Test: Toyota Yaris Cross Sport BiTone 1.5 VVT-iE – Stvoren po drugačijem receptu
Test: Toyota Yaris Cross Sport BiTone 1.5 VVT-iE – Stvoren po drugačijem receptu
Toyota Yaris Cross stigao je kako bi dodatno proširio ponudu SUV modela japanskog proizvođača koji je i sam stvorio danas najpopularniji automobilski segment. Konkurencija u B SUV segmentu odavno ima svoje predstavnike i borba za kupce je zaista velika, međutim Toyota je s drugačijom filozofijom i pristupom u stvaranju svog predstavnika napravila jasan korak u diferenciji od ostatka ekipe. Ima tu dosta toga što je drugačije od konkurenta i što bi na dugoročne staze mogla biti dobitna kombinacija i za kupce i za Toyotu.
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora
Toyota Yaris Cross nastao je na temeljima klasičnog Yaris modela, no dizajnerski se značajno razlikuju te su oba automobila jedinstvena i prepoznatljiva. Većina proizvođača odlučila se na stvaranje automobila po principu „ruskih babuški“ gdje dizajn ostaje gotovo ne promijenjen, a dimenzije variraju ovisno o segmentu za koji se stvara automobil. Srećom Toyota taj recept nije usvojila…
Yaris Cross dizajniran je u Evropi i prilagođen je prije svega zahtjevima i željama tržišta Starog kontinenta. Sam vanjski dizajn ne donosi nikakve eksperimentalne detalje koji bi vas boli u oči, već je sve jako moderno i skladno složeno. Dizajn prednjeg donosi jednostavnu cjelinu kojom dominiraju velika glavna svjetla, ali posebno interesantan detalj su okomita LED dnevna svjetla u samom braniku koja su ujedno i pokazivač pravca.
Pogledom na bočnu stranu odmah vam je jasno da se radi o Toyoti jer ima dosta prepoznatljivih linija sa drugih bratskih modela, ali i da se radi o crossover modelu. Zaštitne plastične obloge oko blatobrana, donjih dijela vrata i robusna zaštita pragova jasno pokazuje da se radi o automobilu spremnom da se upusti u offroad avanturu.
Yaris Cross s modernim dizajnom ne ostaje ne primijećen u gradu, a u gradskim gužvama dobro se snalazi zahvaljujući kompaktnim dimenzijama.
Karoserija dolazi u dvobojnoj izvedbi gdje je krov u crnoj boji, a crna boja nastavlja se preko poklopca prtljažnika sve do zadnje svjetlosne grupe koja se proteže preko cijele širine petih vrata. Na taj način stiče se utisak da su krov i zadnja svjetlosna grupa jedna cjelina.
Ako govorimo o dimenzijama (dužina 4.180 mm, širina 1.765 mm, visina 1.595 mm i međuosovinsko rastojanje 2.560 mm. Masa praznog vozila 1.110 kg), Yaris Cross ima isti međuosovinski razmak kao i Yaris hatchback, ali je ukupno duži za 240 mm, jer ima veći prednji prevjes za 60 mm, a zadnji za 180 mm. Visina automobila također je veća za 90 mm kao i širina za 20 mm, kako bi bio opravdao ime cross karoserija je odignuta od zla za dodatnih 30 mm.
Unutrašnjost putničke kabine dizajnerski je ista kao kod klasičnog Yaris modela. Već pri prvom ulasku jasno vam je da sjedite u automobilu s povišenim položajem za vožnju kako i priliči pravom crossoveru. Ispred vozača je lijepo oblikovani multifunkcionalni trokraki upravljač koji lijepo leži u rukama, a njegov položaj može se jako dobro podesiti, posebno po dubini, što nije bi slučaj kod nekih prethodnih Toyota modela.
Ispred vozača instrument tabla koja na jako lijep način kombinuje digitalnu i analognu tehnologiju. Na njoj se prikazuju sve bitne informacije sa putnog računara, pa brzo i jednostavno prolazite kroz sve bitne menije. U sredini nalazi se ekran multimedijalnog sistema koji je osjetljiv na dodir, ali oko njega postavljeni su fizički prekidači za odabire raznih funkcija: audio uređaj, telefonija, navigacija (kod testnog modela nije bila dostupna zbog doplate), kamera za parkiranje, itd… Grafičko okruženje je jednostavnog dizajna i sva okruženja rade brzo, bez programskih anomalija koje su danas prilično česte u komplikovanim multimedijalnim sistemima.
