Test: Toyota Highlander Hybrid AWD-i Executive – Spreman na izazove
Test: Toyota Highlander Hybrid AWD-i Executive – Spreman na izazove
Toyota Highlander u svojoj četvrtoj generaciji zvanično je stigao na evropsko tržište i tako dodatno proširio SUV konkurenciju na Starom kontinentu. Robusni japanski SUV sa svojim tehničkim novitetima stvorio posebnu kategoriju automobila za gotovo sve situacije. Koliko je spreman japanski “gorštak” na brojne izazove, isprobali smo ga na svim vrstama bh. puteva, a detalje sa avanturističkog testa čitajte u nastavku.
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora
Toyota Highlander u prethodnim generacijama nije bio dostupan na evropskom tržištu, pa su dizajneri japanskog proizvođača osluškivali reakcije tržišta gdje je bio dostupan te ga prilagođavali njihovim željama i potrebama. Vjerovatno će vam biti jasno kad prvi put vidite automobil, da je po svom dizajnu i dimenzijama: dužina 4.966 mm, širina 1.930 mm, visina 1.755 mm, međuosovinsko rastojanje 2.850 mm i rastojanje između podnice i tla 202 mm, bliže prekookeanskim kupcima nego Evropljanima.
Odlukom Toyote da se Highlander uvrsti u evropsku ponudu terenaca, ovaj model postao je interkontinentalan te su dizajneri dobili zadatak da pokušaju stvoriti automobil koji će svojim dizajnom biti prihvatljiv na svim tržištima. Ipak, vidljivo je da ovaj model uglavnom orijentiran prema kupcima sa američkog kontinenta, što je sasvim i opravdano jer ovaj model na tom tržištu je ostvario dobar prodajni rezultat. U konačnici, ovaj model se i proizvodi u Americi!
Velika bočna vrata otkrivaju unutrašnjost putničke kabine koja nudi obilje prostora i prepoznatljivi Toyotin dizajn s kojim smo se susretali kroz brojne modele. Kao što je već poznato, u toj filozofiji akcenat je stavljen na funkcionalnost i klasični dizajn, a ne vrhunsku modernu estetiku koja se uglavnom brzo mijenja.
Ispred vozača nalazi se instrument tabla koja kombinira analogne i digitalne pokazivače, a koja nudi prikaz svih bitnih putnih informacija – od putne brzine, snage rekuperacije energije, sigurnosnih asistenata, trakcije točkova, prosječne potrošnje goriva, itd. Na sredini centralne konzole nalazi se ekran multimedijalnog sistema koji je osjetljiv na dodir.
U Executive srednjem paketu opreme izbor svih okruženja, navigacija, audio uređaj, telefonija, podešavanja, itd. biraju se putem pravih fizičkih prekidača koji su postavljeni na samom kraju ekrana. Dizajnerski ne izgledaju najmodernije, ali su veoma funkcionalni i olakšavaju svakodnevno korištenje. U suštini, to je ono što su brojni konkurentski proizvođači izgubili – intuitivno korištenje, zbog uticaja modnih i tehnoloških trendova.
Elegantni urbani SUV Toyota Highlander, od svoje četvrte generacije sada je dostupan i evropskim kupcima. Sa skladnim dizajnom, obiljem prostora i štedljivim pogonskim sklopom ozbiljno konkuriše na evropskom tržištu.
Pravi fizički prekidači zadržani su za sve komande, npr. kao što je regulacija ventilacije i temperature, paljenje svjetala, grijača prednjeg i zadnje vjetrobranskog stakla, prekidač za pojačavanje/smanjivanje tona, pa čak je ostavljen i prekidač za ručno podešavanje visine svjetlosnog snopa.
Gledajući ovo rekli bi smo da je riječ o automobilu prethodne generacije, ali definitivno ovo rješenje pokazuje na najbolji način da jednostavnost i funkcionalnost u korištenju nema alternativu. Uz sve ovo, putnička kabina obiluje brojnim korisnim pretincima u koje možete odložiti dosta stvari.
Osim toga, cijela unutrašnjost je napravljena masivno i kvalitetno, kako i priliči ozbiljnom terenskom automobilu. Velika sjedišta pružaju jako dobru udobnost bez obzira da li sjedite naprijed ili nazad. Posebno treba istaći da peti putnik koji sjedi u sredini zadnje klupe sada ima više mjesta za noge jer u sredini nema više centralnog tunela za kardansko vratilo. Zadnja klupa može se pomjerati naprijed-nazad što daje dodatnu mogućnost podešavanja udobnosti ili zapremine prtljažnika.
