Test: Volkswagen Arteon R Line 2.0 TDI 4Motion – Još zreliji i udobniji
Test: Volkswagen Arteon R Line 2.0 TDI 4Motion – Još zreliji i udobniji
Novi Arteon postao je zreliji, udobniji i još prepoznatljiviji automobil koji na već prvi pogled osvaja svojim dizajnom i skladnom siluetom. Vrijeme u kojem živimo osim lijepog izgleda zahtjeva i držanje koraka s modernim tehnologijama koje su postale neizostavni dio svakodnevnog života. Zbog toga je Volkswagen dizajnerski i tehnološki modernizovao model Arteon. Ovaj funkcionalni sportski coupe napredovao je u brojnim segmentima, a sve detalje čitajte u nastavku testa.
Piše: Emir Kalender
(re)Dizajn i nova izvedba karoserije
Kada je Volkswagen 2017. godine predstavio model Arteon svojim vanjskim dizajnom nikoga nije ostavio ravnodušnim. Ovaj model sa ekspresivnim i avangardnim dizajnom sigurno je jedan najljepših, pa zašto ne reći i najljepši, Volkswagen koji je do danas napravljen. Automobil sa posebno karakterističnim prednjim dijelom koji plijeni pažnju, nakon četiri godine dobio je dizajnersku nadogradnju koja mu omogućava da i dalje dizajnerski visoko kotira na automobilskom tržištu.
Dizajnersko osvježenje na prednjem dijelu automobila donijelo je novu prednju svjetlosnu grupu kuja je spojena LED svjetlosnom trakom, novi odbojnik i nove usisnike zraka. Maska hladnjaka je duga, poklopac motora je širok, pa u kombinaciji kao formalna cjelina čine da Arteon ima snažan nastup. Poseban i prepoznatljiv pečat ostavlja i nova LED traka koja spaja prednju svjetlosnu grupu zbog koje je Arteon i u noći prepoznatljiv.
Na bočnoj strani prepoznat ćete nove ukrasne elemente koji označavaju paket opreme, te novi dizajn atraktivnih aluminijumskih felgi. Na zadnjoj strani također su nova IQ. Light pametna svjetla koja imaju novi grafički potpis. Zadnji odbojnik također je novi, a izmjene na zadnjem dijelu se završavaju s novim hormiranim imitacijama ispušnog sistema, te novim natpisom Arteon koji je razvučen preko sredine poklopca prtljažnika.
Uz sve ove dizajnerske promjene na vanjskom dijelu novog Arteona važno je spomenuti da je ovaj model dobio i svoju karavansku izvedbu koja nosi ime Arteon Shooting Brake.
Unutrašnjost novog Arteona dobila je potrebno osvježenje, ali i personalizaciju s kojom je ovaj model postao jedinstven. Sve promjene možemo podijeliti u dvije grupe, dizajnerske i tehnološke, pa u konačnici donose puno novina za ovaj automobil.
Arteon je dobio redizajniranu instrument tablu koja je sada po svom dizajnu jedinstvena. Na ovaj način Arteon se dizajnerski odmaknuo od manjeg Passata, što je svakako dobar potez. Vozač ispred sebe ima novu generaciju digitalnih instrumenata s veličinom ekrana od 10,25 inča i koji ima novu grafiku. Uz to odmah se nastavlja i novi Infotainment sistem koji donosi nove funkcije, bolji grafički prikaz i brži rad.
Novi Arteon dobio je blago dizajnerski osvježenu unutrašnjost, ali je mnogo važnija velika tehnološka nadogradnja.
Treća generacija Infotainment sistema (MIB3) donosi mogućnost glasovnih komandi, stalne umreženosti automobila i njegovih putnika – We Connect, a tu su i komande gestama. Među efektnim dizajnerskim promjenama je i nova ambijentalna rasvjeta koja se može prilagoditi u 30 boja.
Jedna od značajnih promjena koja je spaja novi dizajn i tehnologiju je digitalizacija komandi za upravljanje klimatizacionim sistemom. Nekadašnji fizički prekidači i kolutići zamijenjeni „touch” prekidačima i klizačima. Od sada kada vozač želi povećati-smanjiti temperaturu ili brzinu ventilatora, može intuitivno i bez prevelikog skretanja pažnje jednostavnim dodirom na prekidač ili klizanjem prsta po klizaču podesiti temperaturu ili brzinu ventilatora. Ovakvo rješenje znatno lakše za korištenje od drugih „digitalnih” rješenja – komandovanje preko centralnog ekrana.
Novi Arteon dobio je novodizajnirani multifunkcionalni upravljač čije su prekidači također digitalni – klasični prekidači su zamijenjeni sa dodirnim prekidačima i klizačima sa haptičkim odgovorom na komande. Ručica automatskog DSG mjenjača ostala je u istoj formi kao kod prethodnika, a to znači da se radi o mjenjaču bez “shift by wire” tehnologije. Zbog toga mjenjač Arteon modela još uvijek ima mod samo za ručne izmjene stepena prijenosa.
