodi u Evropskoj uniji, nosi teret carine. Naime, proizvođač za osnovne modele ne izdaje uvjerenje kojim se potvrđuje da je vozilo EU proizvod, pa automobil automatski podliježe carini. Zbog toga Golf 8 Life 1.0 TSI kao osnovni model košta od 43.496 KM. Za one sa nešto boljom platežnom moći stvari su povoljnije, pa ako odluče kupiti Golfa čija cijena prelazi 59.000 KM, proizvođač će izdati potrebno uvjerenje što će kupca osloboditi carine.
Bogato opremljeni testni Golf Style 2.0 TDI DSG nije podlijegao carini, a njegova cijena sa svim dodacima u opremi iznosi 66.647 KM. Detaljan spisak opreme možete pročitati OVDJE.