U dijelu poda prtljažnika nalaze se i dodatna dva sjedišta koja ovog terenca pretvaraju u sedmerosjed. Ona će se uglavnom koristiti za prijevoz u posebnim situacijama ili ako imate veliku porodicu pa ćete u njih smjestiti djecu.
Highlander odličan je primjer robusnog i prostranog automobila koji u prvi red stavlja funkcionalnost i kvalitet. Iako ima dosta klasičnih rješenja, u bitnim segmentima tehnološki ne zaostaje za konkurencijom, čak šta više on postavlja standarde. Najbolji primjer za to je fantastični hibridni pogonski sklop.
Kada se dodatna dva sjedišta koriste, prtljažnik ima zapreminu od 275 litra, dok u slučaju kada se ista ne koriste osnovna zapremina iznosi 865 litra. Za situacije kada trebate više prostora za prijevoz većeg prtljaga, preklapanjem zadnje klupe dobiva se 1.900 litara.
Sistemi pomoći i tehnologije
Aktivni sigurnosni sistemi postali su neizostavni kod svih novih automobila. Oni definitivno podiži sigurnost na novi nivo, ali i samu cijenu automobila, međutim sprječavanje fatalnih nesreća nema svoju cijenu. Model Highlander standardno je opremljen sa sistemom Toyota safety sense.
On tako uključuje inteligentne prednje i zadnje parking senzori s automatskim kočenjem, sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara s otkrivanjem pješaka i biciklista, upozorenje za nenamjerno prestrojavanje sa zakretanjem upravljača, prepoznavanje saobraćajnih znakova, aktivni tempomat, itd. Od tehnologije koja olakšava putovanje tu je i induktivni punjač za pametne telefone koji se nalazi u centralnom pretincu.
Vozne karakteristike – Bez kompromisa na svim terenima!
Novi Toyota Highlander po svom vizuelnom nastupu ostavlja utisak velikog i snažnog terenca kakav je Toyota Land Cruiser, međutim on je nastao na novoj TNG platformi koju dijeli sa manjim RAV4 modelom. Zbog toga su mu na raspolaganju najsavremenija tehnološka rješenja s kojim raspolaže Toyota. Među njima je i hibridni pogonski sklop koji nas je tokom testa definitivno pozitivno iznenadio.
Kada pogledate ovaj robusni SUV prvo što bi pomislili jeste da ga pokreće neki V8 motor, međutim ispod poklopca motora nalazi se hibridni pogonski sklop kojeg čini 2.5-litarski atmosferski motor s četiri cilindra i dva električna motora, po jedan na svakoj osovini. Benzinski motor isporučuje 190 KS pri 6.000 okr/min i 237 Nm okretnog momenta pri 4.400 okr/min, a elektro motori 120 KS. Ukupna kombinovana snaga svih motora iznosi 248 KS.
Hibridni pogonski sklop uparen je sa novim e-CVT mjenjačem kojeg Toyota već dugo razvija i usavršava kroz svoje generacije. Kod ovog modela nema “B” režima koji je predviđen za poboljšano prikupljanje električne energije, ali tu je “M” režim u kojem vi regulišete kako će hibridni sklop isporučivati snagu.
Možda pomalo djeluje zbunjujuće ovaj pogonski sklopi, pa se možda neko i pita zašto su potrebna čak tri pogonska motora. Toyota je u ovom modelu potpuno izbacila kardansko vratilu koje pokreće zadnju osovinu, i na nju postavila snažniji električni motor, a odmah uz zadnju osovinu nalazi se i Nikal-metal hidrid (NiMH), 6,5 Ah baterija. Prednju osovinu pokreću benzinski i električni motor. Električni motor koristi se za kretanje i manje brzine, kao i za ispomoć benzinskom motoru kada ovaj preuzme glavnu ulogu.
Elektronika automobila sama reguliše raspodjelu pogonske sile između osovina i samih točkova, tako da je uticaj vozača u potpunosti isključen. Putem grafičkog prikaza na instrument tabli vidljivo je da automobil u normalnim uslovima vožnje preferira prednji pogon, a tek u brdu većina pogonske sile prebacuje se na zadnju osovinu. Također, elektronika brine o trakciji konstantno regulira pogonsku silu kako bi svi točkovi imali optimalno prianjanje.
