Test: Toyota Corolla Cross Style 2.0 Hybrid – Nenadmašiva u štednji
Test: Toyota Corolla Cross Style 2.0 Hybrid – Nenadmašiva u štednji
Toyota je već godinama na svjetskom tronu po prodaji automobila koji su uglavnom zadržali sve bitne vrijednost koje trebaju imati automobili. Već čitavo jedno desetljeće SUV modeli haraju automobilskim tržištima, pa u skladu s tim Toyota proširuje svoju ponudu SUV modela. Model Corolla Cross novitet je sa kojim japanska kompanija želi ojačati svoje prisustvo u popularnom segmentu.
Nova Corolla Cross popunjava prostor između planetarno uspješnog RAV4 modela i manjeg CH-R modela. Upravo u tom prostoru širok je dijapazon kupaca, pa će Corolla Cross biti sigurno izbor porodičnih i poslovnih kupaca. Testirali smo ovaj japanski novitet sa hibridnim pogonskim sklopom i donosimo vam najvažnije detalje o ovom automobilu.
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora
Corolla je planetarno proslavila Toyotu pa je japanski proizvođač automobila posebnu pažnju posvetio aktuelnoj generaciji. Aktuelna Corolla dostupna je u tri karoserijske izvedbe: Corolla Hatchback, Corolla Sedan i Corolla Touring Sport. Ako bi se pratili trendovi automobilske industrije logično bi bilo da Toyota ponudi Corollu Cross i nekom podignutom izdanju. Japanci su zaista ponudili Corollu Cross, međutim u sasvim drugačijem karoserijskom i vizuelnom izdanju koje se jasno razlikuje od već tri ponuđene verzije.
Već na prvi pogled Corolla Cross ostavlja utisak puno ozbiljnijeg, robusnijeg i snažnijeg automobila od samo puko podignutih crossovera. Zapravo Corolla Cross je pravi SUV model! Velika maska motora i velike zaštitne plastike potenciraju snagu i offroad karakter automobila, a tu su i velika prednja LED svjetla koja se proporcijama i dizajnom odlično uklapaju.
Cjelokupan vanjski dizajn automobila kreiran je u kombinaciji oštrih i zaobljenih linija, pa su tako recimo velike ravne plohe razbijene oštrim linijama. Snažan karakter naglašen je proširenim branicima, a tu su i plastični zaštitni elementi na karoseriji koji ukazuju da na offroad afinitete Corolla Cross modela. Ukratko rečeno Corolla Cross izgleda moderno, originalno i već na prvi pogled prepoznatljivo.
Corolla Cross ima potpuno drugačiji vanjski dizajn u odnosu na druge Corolla modele, dok je unutrašnjost ako izuzmemo dimenzije gotovo dizajnerski ista kao i ostali Corolla modeli. Vanjski dizajn je u skladu sa aktuelnom Toyotinom dizajnerskom filozofijom koji je u duhu vremena koje živimo. Sa druge strane unutrašnjost je kreirana u klasičnom duhu gdje je fokus stavljen na funkcionalnost dok je estetika stavljena u drugi plan.
Unutrašnjost Corolla Cross modela za razliku od vanjskog dijela gotovo pa da je identična hatchback modelu. Prije svega tu mislimo na ono što se nalazi ispred vozača i suvozača, no krenimo redom. Već pri prvom ulasku u automobil stičete utisak da sjedite u velikom i ozbiljnom SUV modelu.
Dočekat će vas već poznat dizajn instrument table, upravljača, centralnog ekrana Infotainment sistema, rasporeda komandi ventilacionog sistema i ručice mjenjača. Za razliku od hatchback modela ispod komandi klimatizacije nalaze se veliki prekidači za paljenje grijača sjedišta i grijanje kola upravljača. Iako volimo i hvalimo prave prekidače zbog svoje jednostavnosti korištenja, a koji su gotovo pa izumrli u većini novih modela, ipak ne možemo reći da Toyota nije mogla napraviti estetski ljepše rješenje.
Duže vremena Toyota je izbjegavala napraviti potpunu digitalizaciju kombinovanog instrumenta, ali od Corolla Cross dobila je potpuni i savremeni Virtual Cockpit. Ekran digitalne instrument table veličine je 12,3 inča i dolazi kao dio standardne opreme. Grafičko okruženje je fabrički “zaključano” međutim unutar njega možete mijenjati raspored prikaza informacija.
U nastavku vidokruga nalazi se i centralni ekran Infotainment sistema čija je dijagonalna veličina 10,5 inča. I tu je Toyota napravila značajan iskorak jer prolasci kroz okruženja poput navigacije, telefonije, audio sistema i slično rade vrlo brzo. Ipak samo grafičko okruženje moglo bi biti u modernijem izdanju, ali to je ta Toyotina filozofija – ne pridaje se pretjerana pažnja izgledu već funkciji i pouzdanosti.