Vozačka pozicija i prostranost putničke kabine ostala je na istom nivou prethodnika. Putnici naprijed i nazad imaju istu količinu prostora kao na prethodnom modelu. Inače Arteon je zbog svojih dimenzija – dužina 4.862 mm, visina 1.450 mm, širina 1.871 i međuosovinski razmak 2.841 mm, putnicima pruža izuzetnu prostranost, pa tako na zadnjoj klupi ima čač 1.016 mm prostora za noge.
Iako se radi o sport coupe limuzini koja ima padajuću liniju krova, na prednja i zadnja sjedišta mogu sjesti putnici znatno veći od 190 cm. To je slučaj i kod modela sa panoramskim krovom koji oduzima nekoliko centimetara prostora za glavu na prednjim sjedištima. Sjedišta odlično kombinuju udobnost i dobro držanje tijela. Prtljažni prostor u osnovi nudi 563 litra zapremine, a preklapanjem zadnje klupe njegov kapacitet se proširuje na 1.157 litra.
Novi sistemi pomoći za viši stepen sigurnosti i udobnosti
Novi Arteon dobio je veliku tehnološku nadogradnju koja u prvom redu donosi sistem pomoći IQ.DRIVE. Novitet u ponudi sigurnosnih sistema je opcijski sistem Travel Assist koji omogućava djelimično automatizovanu vožnju u rasponu brzina od 0 km/h do 210 km/h. Travel Assist funckioniše u stani/kreni saobraćaju, posebno u uslovima radova na cesti.
Sastavni dio Travel Assist-a je i ACC s prediktivnom kontrolom brzine. Prilagodljivi tempomat prepoznaje znakove ograničenja brzine, mjesta, zavoje, zaobilaznice i čvorove s odgovarajućim prilagođavanjem brzine. Lane Assist održava vozilo u centralnom dijelu saobraćajne trake i pomaže pri automatskom kočenju u slučaju nužde uz nadzor naleta na pješaka, također su dio funkcija Travel Assist. Opciona kamera za vožnju unazad dodatno je poboljšana, pa sada između ostalog ima i Corner View i poseban prikaz prikolice.
Novi sistemi pomoći koje je dobio Arteon podižu sigurnost i komfor na novi nivo.
Putnici u Arteonu uživat će u visokom stepenu udobnosti, ne samo zbog velike prostranosti već i zbog odlične zvučne izolacije. Nizak koeficijent otpora zraka smanjio je buku i šumove pri većim brzinama, a i zvučna izolacija je na visokom nivou. To vam omogućava da pri većim brzinama na autoputu normalno razgovarate sa saputnicima. U sve blagodati udobnosti ovog automobila najbolje smo se uvjerili kada smo u jednom danu prešli nešto više od 500 km po izuzetno lošim magistralnim putevima.
IQ.LIGHT pretvara noć u dan
Značajan dio testa vozili smo tokom noći gdje smo se još jednom uvjerili u fantastične mogućnosti novih IQ.LIGHT LED matrix svjetala. Nova opciona IQ. LIGHT LED Matrix svjetla koja osiguravaju fantastičnu vidljivost omogućavaju da vozite pod automatskim dugim svjetlima, a pri tome da ne zasljepljujete druge učesnike u saobraćaju. Uz osnovne funkcije kratkih i dugih svjetala, sistem ciljano uključuje odnosno isključuje pojedinačne LED segmente kako bi se stvorile brojne varijante raspodjele svjetla za razne situacije u vožnji.
Kamera će tokom vožnje s dugim svjetlima prepoznati vozila iz suprotnog smjera i vozila ispred te će se automatski ugasiti onaj dio svjetlosnog snopa koji bi zaslijepio drugog učesnika u saobraćaju. S ovim navođenjem određenih LED segmenata moći ćete trajno voziti s uključenim dugim svjetlima.
Vozne karakteristike: poboljšana udobnost, uglađenost i bolja efikasnost
Novi Arteon dobio je i brojne tehničke promjene koje doprinose poboljšanoj udobnosti, uglađenosti i bolju efikasnosti. Prije svega temeljno je osvježena ponuda motora, a po prvi put u ponudi je plug-in hibrid i sportska R verzija. No, na našem tržištu još uvijek su najpopularniji dizelaši pa je testni model pokretao trenutno najsnažniji dizelaš u Arteon modelu koji je također novitet.
Do dolaska novog Arteona najsnažniji dizelaš je bio 2.0 litreni BiTDI motor sa 240 KS i 500 Nm okretnog momenta, a sada je to 2.0 litreni TDI EVO motor sa 200 KS i 400 Nm okretnog momenta koji je dostupan već pri 1.750 okr/min. Novi dizelski motor u odnosu na prethodnika raspolaže s manje snage, ali ne napravljen značajan iskorak u smanjenju emisije štetnih plinova – što je izuzetno važno za evropska tržišta i osjetno je smanjena prosječna potrošnja.