U prošlosti, veliki terenci pokretani s benzinskim motorima bili su sinonim za “gutanje” velikih količina goriva, a da nije moderne tehnologije i hibridnog pogona Highlander bio bi još jedan od takvih automobila. Međutim, pogonski sklop u najmanju ruku će vas iznenaditi sa izuzetno niskom potrošnjom.
Gradske gužve stalno uzimaju svoj danak u povećanju potrošnje goriva, ali upravu tu hibridni sklop forsira kretanje samo na električni pogon i stvara najveće uštede goriva. Ovaj gorostas sa težinom od 2.720 kg u gradskim uslovima troši od 6,9 do 9,5 l/100 km, ovisno o uslovima. Na otvorenoj magistralnoj cesti potrošnja se značajno spušta na svega 6,5 l/100 km što je rezultat automobila iz kompaktne klase. Na offroad terenima bez pretjeranih izazova, prosječna potrošnja iznosi 8,6 l/100 km.
Sigurno ćete ostati iznenađeni niskom prosječnom potrošnjom goriva u kombinovanom režimu vožnje kada nakon skoro 500 km vidite da potrošeno tek pola rezervoara za gorivo čija zapremina iznosi 65 litara.
Vozaču su na raspolaganju tri moda vožnje, eco, normal i sport čijim izborom značajno mijenjate karakter automobila. U eco režimu ostvarit ćete zaista iznenađujući nisku potrošnju, dok ćete sport režimu uživati u zaista odličnim performansama. Prema fabričkim podacima, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,5 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 180 km/h.
Ovjes automobila mekano je podešen pa ćete uglavnom uživati u udobnoj vožnji koja asocira na putovanje brodom – automobil jednostavno plovi. Jasno, ovaj automobil nije stvoren da bi jurio po zavojima, mada i to tu može biti jako konkurentan u rukama vještog vozača. Ipak, najbolje se snalazi u umjerenoj vožnji. Za pohvalu je i upravljački sistem koji je lagan i precizan koji vam omogućava zaista lagano manevrisanje ovom grdosijom i minimalni krug okretanja od 5,7 metara.
Offroad sposobnosti – Da li ste vi spremni ući u avanturu koju može savladati Highlander?
Offroad sposobnosti ovog automobila sigurno su veće nego što je hrabrost i želja za ozbiljnim izazovom kod većine prosječnih vozača. Karoserija automobila od tla udaljena je 20 cm što mu osigurava da savlada pristojne offroad terene. Makadamski putevi, blato, rupe, lišće, livade, tereni sa usponom, sve su to izazovi koje Highlander s lahkoćom savladava, a tu je i “Trail” mod koji brine da svi točkovi imaju optimalnu trakciju na teškim terenima.
Tokom testa njegove offroad sposobnosti isprobali smo na Hercegovačkim vrletima. Uski planinski makadamski putevi bili su prejednostavni za ovaj automobil, pa smo nakon višesatne vožnje iz automobila izašli bez osjećaja umora. Ovjes automobila odlično radi svoj posao, pri čemu u kabinu ne dopiru posebno izražena lupanja s udarnih rupa.
Za ozbiljne offroad terene potrebne su adekvatne gume, a one se serijski ne isporučuju na ovom automobilu. S toga nismo se upuštali u takav vid avanture gdje bi vrlo brzo zbog guma ostali zaglavljeni u blatu. Pirelli Scorpion u veličini 235/55 R20 dobro obavljaju posao na putevima gdje vam neće trebati gumene čizme iznad koljena kada budete izlazili iz automobila.
Highlander je predodređen za duga i udobna putovanja, ali da bi ona bila idealna, zvučna izolacija morala bi biti za stepen bolja, posebno kada se vozite na auto putu.
Toyota Highlander kao novitet na evropskom tržištu sigurno da će privući određeni broj kupaca, uglavnom onih kojima je funkcionalnost ispred modnih trendova. Robusnost, funkcionalnost, prostranost, odlične vozne karakteristike te niska potrošnja, aduti su koji će privlačiti kupce. S druge strane u prilog ne ide konzervativni dizajnerski pristup, pa će budući kupci sve adut ocijeniti po ličnim mjerilima.
Kada je riječ o cijeni, osnovni model sa Elegant paketom opreme možete kupiti za 101.710,00 KM dok je za testni model sa Executive paketom opreme potrebno izdvojiti 111.840 KM.
Diskutovati oko cijene nema smisla, jer kupci ovakvih vozila spremni su platiti i više od ovoga, za svoje potrebe i svoj status. Detaljnu specifikaciju vozila možete pročitati na www.toyota.ba.