Odgovarajuću vozačku poziciju lahko će pronaći svi vozače bez obzira na njihovu građu, a prostora ima dovoljno u svim smjerovima. Zahvaljujući velikim staklenim površinama preglednost iz vozačke perspektive je dobra, a za vožnju unatrag pomaže i zadnja kamera.
Uz dimenzije automobila – dužina 4.460 mm, širina 1.825 mm, visina 1.620 mm, međuosovinsko rastojanje 2.640 mm – putnička kabina nudi zaista obilje prostora za četiri odrasla putnika. Zapremina prtljažnika je 425 litara, a njegova zapremina raste 1.337 litara preklapanjem zadnje klupe. U ovom segmentu nedostaje otvor na zadnjoj klupi kroz koji se mogu provući skije ili neki duži predmeti.
Prednja sjedišta vizuelno jako dobro izgledaju i imaju dobru bočnu profilisanost, međutim morala bi imati znatno bolju lumbalnu podršku, a ni nešto duži sjedalni dio ne bi bio na odmet. Također, neizostavno bi morala biti mogućnost podešavanja suvozačkog sjedišta po visini. Da sve navedeno imaju sjedišta testnog modela, bila bi zaista fantastična jer i ovako pružaju finu udobnost. Ali nakon dnevne vožnje od šest sat i okvirno 400 km osjeti se umor.
Kvalitet korištenih materijala dosta je šarolik i nema tu nekih šarenih laža u vidu imitacija metala, karbona, drveta i slično. Plastika je plastika, gumirana ili tvrda, reljefna ili glatka! Dobra završna obrada, lijepo uklopljena sa ponekim estetskim detaljem i to je to. Ono što je najvažnije od svega nema nepoželjnih cvrkutanja, a i zvučna izolacija dosta dobra, posebno na otvorenoj cesti.
Vozne karakteristike: Novi pogonski sklop izuzetno je štedljiv
Toyota Corolla Cross nastala je korporativnoj TNGA: GA-C platformi koju također koriste druge aktuelne izvedbe modela Corolla, ali modeli C-HR i Lexus UX. Corolla Cross koristi već dobro poznati hibridni sklop kojeg čini benzinski atmosferski i električni motor. U ponudi je model sa pogonom samo na prednju osovinu, kakav je bio testni model, te opcioni AWD model koji ima još jedan električni motor koji pokreće isključivo zadnju osovinu.
Pomenuti hibridni sklop kroz godine postojanja, a one se protežu već daleko unazad kada je nastao i premijerno predstavljen u modelu Prius, nadograđivan je i usavršavan pa je tako do danas stigao do svoje pete generacije. Danas taj sklop za evropsko tržište čini 2.0 litreni benzinski atmosferac koji isporučuje 152 KS pri 6.000 okr/min i 190 Nm okretnog momenta od 4.400 do 5.200 okretaja i električni motor koji isporučuje 113 KS i 206 Nm okretnog momenta. Ukupna kombinovana snaga ovog hibridnog sklopa je 197 KS i 206 Nm okretnog momenta, a isporučena snaga dvaju motora do podloge se prenosi preko eCVT mjenjača i samo prednjih točkova.
Na početku testa imali smo nedoumicu zašto Toyota nije oslobodila puni potencijal pogonskih motora jer sama brojka izlazne snage na papiru ne ostavlja neki snažan utisak. Međutim, automobil pri vožnji ostavlja puno bolji utisak od onog očekivanog. Vozaču je na raspolaganju izbor režima vožnje koji nudi tri načina vožnje: eco, normal i sport. Od mogućih postavki vožnji vozač može još samo odabrati da li će mjenjač ubaciti u Drive ili u Brake režim. Nakon toga ostaje mu samo da vozi… A kakva je sama vožnja?
Nova generacija hibridnog sklopa koja koristi 2.0 litreni atmosferski motor osjetno je bolja i naprednija u odnosu na pa prethodnu generaciju koja je koristila 1.8 litreni atmosferski benzinac. Snažniji benzinski motor koji se sada koristi u hibridnom sklopu osjetno se lakše nosi sa pred njim postavljenim zahtjevima. Osjeti se lakša i brža isporuka snage a sve to uz manju buku koja je kod prethodne generacije prilično iritantna tokom preticanja na otvorenoj cesti.
Sama agilnost pogonskog sklopa zaista je za pohvalu jer se ponaša u skladu sa očekivanjima po odabranom režimu vožnje. U Eco režimu maksimalno je stavljen fokus na štednju goriva i ugodnost vožnje, dok je u režimu Normal živahnost pogonskog sklopa osjetno veća. Očekivano u Sport režimu vožnje pogonski sklop isporučuje svoj puni potencijal, pri čijem smo korištenju ostali jako pozitivno iznenađeni njegovom isporukom snage.