S novim motorom, novi Arteon sa svojim performansama smjestio se između prethodnog modela sa 190 i 240 KS, pa tako od 0 do 100 km/h potrebno mu je 7,9 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 237 km/h. Motor radi mirno i uglađeno i ima linearni rast snage i bez pada u isporuci snage vrti se do crvenog polja – posebno iznenađenje dolazi nakon 3.000 okr/min. kada osjetite moć novog dizelskog motora.
S novim dizelskim motorom Arteon ima odličan balans između dobrih performansi i ekonomočnosti, posebno ako u obzir uzmemo veličinu automobila.
Snažni motor uparen je s automatskim DSG mjenjačem sa sedam stepeni prijenosa i kao što smo već navikli od ove vrste mjenjača njegov rad je besprijekoran. Za odličnu trakciju u svim situacijama brine se također poznati sistem pogona na sva četiri točka 4Motion s kojim je bio opremljen testni model. Sama konstrukcija automobila takva je da je automobil predodređen za dinamičniju vožnju, ali sistem pogona na sve točkove ovom automobilu daje novu dimenziju u kojoj on zavoje prolazi kao da je postavljen na šine. Ljubitelji brze vožnje po zavojima uživat će u svakom momentu, a saputnici će strah od brzine morati kriti smijehom.
Nova postavka adaptivnog DCC ovjesa za više udobnosti
Loši putevi koji obiluju neravninama i rupama najveći su krivci zašto većina kupaca izbjegava točkove većih dimenzija s nižim profilom guma. Vožnja automobila koji pretenduje na dobru cestu po tako lošim putevima zna biti vrlo stresna i ponekad neprijatna. Kako bi se izbjegle neprijatne situacije na lošim putevima, Volkswagen je revidirao i opcioni aktivni DCC ovjes kojim je bio opremljen testni model.
Revidirani aktivni DCC ovjes značajno je omekšan koji odlično upija udare i vibracije s puta čak kada je i u „sport“ modu. Tako recimo ako odaberete „comfort“ mod zaista ćete uživato u komforu pa i ako se na automobilu nalaze točkovi veličine 235/45 R20 – zvuči nevjerovatno ali je istinito. S druge strane u „sport“ modu kada u brzom prolasku kroz zavoj naiđete na neravnine, točkovi neće poskakivati već će s lahkoćom upiti neravnine. No, zbog nove postavke karoserija automobila ima blago povećanu tendenciju naginjanja, ali ništa što bi značajno promijenilo dinaniku vožnje.
Preciznost upravljanja ostala je na visokom nivou i vozač ima dovoljno informacija sa podloge. U ekstremnim situacijama do kojih većina vozača neće nikada doći s Arteonom, u zavojima se osjeti blago proširenje putanje preko prednje osovine. Bez brige, sigurnosna elektronika momentalno reaguje i automobil vraća u sigurnu putanju!
Arteon u ovoj pogonskoj kombinaciji zadovoljit većinu kupaca. Za one najzahtjevnije na raspolaganju je vrhunska sportska “R” izvedba s 320 KS.
Kada je riječ o potrošnji goriva, s novom generacijom TDI EVO motora Arteon je još efikasniji. Tokom testa u gradskim uslovima putni računar je zabilježio prosjek od 6,5 do 10 l/100 km – ovisno intenzitetu gužvi, dok se na magistralnoj cesti ista spustila na 5,8 l/100 km. Na autoputu, ovisno o brzinskom prosjeku ona će se kretati oko 6,2 l/100 km, ako vam je putna brzina do 150 km/h. U konačnici test smo završili s ukupnim prosjekom od 6,1 l/100 km za gotovo 1.000 pređenih kilometara.
Novi Arteon sa svim dizajnerskim i tehnološkim nadogradnjama postao je zreliji i još poželjniji automobil. Iako Arteon ima naglašen sportski karakter, sam koncept automobila pruža veliku funkcionalnost i upotrebnu vrijednost. Njegovi glavni konkurenti su modeli iz premium segmenta koji teško da nude takav spoj dizajna, voznih karakteristika i svakodnevne upotrebljivosti, a cjenovno su daleko skuplji. Osnovni Arteon model kojeg pokreće isti motor kao testni model i također sa R-line paketom opreme možete kupiti 73.117 KM.
Testni model u istoj konfiguraciji, ali sa dodatnom opremom u šta spada panorama krov, stražnja kamera za parkiranje, adaptivna kontrola podvozja DCC uključujući izbor profila vožnje, ambijentalno osvjetljenje u 30 boja, easy Open & Close – el. senzo, kontrolisano otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika (uklj. sistem zaključavanja vozila i pokretanja motora bez upotrebe ključa – Keyless Access) i navigacioni sistem “Discover Media” uključujući “Streaming & Internet” koštao je 87.216 KM. Ako pogledamo današnje cijene automobila iz nižeg i višeg segmenta u odnosu na Arteon, jasno je da će ovaj automobil biti „best buy“ za kupce koji pretenduju na ovakav tip automobila. Detaljanu specifikacju testnog modela možete pročitati OVDJE.