Unutrašnjost Yaris Cross modela napravljena je od materijala koji unutrašnjost čine čvrstom i izdržljivom.
Ventilacionim sistemom u testnom modelu upravlja se putem fizičkih prekidača, što je još jedan od primjera da Toyota ne odbacuje dokazano dobra tradicionalna rješenja. Zasigurno, ovakvo rješenje nije moderno, ali je jednostavno za korištenje… U bogatijim paketima opreme dostupna je digitalna automatska klimatizacija koja također ima fizičke prekidače.
Prednja sjedišta u testnom modelu s Sport BiTone paketom opreme nude mogućnost višesmjernog podešavanja, dimenzije su solidne, ali definitivno da su inžinjeri mogli napraviti bolju profilisanost uz veći stepen udobnosti. Na prednjim sjedištima ima dovoljno prostora za odrasle putnike, međutim Yaris Cross se ne može pohvaliti s raskošnim prostorom za noge putnika na zadnjoj klupi.
Pozitivno iznenađenje čeka vas u prtljažniku koji ima pravilan oblik i osnovnu zapreminu od čak 397 litara. Isti se može proširiti preklapanjem naslona zadnje klupe, koja je djeljiva u tri nivoa, na 1.097 litra. Uz prostran prtljažnik tu su i brojni praktični pretinci za odlaganje raznih stvari što će vam u svakodnevici biti od značajne koristi.
Vozne karakteristike – Automobil stvoren po drugačijem receptu od konkurenata!
Kada je riječ o SUV modelima nekako svi imaju očekivanja da oni donose beskompromisne vozne karakteristike i bolju udobnost od klasičnih modela. Prije svega zbog većih točkova i povišene visine, a nemali broj SUV modela napravljen je po takvom receptu. No, Toyota se opet odlučila za jedinstven i pomalo neočekivan koncept.
Downsizing motora gotovo da je uništio svaku draž vožnje automobila s konvencionalnim motorima. Niskolitražni motori potpomognuti turbo punjačima isporučuju uglavnom pristojnu snagu, ali ne ostavljaju poseban utisak na vozača koji bar malo pretenduje na dinamičnu vožnju. Osim toga, još uvijek je upitna dugoročna izdržljivost takvih motora. Toyota kao brend koji gaji reputaciju kvaliteta i pouzdanosti i u ovom slučaju je ostala vjerna svojoj filozofiji.
U Yaris Cross ugradila je novi atmosferski 1.5-litreni VVT-iE motor s tri cilindra koji isporučuje 125 KS pri 6.600 okr/min. i 153 Nm okretnog momenta pri 4.800 okr/min. Motor je uparen sa ručnim mjenjačem sa šest stepeni koji je izuzetno precizan, s kratkim hodom i odlično proračunatim prijenosnim omjerima. Dugo vremena nismo se susreli s takvim mjenjačkim sklopom koji zaista ostavlja fantastičan utisak. Kao da je mjenjač prenesen iz nekog većeg sportskog modela…
Model Yaris Cross s hibridnim pogonom dostupan s pogonom na sva četiri točka. U hibridnom modelu s 4×4 pogonom prednju osovinu pokreće benzinski, a zadnju osovinu električni motor.
Motor iako ima tri cilindra radi izuzetno mirno i uglađeno, a i sam zvuk nije loš posebno kada ga zavrtite u višim okretajima. Mali Japanac tad fino „reži“, a poseban dobar utisak ostavlja funkcija i-Mt koju kad aktivirate na tasteru do ručne kočnice, automatski daje međugas pri prebacivanju u niži stepen prijenosa. Zaista zabavno zvuči…
Prilikom prebacivanja svakog stepena prijenosa, sa otpuštanjem kvačila, motor odmah nastavlja da prima gas, bez značajnog pada okretaja pa vas jednostavno mami da Yaris Cross vozite dinamičnije. To vam dozvoljava i neočekivano tvrdo podešen ovjes, ali i odličan balans između prednje i zadnje osovine. Pogon je na prednjim točkovima, ali nismo došli u situaciju da u dinamičnoj vožnji automobil prokliže preko prednje osovine. Ukupna ocjena za vožnju na cesti 5+!