Pomalo je nevjerovatno kako se na papiru „malo“ konjskih snaga lijepo nose sa automobilom teškim 1.500 kg. Sa druge strane, u Sport režimu vožnje kada papučicu gasa pritisnete do kraja prednji točkovi gdje su postavljene gume 225/50 R18 99V nemaju optimalan grip jer se automobil naprijed malo „propne“ pa se osjeti blago proklizavanje preko prednje osovine – bolje rečeno automobil malo „glisira“. To možda i otkriva razlog zašto nije oslobođen puni potencijal pogonskog sklopa.
Pozitivnim iznenađenjima koja je upriličio novi hibridni sklop nije kraj. Ako se vratimo na prethodne generacije hibridnog sklopa sjetit ćemo se da je punjenje baterije putem rekuperacije bilo prilično sporo. Recimo tako prije 10 godina Priusu je trebalo gotovo 7-8 kilometara dobre nizbrdice da napuni bateriju, a koju bi opet jako brzo potrošio. Danas u novom hibridnom sklopu punjenje Lithium-ion (Li-Ion) baterije kapaciteta 1,1 kWh ide puno brže i efikasnije, pa je sama efikasnost automobila veća. Pri tome ovaj automobil nema mogućnost punjenja baterije na eksternim punjačima, što mu zapravo i ne treba jer je njegov sistem punjenja brz i efikasan.
Efikasnost hibridnog sklopa najviše se iskazala u gradskoj vožnji, posebno u režimu „stani-kreni“ gdje glavnu ulogu pokretača preuzima električni motor. Naravno, u slučaju kada u bateriji ima dovoljno električne energije. U slučaju kada je baterija ispod dozvoljenog minimuma, aktivira se benzinski motor kojem opet pomaže električni motor i tako ne podiže značajno potrošnju benzina. Bolje rečeno, baterija se nikada ne prazni do te granice da se električni motor ne može snabdijevati kako bi pomagao benzinskom motoru. Tokom testa u gradskim uslovima prosječna potrošnja benzina u hibridnom režimu vožnje kretala se od 3,9 do 6,0 l/100 km. Čest slučaj je bio da smo kraće dionice vozili isključivo na električni pogon što je popravilo ukupnu efikasnost automobila.
Novi hibridni sklop značajno je unaprijeđen u odnosu na prethodnu generaciju što se praktično osjeti u vožnji boljim voznim karakteristikama i izuzetnom štedljivosti. Sa ovakvim stepenom štedljivosti ovaj hibridni sklop potpuno poražava dizelske motore na polju niske potrošnje goriva i malih emisija štetnih plinova.
Očekivali smo znatno veću potrošnju na otvorenoj cesti, međutim ostali smo ponovo pozitivno iznenađeni jer je prosječna potrošnja goriva pri brzini od 130 km/h na auto putu iznosila 6,1 l/100 km, a na otvorenoj magistralnoj cesti spustila se 4,1 l/100 km. Na kraju testa ukupni prosjek potrošnje goriva iznosio je 5,1 l/100 km! Uz rezervoar od 43 litra možete imati finu autonomiju sa ovakvom prosječnom potrošnjom.
Osim odlične efikasnosti treba istaći da besprijekoran rad ovjesa ovog terenca koji radi gotovo bešumno i doslovno upija sve što dolazi za loših puteva. Nema razlike da li automobil vozite brzo ili polako po lošoj cesti, ovjes odrađuje fantastičan posao. Naginjanje putničke kabine nije pretjerano obzirom na mekoću ovjesa koji nema nikakvih elektronskih ili hidrauličnih podešavanja tvrdoće. Kada su u pitanju offroad sposobnosti, očekivanja treba svesti na realne mogućnosti automobila sa povišenim podvozjem koji ima pogon samo na prednje točkove.
Zaključak
Toyota Corolla Cross dodatno je obogatila tržište SUV modela, a svojim konceptom i mogućnostima privlačit će pažnju kupaca koji prije svega ne žele nikakve eksperimente po raznim osnovama. Ovaj automobil iako je novitet ne donosi ništa neočekivano u bilo kom smislu, osim ako izuzmemo izuzetnu efikasnost koja u konačnici donosi vrhunski nisku potrošnju goriva. Ako sagledamo sve činjenice kao što su: vrhunska efikasnost, odlična udobnost ovjesa koji je na zasebnom nivou, prostranost i funkcionalnost uz primjerenu količinu visoke tehnologije (prije svega mislimo na sisteme pomoći), onda možemo reći da je Corolla Cross automobil sa kojim nećete pogriješiti.
Sa druge strane mlađe populacije i oni koji vole tehnologiju neće biti baš oduševljeni neki spartanskim rješenjima zbog koji će biti lišeni razni trendovskih rješenja. Također, malo bolja opremljenost kroz pakete svakako bi dobro došla kao i nešto bolji kalup osnovnih sjedišta. Kada je riječ o cijeni, osnovni model sa Luna paketom opreme moguće je kupiti za 72.000 KM, dok je za testni model sa Style paketom opreme potrebno izdvojiti 76.410 KM. Detaljnu specifikaciju testno modela možete pročitati OVDJE.