Kada je riječ o performansama, prema fabričkim podacima testni Yaris Cross od 0 do 100 km/h ubrzava za 9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h, što je sasvim pristojno. Veća maksimalna brzina i nije posebno potrebna obzirom na koncept automobila, a zvučna izolacija pri brzinama većim od 130 km/h nije na očekivanom nivou.
Kada je riječ o prosječnoj potrošnji, tokom testa u gradskim uslovima ona se kretala od 6,2 do 7.5 l/100 km, na otvorenoj magistralnoj cesti od 4,5 do 5,0 l/100 km, a na autoputu 6,5 l/100 km.
Offroad sposobnosti – Praktično dokazao da može više od očekivanog
S prvim prijeđenim kilometrima nekako smo stekli utisak da je Yaris Cross nastao kao potomak od nekog malog sportskog automobila, jer zaista se fantastično vozi na cesti. Zbog njegovih pomalo sportskih fabričkih postavki i pretenzija za krivudave asfaltirane ceste, nismo imali pretjerano velika očekivanja u offroad mogućnostima. No, uputili smo se u offroad avanturu iz koje nije bilo povratka…
Put iz Mostara prema parku prirode Blidinje vodi vas preko Jablanice, što znači da imate dosta zaobilaženja, međutim postoji bliži put i koji vas vodi direktno iz Mostara za park prirode Blidinje. Riječ je o lokalnom putu preko velike Drežnice, a nakon toga slijedi prelazak preko nekoliko planinskih vrhova (jedan od njih je Vitrinjača 1362 mnv.) po izuzetno teškom šumskom putu.
Pomenutim putem uglavnom kreću se ozbiljna terenska vozila, ili posebno prilagođena vozila s dodatno podignutom karoserijom. Put ne održava niko, pa prirodna čini svoje, bujice prave velike kanale, odroni sa oštrim kamenjem su na svakom koraku, a sa druge strane je nepregledna provalija – sve u svemu prizori koji ne ulijevaju optimizam da takav teren možete savladati s automobilom kao što je Yaris Cross.
Yaris Cross ima fantastične vozne karakteristike na cesti, međutim neće vas iznevjeriti i na zahtjevnijim offroad terenima.
Dužina izazovne dionice je oko 20 km, a istu smo prošli za nekih 1h vožnje, jer smo s najvećim oprezom prolazili svaki metar. Probušena guma ili zaglavljivanje u nekom od kanala značio bi veliki problem obzirom da smo već počeli ulaziti u noć, a GSM signal odavno je nestao. Posljednji kilometar označio je i najteži dio puta, gdje smo prije polaska na uspone morali sklanjati kamenje s trase i tačno procijeniti kuda se provući između kanala i oštrih stijena. Svako stajanje značilo bi probadanje točkova i vjerovatno zaglavljivanje, a prevelik gas oštećenje guma ili automobila.
U ovoj situaciji pomalo „čudni“ koncept motora pokazao se dobrim, jer za savladavanje ovakvog terena motori zapremine od 1.0 litra kakve imaju konkurenti tražili bi više okretaje, što bi za sobom povuklo dosta nevolja i pitanje je da li bi mogli poći ovu „golgotu“. Nakon zaista teškog offroad iskušenja, vratili smo se na cestu gdje se Yaris Cross snalazi kao riba u vodi.
Kada zbrojimo sva iskustva s testa Yaris Cross modela, teško se otrgnuti s pomiješanim utiscima, ali s pravom možemo reći da testni model ima fantastične vozne karakteristike na cesti, ali da vas neće iznevjeriti na offroadu. S vana dizajnerski privlačan, ali u kabini klasičan. Prostora dovoljno za svakodnevnu upotrebu, posebno za dvije osobe ili za porodice s malom djecom. Za sve nešto više i nije namijenjen…
Cijena osnovnog Yaris Cross modela s Luna paketom opreme iznosi 33.140 KM dok cijena testnog modela s Sport BiTone paketom opreme iznosi 39.210 KM. Detaljnu specifikaciju možete pročitati na www.toyota.ba.